برق تولیدی نیروگاه‌های خورشیدی را به قیمت واقعی می خریم

اقتصاد ایران: وزیر نیرو گفت: در حال تلاش هستیم برای نیروگاه‌های تجدیدپذیر تامین مالی کرده و برق تولیدی نیروگاه‌های خورشیدی را به قیمت واقعی خریداری کنیم تا جذابیت اقتصادی داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری مهر، عباس علی آبادی وزیر نیرو در خصوص ناترازی در تأمین برق و آب گفت: واقعیت این است که ناترازی بزرگی در حوزه برق و آب داریم که ناشی از بدمصرفی و نرسیدن ظرفیت‌های تولیدی به شرایط بهره‌برداری است و در حال تلاش هستیم که آن را برطرف کنیم.

وی با اشاره به اینکه درسال جاری برنامه گسترده‌ای برای نیروگاه‌های تجدید پذیر داریم، ادامه داد: در حال برنامه‌ریزی برای حدود ۳۰ هزار مگاوات نیروگاه خورشیدی هستیم. شروع کار زمانبر است اما پس از شکل‌گیری سرعت آن افزایش پیدا می‌کند.

وزیر نیرو دولت چهاردهم با تاکید بر اینکه برای تابستان سال آینده بخشی از نیروگاه‌های خورشیدی برنامه‌ریزی شده به بهره‌برداری می‌رسد، عنوان کرد: میزان نیروگاه‌های خورشیدی که به بهره‌برداری می‌رسد مشخص نیست و برای این اقدام باید تأمین مالی صورت بگیرد و از بخش خصوصی دعوت شود.

علی آبادی ادامه داد: در حال تلاش هستیم تأمین مالی کنیم و برق تولیدی نیروگاه‌های خورشیدی را به قیمت واقعی خریداری کنیم تا جذابیت اقتصادی داشته باشد؛ جذابیت محیط کسب و کار در دستورکار قرار دارد.

وزیر نیرو با بیان اینکه متأسفانه در کشور بد مصرفی وجود دارد و باید از آن جلوگیری کنیم، گفت: متأسفانه عده‌ای قلیلی از برق ارزان قیمت برای خلق ثروت سوء‌استفاده می‌کنند و مشروعیت تولید رمز ارز از برق ارزان قیمت اشکالات اساسی دارد. در حال برنامه‌ریزی با سایر قیمت‌های مرتبط هستیم تا از این اقدامات جلوگیری کنیم و مصرف را به حد متعادل کاهش دهیم تا مردم کمتر آسیب ببینند.

وی گفت: خاموشی‌ها در حوزه صنعتی، کشاورزی و مسکونی به اقتصاد کشور ضربه بزرگی وارد می‌کند و این صدمه به دلیل اقدامات ناهنجار برخی افراد است که در حال شناسایی آنها هستیم.

علی آبادی در مصاحبه با خانه ملت با بیان اینکه ۲۰ هزار مگاوات کسری برق امسال و ۲۵ هزار مگاوات کسری سال آینده برق مورد نیاز دو کشور است و میزان کمی نیست، تصریح کرد: باید با کاهش مصرف و افزایش تولید برق ناترازی موجود را کاهش دهیم. ظرفیت‌هایی را در حوزه نیروگاه‌های حرارتی و خورشیدی داریم که در صورت تأمین منابع مالی مقدار زیادی از این ناترازی کاسته می‌شود.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ