"حمایت بیمه‌ای از داروهای نسل جدید دیابت ضروری است: رئیس انجمن دیابت گابریک"

اقتصاد ایران: رئیس هیات‌مدیره انجمن دیابت گابریک با تأکید بر نیاز به حمایت‌های بیمه‌ای برای داروهای نسل جدید دیابت، از مسئولان خواست تا مشکلات مربوط به پوشش بیمه‌ای این داروها را حل کنند و به ارتقای سلامت جامعه کمک کنند.

به گزارش سلامت نیز به نقل از ایرنا،علیرضا استقامتی، رئیس هیات‌مدیره انجمن دیابت گابریک، بر اهمیت قرار گرفتن داروهای نسل جدید دیابت تحت پوشش بیمه تأکید کرد و اظهار داشت که رفع مشکلات مرتبط با بیمه می‌تواند به ارتقای سلامت جامعه منجر شود. او با اشاره به هزینه‌های بالای صنعت داروسازی، یادآور شد که این صنعت نیازمند تحقیقات و توسعه طولانی‌مدت و بودجه‌های کلان است.

استقامتی با بیان اینکه بسیاری از افراد به دلیل هزینه‌های بالا قادر به خرید دارو نیستند، تصریح کرد که لازم است تا با اتخاذ تدابیر قانونی و افزایش پوشش‌های بیمه‌ای این مشکل برطرف شود.

وی همچنین به برگزاری گردهمایی‌های تخصصی اشاره کرد و گفت: «این همایش‌ها می‌توانند به عنوان بستر هم‌افزایی علمی و افزایش عدالت در دسترسی به درمان‌های نوین عمل کنند. حضور پزشکان در این همایش‌ها به تبادل اطلاعات و به‌روزرسانی دانش آن‌ها کمک خواهد کرد.»

استقامتی همچنین بر لزوم دعوت از پزشکان متخصص بالینی در این همایش‌ها تأکید کرد و خاطرنشان کرد که این افراد با بیماران در ارتباط هستند و می‌توانند از چالش‌های دارویی مطلع شوند.

"حمایت بیمه‌ای از داروهای نسل جدید دیابت ضروری است: رئیس انجمن دیابت گابریک"

طبق گزارش وزارت بهداشت، بیش از هفت میلیون نفر در ایران بالای ۲۵ سال به دیابت مبتلا هستند که سهم زنان ۱۴.۷۱ درصد و سهم مردان ۱۳.۴۴ درصد است. با افزایش مبتلایان به دیابت نوع ۲ در سطح جهانی، به‌ویژه در کشورهای با درآمد کم و متوسط، ضرورت آموزش و خودمراقبتی برای کنترل این بیماری اهمیت بیشتری پیدا کرده است.

آمارها نشان می‌دهد که هزینه کلی دیابت نوع ۲ در ایران به ۳.۷۸ میلیارد دلار می‌رسد و حدود ۸.۶۹ درصد کل هزینه‌های سلامت کشور صرف کنترل بیماران دیابتی نوع ۲ می‌شود. این ارقام نشان‌دهنده نیاز به سیاست‌گذاری‌های بهینه و افزایش پوشش بیمه‌ای برای داروهای مورد نیاز بیماران دیابتی است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ