خراسان رضوی در بخش کتابخانه‌های سیار رتبه اول کشوری را دارد

اقتصاد ایران: کاشمر- سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی گفت: خراسان رضوی در بخش کتابخانه های سیار به لحاظ تعداد و خدمات رتبه اول کشوری را دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، حسین نوربخش ظهر دوشنبه در جلسه انجمن کتابخانه های کاشمر که در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد، اظهار کرد: حضور کتابخانه‌های سیار در روستاها و مدارس امید به مطالعه و گسترش فرهنگ کتاب‌خوانی را بیشتر کرده است.

سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی افزود: برخی مواقع در ایجاد فضاهای مطالعاتی به لحاظ بودجه و فضا محدودیت‌هایی داریم و در یک منطقه و محله خدمات کتابخانه‌ای قابل ارائه نیست بر این اساس با کمک بخش خصوصی می‌توانیم اقدام به راه‌اندازی سالن‌های مطالعه کنیم.

وی گفت: رویکرد کتابخانه‌های عمومی جهت حمایت از کسب و کارها موافقت با ایجاد سالن مطالعه است.

نوربخش گفت: متقاضیان می‌توانند از طریق اداره کل کتابخانه‌های عمومی پس از بارگذاری مدارک، ساختمان مورد نظر را از نظر متراژ و استحکام بنا معرفی تا مورد ارزیابی قرار گیرد و در صورت تأیید ساختمان به این مکان‌ها مجوز فعالیت داده می‌شود.

سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی بیان کرد: ساعت کاری این مکان‌ها از کتابخانه‌های عمومی بیشتر است و هدف از راه‌اندازی سالن‌های مطالعه خدمات‌رسانی بهتر به مراجعین و اعضا کتابخانه‌های عمومی است.

وی تصریح کرد: برای راحتی مراجعین و اعضا کتابخانه ها به طور دائم به این مکان‌ها نظارت کاملی داریم و اگر یا مبالغ اضافه‌ای از مراجعه‌کنندگان گرفته شود قابلیت پیگیری و حتی لغو مجوز نیز خواهند داشت.

نوربخش از افتتاح ۱۰ کتابخانه در شهرهای مختلف خراسان رضوی خبر داد و گفت: یکی دیگر از برنامه‌های نهاد کتابخانه ها بازطراحی کتابخانه‌های عمومی است که برخی فضاها با گذشت زمان دچار فرسودگی شده بازطراحی می‌شوند.

روستاهای بالای جمعیت ۲۵۰۰ نفر نیاز به کتابخانه دارند

حجت اله شریعتمداری، فرماندار کاشمر نیز در این جلسه اظهار کرد: گرچه ساخت کتابخانه زمان می‌برد اما بخشداران می‌توانند از ساختمان‌های موجود به صورت امانی استفاده کنند، شهرستان کاشمر دارای ۱۵ کتابخانه فعال دارد که از سوی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان و اعضا انجمن نیاز به توجه بیشتری در این زمینه داریم.

فرماندار کاشمر گفت: برخی مناطق شهرستان از کتاب‌های به روز در بخش‌های کمک آموزشی محروم هستند.
وی بر رشد فرهنگ کتاب‌خوانی به خصوص در روستاها تأکید کرد و گفت: اگر کتاب‌های موجود در کتابخانه‌ها به روز رسانی نشود قطعا به مرور استقبال از کتابخانه‌ها کمتر خواهد شد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ