ایستگاه آتش‌نشانی منطقه ویژه اقتصادی یزد راه‌اندازی شد

اقتصاد ایران: یزد- ایستگاه آتش نشانی منطقه ویژه اقتصادی یزد با تخصیص اعتباری بیش از ۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید.

به گزارش خبرنگار مهر، مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان یزد در سومین جلسه شورای پدافند غیرعامل استان، با اشاره به مصوبه دومین جلسه این شورا در خصوص تجهیز و راه‌اندازی ایستگاه آتش نشانی منطقه ویژه اقتصادی یزد اظهار کرد: شرکت شهرک‌های صنعتی یزد در راستای اقدامات پیشگیرانه و آمادگی و به منظور مقابله با حوادث غیرمترقبه و آتش سوزی و ارتقاء سطح ایمنی و صیانت از نیروی انسانی و سرمایه‌گذاری‌های انجام شده در واحدهای صنعتی و تولیدی، راه اندازی ایستگاه آتش نشانی در منطقه ویژه اقتصادی را در اولویت کار قرار داد و خوشبختانه ظرف مدت یک ماه این ایستگاه با تخصیص بیش از ۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال راه اندازی شد.

مسلم فلاح زاده با اشاره به آتش سوزی‌های اخیر اتفاق افتاده در منطقه ویژه اقتصادی یزد و اهمیت امداد رسانی سریع در زمان وقوع حوادث افزود: برای راه اندازی ایستگاه آتش نشانی این منطقه، سه اقدام اساسی؛ استقرار و تجهیز خودرو فوماتیک آتش نشانی، تجهیز و راه اندازی ساختمان ایستگاه و استقرار و تجهیز نیروی متخصص نیاز بود تا بتوان از آن بهره‌برداری کرد.

وی ادامه داد: خوشبختانه برای یک دستگاه خودرو فوماتیک نیمه سنگین ۱۸ تن به مبلغ ۱۰ میلیارد و ۲۷۰ میلیون تومان از محل بودجه داخلی شرکت شهرک‌های صنعتی یزد خریداری و در ایستگاه مستقر شد البته طبق مصوبه شورای دستگاه‌های نظارتی جلسه‌ای هم با واحدهای هیدروکربنی منطقه ویژه اقتصادی برای تامین یک دستگاه خودرو آتش نشانی فوماتیک سنگین برگزار شد که این موضوع نیاز به رایزنی بیشتر دارد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان یزد با اشاره به ضرورت تجهیز خودروی آتش نشانی به ابزارآلات امداد و نجات تصریح کرد: برای تجهیز خودرو آتش نشانی، یک دستگاه قیچی فک هیدرولیک به ارزش ۱۵ میلیارد ریال، تجهیزات اطفاء و ایمنی به ارزش ۳۰ میلیارد ریال و دو ست تنفسی به ارزش ۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال خریداری و روی خودرو نصب شده است.

فلاح زاده بیان کرد: استقرار نیروی متخصص برای بهره‌برداری از ایستگاه آتش نشانی منطقه ویژه اقتصادی از دیگر موضوعاتی بود که طی قرارداد با یکی از شرکت‌های ایمنی استان، نیروهای متخصص به صورت سه شیفت کاری با پرداخت ماهانه ۲۹۰ میلیون تومان از منابع داخلی شرکت شهرک‌های صنعتی در این ایستگاه مستقر شد.

وی، تجهیزات ایمنی و حفاظت فردی را از دیگر اقدامات صورت گرفته برای بهره‌برداری از ایستگاه آتش نشانی منطقه ویژه دانست و عنوان کرد: ۶ ست حفاظت فردی شامل لباس نسوز اطفاء حریق، چکمه، کلاه ایمنی، دستکش، هودی و مقنعه به ارزش ۶۰ میلیارد ریال برای این ایستگاه خریداری شده تا نیروی آتش نشان بتواند در زمان وقوع حادثه بهترین عملکرد را داشته باشد.

مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی استان یزد با اشاره به احداث وتجهیز ساختمان ایستگاه آتش نشانی به ارزش بیش از ۸۰ میلیارد ریال بیان کرد: ساختمان ایستگاه آتش‌نشانی این منطقه در مساحت ۳۳۰ متر مربع و با آشیانه سه دهانه، به ارزش ۷۰ میلیارد ریال در سال گذشته احداث شد که با تجهیز این ساختمان مانند ملزومات اسکان و اداری، سیستم اعلان حریق و سیستم امنیتی و نظارتی به ارزش ۱۱ میلیارد ریال به بهره برداری رسید.

وی با اشاره به لزوم رعایت مباحث ایمنی در واحدهای صنعتی گفت: جلوگیری از وقوع حادثه و رعایت نکات ایمنی توسط واحدهای مستقر در منطقه ویژه اقتصادی و شهرک صنعتی یزد مبحثی به مراتب مهم تر و با اهمیت تر از راه اندازی ایستگاه آتش نشانی است که این موضوع هم در حال پایش و پیگیری است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ