هشدار به سلبریتی‌هایی که مبلغ پزشک نماها شوند

اقتصاد ایران: رئیس پلیس فتا تهران بزرگ در مورد سرمایه‌گذاری در حوزه رمزارزها و سلبریتی‌هایی که مبلغ پزشک نماها شوند، هشدار داد.

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ داوود گودرزی رئیس پلیس فتا تهران بزرگ در خصوص سرمایه‌گذاری در حوزه رمزارزها گفت: ریسک این سرمایه‌گذاری بسیار بالا است یعنی کسی که به این بحث ورود می‌کند باید بداند که ممکن است کل سرمایه‌اش به یغما برود.

وی در یک گفت‌وگوی تلویزیونی افزود: در این صورت تمام زندگی فرد به یک عدد ۱۰ تا ۱۵ رقمی وابسته شده و تمام سرمایه‌اش تحت الشعاع قرار می‌گیرد. بسیاری از مراجعین به پلیس فتا به دلیل نداشتن سواد لازم ساخت «ولت» را به فرد دیگری سپرده‌اند و همان فرد در اولین فرصت «ولت» را خالی کرده و تمام رمز ارزها را به یغما برده است.

سرهنگ گودرزی در خصوص ورود افراد غیر متخصص به حوزه سلامت اظهار کرد: ما شاهد هستیم که خیلی از افراد غیر متخصص به دلیل ناآگاهی مردم به حوزه سلامت و یا تحت عنوان طب سنتی به حوزه‌های تخصصی ورود می‌کنند.

وی افزود: مثلاً کسانی هستند که خدمات ماساژ ارائه می‌دهند و به حوزه کاری پزشکان فیزیوتراپیست ورود کرده اند. ما پرونده‌های زیادی داشتیم که فرد از این تجویزهای غلط آسیب دیده است.
وی با اشاره به فعالیت برخی سلبریتی ها در این حوزه گفت: اخیراً شاهد هستیم که برخی از سلبریتی ها و افرادی که صاحب رسانه هستند به دلایل مختلف، دیده شدن یا مباحث مالی ابزار این‌ها قرار گرفته و تبلیغ می‌کنند. کسانی که بخواهند اقداماتی انجام دهند که سلامت مردم را به خطر بیندازد بدانند که قطعاً پلیس پیگیر خواهد شد و کوتاه نخواهد آمد.

وی در ادامه بیان کرد: موردی داشتیم که در بحث جراحی‌های مغز و اعصاب ورود کرده بود و و اعلام کرده بود که اگر مثلاً مشکل جسمی را پیدا کردید یک سوزن بزنید به نوک انگشتتان یا پشت گوشتان بزنید این مشکل مرتفع می‌شود. در صورتی که ممکن بود فرد یک بیماری حادی مرتبط با حوزه مغز و اعصاب داشته باشد که اگر به موقع مراجعه نکند، جانش به مخاطره بیفتد.

گودرزی همچنین گفت: وقتی علت انتشار آن کلیپ را از فرد پرسیدیم او اظهار داشت که به خاطر جذب مخاطب این کار را می‌کنم، خودش هم آن اطلاعات را از یک صفحه دیگری برداشته بود.

رئیس پلیس فتا ناآگاهی کاربران و نداشتن سواد رسانه‌ای کافی را عامل این وقایع دانست و گفت: خیلی از ما گول زرق و برق‌های فضای مجازی رامی خوریم و گاه ابزار قرار می‌گیریم و خودمان ناخواسته محتواهایی را منتشر می‌کنیم که ممکن است حاوی محتوای مجرمانه باشد.

وی در ادامه اظهار کرد: در سال جاری چندین نفر از کسانی که پزشک نبودند و تحت عنوان پزشک فعالیت می‌کردند را در اختیار قانون قرار دادیم. بیش از ۵۰ فقره صفحات فضای مجازی این افراد که تحت عنوان پزشک در آن فعالیت می‌کردند را مسدود کردیم.

گودرزی افزود: این صفحات بسیار پر بازدید بوده و مجموع دنبال کنندگان این‌ها بالای ۵ میلیون نفر بود. از میان پرونده‌های این پزشک نماها در پی شکایت خانمی فردی را دستگیر کردیم که با زرق و برق و تبلیغات در صفحه مجازی خود به جذب مخاطب می‌پردازد و به شدت در حوزه جراحی زیبایی را تبلیغ می‌کرد.

وی در تشریح جزئیات این پرونده عنوان کرد: این خانم به دنبال دریافت خدمات جراحی برای افتادگی پلک در صفحه‌ای با تبلیغات آن‌ها مواجه شده بود. وقتی به ما مراجعه کرد و تشکیل پرونده داد، اعلام کرد که من اصلاً شب‌ها هم نمی‌توانم چشمانم را ببندم. وقتی فرد را دستگیر کردیم متوجه شدیم که او اصلاً پزشک نیست.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ