سرویس مکان یاب اورژانس فعال شد

اقتصاد ایران: به کمک سرویس مکان یاب اورژانس می توان فهمید که اگر حادثه ای رخ داده است مکان دقیق آن کجاست تا امدادرسانی هرچه سریعتر و بهتر انجام شود.

به گزارش سلامت نیو زبه نقل از روزنامه همشهری، اواخر شهریور امسال، انتشار فایل صوتی تماس یک کودک 6ساله با اورژانس115، موجی از احساسات عمومی را برانگیخت.

در این فایل 11دقیقه‌ای که 3دقیقه از آن وایرال شد، یک دختربچه 6ساله ساعت 10شب با مرکز اورژانس تماس می‌گیرد و از تصادف خودرویشان در جاده اراک - ملایر و مصدوم شدن مادرش خبر می‌دهد و می‌گوید «مادرم دارد جان می‌دهد و من نمی‌دانم کجای جاده هستیم.» مأمور اورژانس تمام تلاش خود را می‌کند تا کودک را راهنمایی کند و آدرس دقیق آنها را برای ارسال آمبولانس به‌دست بیاورد اما کودک سواد کافی ندارد و نمی‌داند دقیقا کجای جاده هستند.

در نهایت کودک بدون آنکه تلفن را قطع کند، پای پیاده راه می‌افتد تا از کسی کمک بگیرد و درنهایت به مردی برمی‌خورد و مرد، آدرس دقیق را در اختیار اورژانس می‌گذارد؛ هرچند مادر کودک جان خود را از دست می‌دهد. این حادثه تلخ، یک‌بار دیگر این سؤال را مطرح کرد که چرا سازمان مهمی چون اورژانس نباید مجهز به سامانه مکان‌یابی باشد؛ موضوعی که می‌تواند باعث نجات جان‌های زیادی شود. حالا این امکان در اورژانس فعال شده است. از جزئیات آن بیشتر بدانیم.



توسعه ایستگاه‌ها

مهدی بهمن‌آبادی، رئیس اداره فناوری اطلاعات و ارتباطات سازمان اورژانس کشور درباره راه‌اندازی سرویس مکان یاب به چند نکته اشاره می‌کند:

  • 1- سرویس مکان‌یاب اورژانس، خدمت جدیدی نیست اما اواخر سال گذشته این سرویس قطع شد.
  • 2- این سرویس فعلا در تهران راه‌اندازی شده و در اختیار اورژانس استان قرار گرفته است.
  • 3- سرویس مکان‌یاب اضطراری براساس ایستگاه‌های فرستنده - گیرنده تلفن همراه یا BTS کار می‌کند. هرچند برای بهبود دقت مکان‌یابی، باید تعداد BTSها افزایش یابد.
  • 4- دریافت آدرس دقیق محل تماس‌گیرنده نیازمند استفاده از GPS گوشی‌های هوشمند تلفن همراه مددجویان است که استفاده از راهکاری مانند برنامه‌های کاربردی معروف و قرار 5دادن کلید تماس با 115 در صفحه اصلی این برنامه‌های کاربردی درصورت نبود موانع قانونی، امکان شناسایی نقطه دقیق تماس‌گیرنده را برای مرکز اورژانس فراهم آورد. اهمیت این سرویس برای خود اورژانس بیشتر است؛ چون هم راحت‌تر با مددجو ارتباط می‌گیریم و هم سریع‌تر به بالین بیمار می‌رسیم.



 سرویس مکان یاب اورژانس فعال شد

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ