وضعیت محوطه گمرک بین المللی آستارا نامطلوب است

اقتصاد ایران: آستارا- رئیس کل دادگستری گیلان با تاکید بر عدم نگهداری بیش از سه ماهه کالاها در انبارهای استان گفت: وضعیت محوطه گمرک آستارا در شأن یک گمرک بین المللی نیست.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی ظهر دوشنبه در حاشیه بازدید از دادگستری، مرز زمینی و انبارهای عمومی گمرک آستارا اظهار کرد: یکی از چالش‌هایی که در سال‌های اخیر کشور و به ویژه استان گیلان با آن دست به گریبان بوده، وضعیت انبارهای اموال تملیکی است که ریاست قوه قضائیه نیز بارها نسبت به تعیین تکلیف آنها دستوراتی صادر کرده است و بر اساس این دستورات اموال موجود در انبارها باید به سرعت تعیین تکلیف شوند لذا رسوب کالا در انبارهای استان اعم از مجموعه‌هایی چون اموال تملیکی، گمرکات، ستاد فرمان امام (ره) و همچنین انبارهای افراد حقیقی غیرقابل قبول است و باید جلوی آن گرفته شود.

مدیر کل دادگستری گیلان بر هوشمندسازی انبارهای موجود در استان تاکید کرد و گفت: مدیریت انبارها باید به سمت هوشمند سازی و مکانیزه شدن برود که در این راستا اداره کل گمرکات استان نیز همکاری‌های خوبی در این رابطه داشته است.

وی همچنین با تاکید بر عدم نگهداری بیش از سه ماهه کالاها در انبارها تصریح کرد: وجود کالاها در انبارها یک امر طبیعی و نشان از صادرات و واردات و تجارت زنده و پویا است اما این اموال نباید بیش از سه ماه در انبارها باقی مانده و رسوب کند.

حجت‌الاسلام صادقی نیارکی وضعیت انبارهای موجود در آستارا را قابل قبول دانست و گفت: باید تلاش شود در گمرک آستارا اموال زودتر از سه ماه ترخیص شوند و از سقف مهلت تعیین شده استفاده شود، زیرا ترخیص به موقع کالاها می‌تواند مشکلات مردم و کشور را حل نماید و از بروز اتفاقات و معضلات بعدی جلوگیری کند.

وی همچنین با اشاره به بازدید خود از گمرک آستارا گفت: وضعیت محوطه گمرک در شأن این شهرستان و یک گمرک بین المللی نیست و با توجه به اینکه عمده رانندگان ما در شهرستان خارجی هستند این شرایط مناسب گمرک آستارا نیست و در بعد بین المللی نیز نگاه خوبی به آن نمی‌شود از این رو انتظار است مسئولان مربوطه در این خصوص اقدامات لازم را صورت دهند و چاره اندیشی کنند.

رئیس کل دادگستری گیلان با اشاره به بازدیدهای سرزده از دادگستری‌های استان اظهار کرد: با حضور در شهرستان‌ها با مردم و مراجعان قوه قضائیه رو در رو گفت و گو شده و از نزدیک در جریان مسائل و مشکلاتی که مردم و همکاران ما در دادگستری دارند، قرار می‌گیریم که در این راستا این بازدیدهای سرزده و سرکشی به نقاط مختلف استان ادامه دارد.

وی همچنین به اقدامات خوب صورت گرفته در دادگستری آستارا اشاره کرد و گفت: طبق برنامه‌های تبیین شده در دادگستری شهرستان آستارا همکاران ما اقدامات لازم را در راستای رسیدگی به مشکلات مردم انجام داده‌اند و در برخی حوزه‌ها اقدامات عملی خوبی انجام شده است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ