کشف ۵۸۱ میلیارد تومان کالای قاچاق/ ۶۰ درصد سرقت‌ها خُرد است

اقتصاد ایران: خرم‌آباد - فرمانده انتظامی لرستان از کشف ۵۸۱ میلیارد تومان کالای قاچاق در این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار یحیی الهی ظهر امروز دوشنبه در دیدار با نماینده ولی‌فقیه در لرستان با اشاره به حجم تماس‌های پلیس ۱۱۰ که حداقل باید ۸۰ در صد آن عملیاتی شود که با تلاش همکاران مأموریت‌های فوریتی پلیس ۱۱۰ میانگین حضور کارکنان زیر ۱۰ دقیقه بوده است، اظهار داشت: این حجم از تماس‌های مردم مؤمن و شریف استان لرستان با پلیس، نشان از اعتماد مردم به خدمتگزاران خود در مجموعه انتظامی است که همین اعتماد مردم موجب افزایش انگیزه خدمت مضاعف و جهادی به شهروندان را خواهد داشت و این اعتماد مردم به پلیس بالاترین سرمایه برای پلیس است.

کشف ۱۲ تن انواع مواد مخدر

وی با اشاره به بالابودن توان عملیاتی کارکنان، تصریح کرد: در تلاش هستیم تا با مجموعه نیروها، امکانات و تجهیزات موجود با ارائه بهترین عملکرد در راستای حفظ امنیت و رضایتمندی مردم گام برداریم.

فرمانده انتظامی لرستان با اشاره به مقوله مسکن به‌ویژه مسکن‌سازمانی که از مهم‌ترین فرامین و اولویت‌ها برای حوزه پشتیبانی و معیشتی کارکنان در نظر گرفته شده و سهم لرستان هزار و ۳۰۰ دستگاه است، گفت: در استان استارت ساخت ۵۰۰ دستگاه مسکن‌سازمانی زده شده و ۱۸۰ دستگاه مسکن مهر برای کارکنان خریداری و تعدادی تحویل آنها شده است که امیدواریم با همکاری مسئولین به‌خصوص در حوزه تأمین زمین آن بتوانیم ابزار و امکانات لازم برای رفاه و معیشت کارکنان فراهم گردد تا دغدغه‌ای برای خدمت نداشته باشند.

سردار الهی، تأمین مسکن برای ۱۱ خانواده شهید در سال جاری از اقدامات انتظامی دانست و گفت: همه خانواده شهدای انتظامی استان دارای مسکن ملکی هستند.

وی از اجرای ۱۰ هزار و ۸۳۹ طرح عملیاتی ترافیکی و انتظامی در سطح استان خبر داد و گفت: کشف ۱۲ تن انواع مواد مخدر و دستگیری بیش از هشت هزار نفر دراین‌رابطه که از این ۱۲ تن یک و ۵۰۰ کیلو آن از خرده‌فروشان بوده و کسب رتبه چهارم در حوزه کشف سلاح در کشور از توفیقات اجرای این طرح‌ها در شش‌ماهه اول سال جاری بوده است.

۶۰ درصد سرقت‌های لرستان سرقت‌های خرد است

فرمانده انتظامی لرستان به اقدامات تأثیرگذار فراجا در برخورد با اراذل‌واوباش و ارتقا احساس امنیت در جامعه اشاره کرد و گفت: پلیس بااقتدار و بدون اغماض با اراذل‌واوباش مقابله می‌کند و اجازه هیچ‌گونه تعدی و برهم‌زدن نظم و امنیت و آرامش مردم را به آنها نخواهد داد چرا که امنیت مردم خط‌قرمز پلیس است و در این راستا از هیچ تلاشی فروگذار نخواهیم کرد و در صحنه با آنها برخورد می‌کنیم.

سردار الهی، گفت: کاهش سرقت یکی از دغدغه‌های جدی مردم است که این خواسته به حق مردم در دستور کار اصلی پلیس قرار گرفت و از ابتدای سال تا کنون، ۱۵ در صد کاهش سرقت و افزایش ۳۵ درصدی کشف سرقت داشته‌ایم.

وی با اشاره به اینکه ۶۰ درصد سرقت‌های استان سرقت‌های خرد است و ۷۰ در صد از سرقت‌های خرد نیز توسط معتادان متجاهر انجام می‌شود؛ لذا باید در حوزه بازپروری و درمان معتادان متجاهر و ایجاد شغل برای آنان دستگاه‌های متولی بیشتر تلاش کنند.

کشف ۵۸۱ میلیارد تومان کالای قاچاق

فرمانده انتظامی لرستان، کشف ۵۸۱ میلیارد تومان کالای قاچاق و توقیف ۵۳۰ دستگاه خودرو کاهش ۲۴ درصدی تصادفات به‌طورکلی و کاهش ۱۳ درصدی فوتی‌ها خبر داد و گفت: متولیان امر به‌خصوص در حوزه راه در شهرستان کوهدشت و سلسله باید نسبت به تعریض و ایمن جاده‌ها اقدام تا شاهد حوادث تلخ در استان نباشیم.

سردار الهی به نقش فرهنگ‌سازی در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی از جمله تیراندازی، قتل و سرقت پرداخت و افزود: هرچه در حوزه فرهنگ کار شود در حوزه امنیت و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی وضعیت بهتری را در جامعه خواهیم داشت و دراین‌خصوص رسانه‌ها و ائمه جمعه می‌توانند با فرهنگ‌سازی خودکنترلی را در جامعه گسترش دهند و نقش آنان در توسعه جامعه، نقشی کلیدی و مؤثر است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ