ترور روانی و نسل‌کشی؛ گزارش سازمان ملل از جنایات در غزه و لبنان

اقتصاد ایران: یک مقام سازمان ملل با اشاره به حملات رژیم صهیونیستی در نوار غزه و لبنان، آن را بخشی از طرح نسل‌کشی و ترور روانی خواند و نسبت به تشدید سطح اضطراب و تلفات انسانی در این مناطق هشدار داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، تللینگ موفوکینگ، گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور حق بهداشت، اعلام کرد که حملات و جنایات رژیم صهیونیستی در نوار غزه، ترور روانی (از بین بردن آرامش روحی و روانی مردم و غیر نظامیان) و بخشی از یک طرح نسل‌کشی است که به وخامت وضعیت سلامت روانی ساکنان این منطقه منجر شده است.

وی هشدار داد که سطح اضطراب و شوک در میان مردم غزه به مرزهای غیرعادی رسیده است و همچنین به تضعیف دسترسی به خدمات بهداشتی و درمانی در این منطقه محاصره‌شده و مصیبت‌زده اشاره کرد.

این مقام سازمان ملل تأسف خود را نسبت به تولد نسلی از کودکان در غزه که حتی پیش از دریافت شناسنامه‌هایشان جان باخته‌اند، ابراز کرد.

این اظهارات پس از گذشت یک سال از آغاز جنگ نسل‌کشی مداوم رژیم صهیونیستی با حمایت آمریکا در غزه بیان می‌شود که تاکنون بیش از ۱۳۹ هزار شهید و مجروح فلسطینی و بیش از ۱۰ هزار نفر مفقود برجای گذاشته است، در حالی که ویرانی گسترده و قحطی جان ده‌ها کودک و سالمند را گرفته است.

رژیم صهیونیستی با نادیده گرفتن قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل مبنی بر توقف فوری این جنگ و دستورات دیوان بین‌المللی دادگستری برای اتخاذ تدابیری جهت جلوگیری از اعمال نسل‌کشی و بهبود وضعیت انسانی وخیم در غزه، به جنگ نسل‌کشی خود ادامه می‌دهد.

از ۲۳ سپتامبر گذشته، این رژیم دامنه نسل‌کشی خود را به بیشتر مناطق لبنان از جمله پایتخت بیروت گسترش داده است و با حملات هوایی بی‌سابقه‌ای از نظر خشونت و شدت و همچنین با آغاز عملیات زمینی در جنوب لبنان، هشدارهای بین‌المللی و قطعنامه‌های سازمان ملل را نادیده گرفته است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ