گاریدو همچنان زمان می خواهد/ ازبکستان و قطر محک جدی هستند

اقتصاد ایران: کارشناس فوتبال با اشاره به عملکرد بازیکنان در هفته های ابتدایی لیگ برتر و دعوت امیر قلعه نویی از ۲۷ بازیکن به اردوی تیم ملی ایران گفت: مهم ترین حریفان ما از راه رسیده اند.

به گزارش خبرنگار مهر، رقابت‌های لیگ برتر فوتبال کشور در فصل جاری پس از پایان هفته هفتم به دلیل برگزاری بازی‌های تیم ملی ایران مقابل ازبکستان و قطر متوقف شد تا امیر قلعه نویی با ۲۷ بازیکن به مصاف ازبکستان و قطر رفته و تیمش را برای این رقابت‌ها آماده کند.

نتایج تیم‌های لیگ برتری در پایان هفت هفته ابتدایی لیگ بیست و چهارم با صدرنشینی سپاهان و صعود پرسپولیس به رتبه دوم جدول همراه بود. استقلال هم به پیروزی مقابل هوادار رسید تا رفته رفته به جمع بالانشینان جدول اضافه شود.

جواد منافی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، ضمن تحلیل عملکرد تیم‌های مدعی قهرمانی از بازی تیم ملی ایران با قطر و ازبکستان به عنوان مهم‌ترین دیدارهای امیر قلعه نویی در مسیر راهیابی به جام جهانی ۲۰۲۶ یاد کرد که مشروح این گفت‌وگو را در پی می‌خوانید:

لیگ برتر سردرگم استادیوم است

کارشناس فوتبال باشگاهی با اشاره به وضعیت نابسامان تیم‌ها بخصوص باشگاه‌های پایتخت در میزبانی از رقیبان گفت: جزئیات در نتیجه‌گیری یک تیم اهمیت دارد. شما نمی‌توانید ورزشگاه میزبان نداشته باشید و هر هفته در یک چمن ناآشنا بازی کنید و انتظار داشته باشید بهترین عملکرد را پیدا کنید.

منافی ادامه داد: موضوع ذهن آماده اندازه جسم آماده برای یک ورزشکار حرفه‌ای که باید در لحظه تصمیم‌گیری کند اهمیت دارد. ذهن آماده با همین رفتار آغاز می‌شود و شما نمی‌توانید این موضوع را نادیده بگیرید. بازیکن باید با محیط آشنای ورزشگاه خودش هم ارتباط بگیرد و بداند وقتی قرار است در بخش‌هایی از زمین بازی کند که فشار هوادار به خاطر موقعیت صندلی‌های تماشاگران بیشتر یا کمتر است چه واکنشی از خود داشته باشد. باید بگویم لیگ برتر فصل جاری درگیر استادیوم است.

صبر مدیران باید بیشتر شود

او که در رده ملی نیز سابقه مربیگری دارد ضمن انتقاد از عملکرد چند تیم لیگ برتری که امتیازات اندکی را در همین هفته‌های ابتدایی کسب کرده‌اند گفت: واقعا بعضی از تیم‌ها فقط می‌آیند تا بگویند نامزد سقوط هستیم که باید مورد بررسی قرار بگیرند. چطور در بالاترین سطح فوتبال کشور، یک تیم تنها ۱۰ روز قبل از آغاز لیگ برتر تمریناتش را آغاز می‌کند.

منافی ادامه داد: با این حال معتقدم همین تیم‌ها که هیچ استراتژی مشخصی برای ارائه تاکتیک مناسب ندارند باید با صبوری مدیران خود کار را ادامه دهند. هر تغییر در کادر فنی تیم‌های انتهای جدول حکم سقوط خیلی زود آنها را امضا خواهد کرد.

گاریدو همچنان زمان می‌خواهد

پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس با تحلیل عملکرد این تیم در فصل جاری یادآور شد: من خودم فکر می‌کردم گاریدو در هفته‌های ابتدایی با مشکلات خیلی بزرگ‌تری روبرو شود اما رختکن باتجربه به کمک او آمد تا بحران جدایی چند بازیکن اصلی را به خوبی پشت سر بگذارند.

منافی تاکید کرد: روند پیشرفت فنی پرسپولیس طبق آنچه گاریدو می‌خواهد مشخص است اما او و دیدگاهش در پرسپولیس همچنان زمان زیادی می‌خواهند.

ضعف در اهمیت نقش کلیدی یک بازیکن

کارشناس فوتبال ایران در پاسخ به سوال خبرنگار مهر درباره اهمیت حضور اوستون ارونوف در ترکیب پرسپولیس برای پیشبرد اهداف این تیم تصریح کرد: او یکی از بازیکنان بسیار تأثیرگذار تیم شده است. تمام تیم‌ها به مهره‌هایی که می‌توانند بار تیم را بر دوش بکشند نیاز دارد اما نباید با نبود یک نفر تاکتیک هم تغییر محسوس کند. امیدوار هستم گاریدو بتواند تاکتیک تیمی را بدون در نظر گرفتن اسم و رسم یک بازیکن تعیین کند.

گاریدو همچنان زمان می خواهد/ ازبکستان و قطر محک جدی هستند

مهم‌ترین بازی‌های قلعه نویی

منافی در خصوص دیدارهای پیش روی تیم ملی ایران مقابل ازبکستان و قطر خاطرنشان کرد: مهم‌ترین بازی‌ها در مسیر جام جهانی ۲۰۲۶ را پیش رو داریم. قطر ما را در نیمه نهایی جام ملت‌ها برد و قهرمان دوباره این بازی‌ها لقب گرفت. باید دید انگیزه تیمی که مدتها است کنار هم بازی می‌کنند باعث پیروزی مقابل قطر خواهد شد؟! من فکر می‌کنم آقای قلعه نویی باید در مقابل بزرگترین رقیبان خود در این مرحله با بینش عمیق‌تری تعیین سیستم و ترکیب کند تا بتوانیم با کمترین دردسر به جام جهانی راه پیدا کنیم.

گاریدو همچنان زمان می خواهد/ ازبکستان و قطر محک جدی هستند

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ