نوسان در پروژه‌ها خوزستان را به چالش کشیده است

اقتصاد ایران: اهواز - بازرس ویژه سابق خوزستان گفت: در پروژه های خوزستان نوسان عجیبی وجود دارد و این موضوع، استان را به چالش کشیده است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد آقاجری ظهر امروز دوشنبه در آئین تکریم و معارفه بازرس کل استان خوزستان بیان کرد: ما در بازرسی خوزستان تمام تلاش خود را کردیم و کمتر روزی بود که در وقت اداری یا پایان وقت اداری از محیط خارج شویم. تلاش شد که خوزستان با توجه به وضعیتی که همه مدیران در حوزه کاری اشراف بر موضوعات دارند بتوانیم نظارت کرده و بازرسی داشته باشیم.

وی با بیان اینکه ما مدیون نظام هستیم، گفت: هیچ گاه اقدامات خود را کار بزرگ بر نمی‌شماریم اقدامات ما کاه‌ی در برابر کوه نسبت به اقدامات افرادی که جان خود را فدا کردند و خون شهدا نیست.

بازرس ویژه سابق خوزستان اظهار کرد: خوزستان استانی پهناور، صنعتی، کشاورزی و بندری است، در حوزه‌های مختلف فعالیت دارد لذا می‌طلبد دولت و سازمان بازرسی به عنوان ناظر عالی توجه بیشتری داشته باشند.

آقاجری با اعلام اینکه گزارش حدود ۸۰۰ صفحه‌ای در خصوص پروژه‌های نیمه تمام استان به کشور ارائه کرده‌ایم، عنوان کرد: در پروژه‌های خوزستان نوسان عجیبی وجود دارد، موضوعی که استان را به چالش کشیده و برای مسئولان عالیه نظام دغدغه‌هایی ایجاد کرده این بوده که یک سال اعتبار می‌دهند و سال دیگر انجام نمی‌شود.

وی اضافه کرد: به تعبیر رئیس جمهور شهید، اهواز به یک کارگاه عمرانی تبدیل شده است، لذا یک سال اعتبارات می‌دهند اما سال دوم اعتبارات پرداخت نمی‌شود که پس از آن هرچه تزریق شود کفایت نمی‌کند چون تعدیل و قیمت و وضعیت بازار وجود دارد به گونه‌ای که حتی ۲ برابر مبلغ تخصیص دهند در چند سال بعد انجام نخواهد شد.

بازرس ویژه سابق خوزستان اظهار کرد: خوزستان با توجه و وضعیت و شرایطی که دارد ابر پروژه‌هایی در اختیار دارد و مدیریت استان باید اختیارات لازم داشته باشد و این آسیب است چرا که نه تثبیت مدیریتی است و نه اختیاراتی آن چنانی در حوزه نفت، پتروشیمی‌ها و اختیارات مدیریت استان آنگونه که باید باشد نیست که بتوانند اقدامات لازم و به جا را انجام دهند.

آقاجری با اشاره به پروژه قطار شهری اهواز گفت: این پروژه سال‌های سال مانده و سال ۸۸ گزارشی تهیه و به مرکز ارسال شد که قرارداد مشکل دارد و به رغم اینکه مراکز دیگر استان‌ها اکنون با قطار شهری خدمت رسانی می‌کنند ما همچنان اندرخم یک کوچه هستیم.

آقاجری با بیان اینکه در ۲ سال اخیر در حوزه آسیب شناسی و بازرسی مسائل مهم و اساسی که عمدتاً در کشور ارزیابی شده بود ۵۰ بازرسی کلان صورت گرفت، تصریح کرد: نگاهمان عمدتاً اصلاحی بود چرا که این سیاست و ابلاغی سازمان است که محیط را سالم سازی کنیم، وضعیت را برای تصمیم‌گیری و پیشرفت مدیر اجرا کنیم که این کار را در استان خوزستان انجام داده و پیش برده‌ایم به گونه‌ای که بیش از یک هزار و ۲۰۰ پیشنهاد اصلاحی پیگیری شده بیش از ۸۱ درصد به اجرا درآمده و محقق شده است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ