سنبل آبی تهدید جدی برای اکوسیستم ۳۵ هکتار از اراضی آبی لنگرود است

اقتصاد ایران: لنگرود- فرماندار لنگرود گفت: سنبل آبی تهدید جدی برای اکوسیستم ۳۵ هکتار از اراضی آبی لنگرود است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا جلالی عصر دوشنبه در بازدید از محل جمع‌آوری سنبل آبی در رودخانه رادارکومه چمخاله اظهار کرد: سنبل آبی تهدیدی برای منابع آبی و کشاورزی شهرستان است و باید اقدامات پیشگیرانه برای کنترل رشد بی‌رویه این گیاه مهاجم صورت بگیرد.

فرماندار لنگرود در این بازدید با اشاره به مشکلات ناشی از هجوم سنبل آبی گفت: یکی از آسیب‌هایی که در شهرستان به وجود آمده، هجوم گیاه مهاجر، مهاجم و سمعی سنبل آبی است که به تالاب‌ها، رودخانه‌ها و آب بندان‌های شهرستان نفوذ کرده و باعث ایجاد مشکلات زیست‌محیطی و کاهش کیفیت آب می‌شود این گیاه به سرعت رشد می‌کند و می‌تواند به اکوسیستم‌های آبی آسیب جدی وارد کند.

وی افزود: به منظور کنترل و کاهش رشد بی‌حد این گیاه، اقدامات لازم باید انجام شود و ادارات حوزه پدافند غیرعامل شهرستان تدارکات لازم را برای مقابله با آن دیده‌اند. ما به دنبال همکاری با تمامی نهادها و سازمان‌های مرتبط هستیم تا بتوانیم به بهترین نحو ممکن این مشکل را حل کنیم.

جلالی همچنین به وضعیت بستر رودخانه‌های منتهی به دریا در منطقه رادارکومه چمخاله اشاره کرد و ادامه داد: این بستر که حدود یک کیلومتر طول و بیست متر عرض دارد، مملو از سنبل آبی است. با توجه به نارضایتی موجود از وضعیت فعلی، برای پاک‌سازی رودخانه باید از ظرفیت‌های شهرستان بهره‌برداری کنیم و از حوزه بسیج سازندگی شهرستان درخواست کرده‌ایم که به ما کمک کند تا بتوانیم سنبل آبی را جمع‌آوری و پاک‌سازی نمائیم.

وی در ادامه تصریح کرد: این اقدام از یکی دو روز گذشته آغاز شده و امیدواریم به فضل خدا بتوانیم در موعد معین و مشخص، این بستر را پاک‌سازی کنیم و مانع از افزایش سنبل آبی در بخش شویم. ما به دنبال ایجاد یک برنامه جامع برای مدیریت و کنترل این گیاه مهاجم هستیم.

فرماندار لنگرود همچنین به وسعت اراضی درگیر با سنبل آبی اشاره کرد و گفت: حدود سی و پنج هکتار از اراضی آب بندان‌ها و رودخانه‌های شهرستان درگیر گیاه مهاجم سنبل آبی است لذا امیدواریم در آینده نزدیک با همکاری تمامی نهادها و سازمان‌ها، اقدامات مؤثری برای مقابله و پاک‌سازی این مناطق انجام دهیم.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ