تغییر تدریجی رویکرد کی‌یف و متحدان/مناطق از دست‌رفته برگشتنی نیست

اقتصاد ایران: فایننشال‌تایمز نوشت که کی‌یف و متحدان غربی‌اش به‌تدریج شروع به درک این مساله کرده‌اند که اوکراین باید با روسیه وارد مذاکره شده و تسلط دوباره بر مناطقی که از دست داده است را فراموش کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، روزنامه فایننشال‌تایمز در گزارشی نوشته است که اوکراین و متحدان غربی آن رفته‌رفته به این موضوع پی برده‌اند که باید وارد مذاکرات با روسیه شده و کی‌یف هم باید فکر پس گرفتن مناطقی که از دست داده را از سرش بیرون کند.

به نوشته این روزنامه «رویکرد در واشنگتن و برخی پایتخت‌های غربی و همچنین مراکز تصمیم‌گیری در دولت کی‌یف رو به تغییر است.»

در توضیح این تغییر رویکرد به این موضوع اشاره شده است که کی‌یف و متحدانش به این نتیجه رسیده‌اند که عزم‌شان برای بیرون راندن ارتش روسیه از اوکراین، محقق نخواهد شد و از این رو، با کمال بی‌میلی پی برده‌اند «رسیدن به توافقی که براساس آن بخش عمده این کشور دست نخورده بماند» می‌تواند بهترین ماحصل باشد.

به نوشته فایننشال‌تایمز، با این حال، کی‌یف حتی برای دستیابی به توافق مذکور نیز حمایت مورد نیازش را دریافت نمی‌کند. امیدهای کی‌یف پس از عقب‌نشینی نیروهای اوکراین در دونباس، نزدیک شدن فصل سرما و انتخابات ریاست جمهوری پیش روی آمریکا و همچنین بحران خاورمیانه که توجهات را از اوکراین منحرف کرده، تیره و تار و به نوعی کمرنگ شده است.

در بخش دیگری از این مقاله می‌خوانیم: پشت درهای بسته صحبت از توافقی است که براساس آن مسکو «تسلط عملی» بر مناطقی که پیشتر به دست نیروهای روس آزاد شده است را حفظ و در سوی دیگر، کی‌یف مجوز پیوستن به ناتو یا تضامین امنیتی مشابه دریافت کند. ینس استولتنبرگ، دبیرکل سابق ناتو نیز درباره چنین چشم‌اندازهایی صحبت کرده بود.

با این حال، به نوشته تحلیلگران فایننشال‌تایمز، مذاکراتی که به چنین نتیجه‌ای منجر شود، زیاد به مذاق مسکو خوش نخواهد آمد و برای آنکه اوکراین با دست پر به مذاکرات احتمالی با روسیه وارد شود، آمریکا و اتحادیه اروپا باید حمایت نظامی و دیپلماتیک خود را از کی‌یف افزایش دهند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ