اکستریم؛ تجربه‌ای نوین از لوکس بودن

اقتصاد ایران: شهرک اتومبیل گودرزی بزرگ‌ترین و جامع‌ترین مجموعه فروش و خدمات پس از فروش خودرویی و موتورسیکلت ایران است. این مجموعه ارائه‌کننده محصولات و خدمات بیشتر برندهای معتبر خودروسازان داخلی و وارداتی‌ها در کشور است.

شهرک اتومبیل گودرزی در ارائه محصولات جدید خودروسازان همواره پیشتاز بوده و به‌همین دلیل، اخیرا سه محصول جدید برند پریمیوم مدیران‌خودرو یعنی اکستریم را به‌سبد محصولات فروش خود اضافه کرده است.

وجه تمایز شهرک اتومبیل گودرزی

اخیرا اکستریم LX و TXL به‌صورت رسمی از سوی شرکت مدیران‌خودرو معرفی شدند و حالا شاهد به‌نمایش در آمدن این دو اس‌یووی کراس‌اوور جدید در شهرک اتومبیل گودرزی هستیم. وجه تمایز شهرک اتومبیل گودرزی در این زمینه، حضور هر سه محصول اکستریم یعنی VX (اس‌یووی کراس‌اوور فول‌سایز)، TXL (اس‌یووی کراس‌اوور میان‌سایز) و LX (اس‌یووی کراس‌اوور کامپکت) در این مجموعه خودرویی است.

لازم به‌ذکر است که دو محصول اخیر این برند در هیچ مرکز یا مجموعه‌ خودرویی دیگری به‌صورت همزمان به‌نمایش درنیامده است. بر این اساس و با در نظر گرفتن این مساله که شهرک اتومبیل گودرزی جامع‌ترین مجموعه خودرویی و موتورسیکلت ایران به‌شمار می‌رود، هر سه محصول اکستریم یعنی VX، TXL و LX در این مرکز به‌نمایش در آمده است تا مشتریانی که خواهان خرید خودرویی لوکس هستند، بتوانند از میان آن‌ها انتخاب دقیقی داشته باشند.

همچنین شهرک اتومبیل گودرزی برای تسهیل در ارائه خدمات به‌مشتریان خاص‌پسند، شماره‌تماس 37861-021 با کدهای داخلی 201 و 202 را در نظر گرفته است. همچنین مشتریانی که خواهان ملاقات نزدیک با محصولات لاکچری اکستریم هستند می‌توانند برای مشاهده هر سه محصول این برند، به‌کیلومتر 20 جاده قدیم تهران-کرج مراجعه کنند.

ملاقات نزدیک با اکستریم LX

همان‌طور که بیان شد چند روز قبل شهرک اتومبیل گودرزی امکان دیدار رسانه‌های خودرویی با دو محصول LX و TXL از اکستریم را فراهم کرد. بر این اساس زمان لازم برای تست و بررسی هر دو مدل خودرو دراختیار رسانه‌های خودرویی قرار گرفت. اکستریم LX به‌عنوان کوچک‌ترین عضو این خانواده پریمیوم از نظر طراحی بسیار جذاب و اسپرت بوده که گزینه بسیار مناسبی برای جوانان است.

با نگاهی به‌پروفیل این اس‌یووی کراس‌اوور کامپکت اکستریم شاهد استفاده از خطوط نسبتا تیز با مجموعه‌ای از سطوح تخت هستیم که با اورهنگ‌های نسبتا کوتاه و رینگ‌های 19 اینچی، کاراکتر جذاب و نافذی برای این خودرو ایجاد کرده است.

در نمای جلو، طراحان چری به‌خوبی توانسته‌اند یک چهره جوان‌پسند و اسپرت برای LX ایجاد کنند. چراغ‌های کشیده و باریک و مزین به‌هالوژن‌های سه‌تایی، LED هایی به‌شکل حرف L، طراحی یک نوار LED باریک میان هر دو چراغ و وجود یک ورودی هوای نسبتا عریض درون سپر (مشابه محصولات لوسیدموتورز)، چهره جسورانه و جذابی از این خودرو به‌نمایش می‌گذارد.

در نمای عقب، چراغ‌ها به‌صورت پیوسته با یک LED نواری باریک مشاهده می‌شوند. همچنین حجم‌پردازی نسبتا خاص در این بخش، زیبایی چشم‌نوازی را به‌این اس‌یووی کراس‌اوور کامپکت بخشیده است.

از طرفی اضافه شدن دو اگزوز ذوزنقه‌ای‌شکل در طرفین به‌همراه یک دیفیوزر، چاشنی اسپرت را در اکستریم LX دوچندان می‌کند. با قرارگیری در پشت فرمان اکستریم LX شاهد طراحی بسیار دلنشین و مدرنی هستیم.

همچنین دو نمایشگر افقی بزرگ یکپارچه برای کلاستر (مقابل راننده) و سیستم اطلاعات-سرگرمی در نظر گرفته شده تا نمای مدرنی در کابین این خودرو ایجاد شود. از سوی دیگر نورپردازی LED نواری که در کابین طراحی شده، با در نظر گرفتن سقف پانورامیک، جلوه دلنشینی به‌کابین می‌بخشد.

طراحی دریچه‌های سراسری، کنسول شناوری که دسته‌دنده کوچک به‌سبک خودروهای آلمانی روی آن طراحی شده و موس کریستالی، به‌زیبایی این فضا می‌افزایند. غربیلک‌فرمان دی-کات به‌سبک چری و دو پدال شیفتر آلومینیومی در پشت آن نیز به‌همراه صندلی اسپرت، تجربه رانندگی اسپرت را دراختیار راننده خودرو می‌گذارد.

درعین حال قلب تپنده اکستریم LX را یک موتور 4 سیلندر خطی 1.6 لیتری مزین به‌سیستم پرخوران توربوشارژ و سیستم پاشش-سوخت مستقیم تشکیل می‌دهد. این پیشرانه همان موتور معروف F4J16 است که پیش‌تر در تیگو 8 پرو شاهد آن بودیم.

بر این اساس حداکثر توان خروجی این پیشرانه به 197 اسب‌بخار و حداکثر گشتاور خروجی آن نیز به 290 نیوتون‌متر می‌رسد. درعین حال گیربکس 7 سرعته اتوماتیک دوکلاچه-تر تیپ‌ترونیک وظیفه انتقال قدرت و گشتاور را در این خودرو برعهده دارد.

ناگفته نماند که سامانه چهارچرخ‌محرک AWD برای اکستریم LX در نظر گرفته شده و یکی از مزایای این بلندقامت کامپکت جسور به‌شمار می‌رود.

از مهم‌ترین امکانات رفاهی و ایمنی LX می‌توان به: 6 ایربگ، سنسورهای پارک جلو و عقب، سیستم کنترل کشش، سیستم کنترل پایداری الکترونیکی، سیستم کمکی حرکت در سراشیبی و سرازیری، سامانه هشدار نقاط کور، سیستم کمکی پیشرفته رانندگی ADAS منطبق بر سطح دو خودران، کروزکنترل تطبیقی، فرامین صوتی، سیستم تهویه‌مطبوع دوگانه اتوماتیک با کانال‌های مجزا برای سرنشینان عقب، صندلی برقی راننده در 8 حالت، سیستم صوتی سونی با 9 بلندگو، سنسور باران، سنسور نور، شارژر وایرلس و گرمکن صندلی‌ها اشاره کرد.

نگاهی به اکستریم TXL

محصول دیگر اکستریم که در کلاس اس‌یووی کراس‌اوورهای میان‌سایز قرار دارد، اکستریم TXL است. TXL در حقیقت برادر بزرگ‌تر LX محسوب می‌شود که از همان سبک طراحی بهره می‌برد. همچنین خطوط تیز روی بدنه، گل‌گیرهای عضلانی و ماهیچه‌ای را به‌وجود آورده است.

از طرفی اورهنگ‌های نسبتا بلند و استفاده از رینگ‌های 20 اینچی، کاراکتر اسپرتی به این خودرو می‌بخشند. در نمای جلو، شاهد طراحی چراغ‌های باریک با یک نوار مشکی پیانویی میان چراغ‌ها هستیم.

خطوط تیز روی کاپوت نیز چهره تهاجمی و کاملا جسورانه‌ای را به این بلندقامت میان‌سایز می‌دهد. در نمای عقب، شاهد استفاده از چراغ‌های کشیده‌ای هستیم که با نهایت ظرافت طراحی شده‌اند.

این نوع طراحی، زیبایی منحصربه‌فردی را به‌نمای عقب این بلندقامت میان‌سایز می‌بخشد. از سوی دیگر اضافه شدن دو اگزوز ذوزنقه‌ای‌شکل در طرفین سپر سبب ایجاد حس هیجان بیشتری در نمای عقب اکستریم TXL شده است.

فضای داخلی کابین اکستریم TXL بسیار مدرن و اسپرت است. دو نمایشگر افقی بزرگ که کلاستر و سیستم اطلاعات-سرگرمی را نیز در بر می‌گیرد، فضای مدرن و پیشرفته‌ای را در اختیار سرنشینان قرار می‌دهد.

اضافه شدن سه دکمه روتاری در بخش میانی داشبورد و زیر دریچه‌های سیستم تهویه‌مطبوع نیز سبب ایجاد حسی جذاب در کابین این خودرو شده است. درعین حال طراحی دریچه‌های سراسری به‌همراه نورپردازی LED نواری و طراحی سقف پانورامیک، فضای داخلی این خودرو را بسیار دلنشین جلوه می‌دهد.

ناگفته نماند که جانمایی تنظیمات صندلی برقی راننده و سرنشین جلو، رودری و طراحی دسته‌دنده پشت فرمان، حس سواری با محصولات مرسدس‌بنز را به‌سرنشینان این خودرو القا می‌کند.

طراحی غربیلک‌فرمان دی-کات به‌همراه دو پدال شیفتر آلومینیومی در پشت آن و صندلی اسپرت و هداپ دیسپلی، رانندگی با این خودرو را بسیار هیجان‌انگیز می‌کنند.

همچنین زیر کاپوت TXL یک موتور 4 سیلندر 2 لیتری مزین به‌فناوری توربوشارژ و پاشش سوخت-مستقیم جا خوش کرده است. این پیشرانه همان موتور Acteco F4J20C است که زیر کاپوت تیگو 8 پرومکس قرار دارد. این پیشرانه قدرت 261 اسب‌بخاری و گشتاور 400 نیوتون‌متری را به‌ارمغان می‌آورد. همچنین گیربکس 8 سرعته اتوماتیک تیپ-ترونیک به‌منظور انتقال قدرت برای این خودرو در نظر گرفته شده است.

یکی از نقاط مثبت اکستریم TXL سامانه چهارچرخ‌محرک AWD آن است که منجر به‌برتری این بلندقامت میان‌سایز لوکس می‌شود.

از مهم‌ترین امکانات ایمنی و رفاهی این خودرو می‌توان به: 6 ایربگ، کروزکنترل پیشرفته، هداپ دیسپلی، سیستم کنترل پایداری الکترونیکی، سیستم کنترل کشش، شروع حرکت در سربالایی، کنترل سرعت در سرپایینی، سیستم کمکی رانندگی پیشرفته مبتنی بر ADAS سطح دو خودران، سیستم پیشگیری از برخورد، سیستم هشدار نقاط‌کور، هشدار انحراف از مسیر، سنسور پارک، سنسور باران، سنسور نور، سیستم پایش فشار باد تایرها TPMS، سیستم تهویه‌مطبوع اتوماتیک دوگانه به‌همراه کانال‌های مجزا برای سرنشینان عقب، سیستم ورود بدون کلید و استارت دکمه‌ای، شارژر وایرلس و سیستم صوتی سونی و سردکن و گرمکن صندلی‌ها اشاره کرد.

امداد ویژه مدیران‌خودرو در شهرک اتومبیل گودرزی

یکی از خدمات منحصربه‌فرد به‌محصولات مدیران‌خودرو و فونیکس در شهرک اتومبیل گودرزی، امداد ویژه مدیران‌خودرو است. در این زمینه دو دستگاه خودرو X33 با امکانات لازم توسط شرکت مدیران‌خودرو درنظر گرفته شده است. همچنین یک دستگاه تیگو 7 پرو نیز برای ارائه خدمات به‌خودروهای فونیکس در نظر گرفته شده است.

بر این اساس مشتریانی که با مرکز تماس مدیران‌خودرو ارتباط برقرار می‌کنند، پیام آن‌ها تجزیه و تحلیل شده و در صورت لزوم به‌بخش خدمات امداد مدیران خودرو شهرک اتومبیل گودرزی منتقل می‌شود تا نسبت به خدمات‌رسانی سیار اقدام شود.

خدماتی مانند پنچرگیری، رساندن سوخت در شرایط اضطراری و سایر خدمات دیگر نیز توسط این امدادخودروها انجام می‌شود. جالب است بدانید که شهرک اتومبیل گودرزی دارای سه دستگاه خودروبر با مکانیزم هیدرولیکی است که اگر خودرو مورد نظر بنا به‌هر دلیلی توانایی حرکت نداشته باشد، خودروبر هیدرولیکی خودرو مدنظر (یکی از محصولات مدیران خودرو) را حمل و به‌تعمیرگاه شهرک اتومبیل گودرزی منتقل می‌کند تا با رعایت بالاترین کیفیت و استاندارد، تعمیرات آن انجام شود.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ