نظر مدیرعامل فولکس‌واگن درباره خودروهای چینی

اقتصاد ایران: عصر خودرو- مدیرعامل فولکس‌واگن گفت: خودروسازان چینی باید بتوانند با سرمایه‌گذاری در اروپا از تعرفه های مالیاتی معاف شوند.

به گزارش پایگاه خبری «عصر خودر»، چندی پیش اتحادیه اروپا در راستای کمک به خودروسازان اروپایی قانونی تصویب کرد تا واردات خودرو از چین را سخت تر کند. در این قانون که در مرحله اجراست گفته شده خودروسازان چینی برای ورود به بازار اروپا باید مالیات 45 درصدی پرداخت کنند. این در حالی است که قیمت خودرو های چینی در سایر نقاط جهان بیشتر از بازار چین است. بیشترین نگرانی اتحادیه اروپا مربوط به خودرو های برقی ساخت چین است که نسبت به رقبای اروپایی قیمت کمتری داشتند.

قانون مالیات بر ورود خودرو از چین برای حمایت از صنعت اروپا بود که بیشتر در اختیار برند های آلمانی است، اما حالا فولکس‌واگن، بزرگترین تولید کننده خودرو در آلمان نظر دیگری دارد.

 

مدیرعامل فولکس‌واگن در یک مصاحبه گفت که معتقد است اتحادیه اروپا باید برای سرمایه گذاران چینی استثنا قائل شود. او در سخنان خود به این نکته اشاره کرد که اگر برندهای چینی بخواهند در اروپا کارخانه تاسیس کنند و به طبع آن ایجاد فرصت های شغلی کنند، باید از قوانین مالیات واردات معاف شوند. از طرفی با اجرای این قوانین ممکن است واردات محصولات آلمانی ساخته شده در چین به اروپا مشکل شود و میلیارد ها یورو به خودروسازان اروپایی صدمه بزند و از همه مهم‌تر تبادلات تجاری بین کمپانی های اروپایی مثل فولکس‌واگن با بازار بزرگ چین را مختل کند.

بسیاری از خودروسازان مطرح جهان مدت هاست در چین خودرو تولید میکنند. در صدر جدول این کمپانی ها فولکس‌واگن است که سالهاست در بازار چین حضور پررنگی دارد.

فولکس‌واگن در سال 2023 بیشتر از 3.2 میلیون دستگاه خودرو در بازار چین فروخته است، پس بی دلیل نیست که مدیرعامل ابرکمپانی آلمانی به قوانین جدید و انعطاف ناپذیر اتحادیه اروپا اعتراض میکند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ