طراحی آریسان۲ منطبق بر نیاز مشتریان بازار وانت

اقتصاد ایران: عصر خودرو- آریسان۲ تنها در ظاهر، طراحی مورد توجهش را با نسل اول به اشتراک گذاشته و در باطن تغییرات متعددی در این خودرو بوجود آمده است. مهمترین تغییر این وانت، بهره گیری از پلتفرم در نسخه جدید است که موجب یکپارچه سازی شاسی شده و کابین بار به صورت مجزا روی این شاسی قرار گرفته است.

به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، پلتفرم اختصاصی این خودرو بر خلاف نسخه قبل دیفرانسیل جلو است به پیشرانه XU7-CNG مجهز شده که 11 اسب بخار قدرت بیشتر (97 اسب بخاری) و 6 نیوتون متر گشتاور بیشتر (146 نیوتون متر) را تولید می کند و ضرایب گیربکس آن برای عملکرد بهتر بهبود پیدا کرده است. یکی از دستاوردهای پیشرانه جدید پایه گازسوز این خودرو تولید گشتاور مشابه در حالت گاز و بنزین روی 146 نیوتون متر است در حالی که در پیشرانه نسخه قبل، در حالت گاز، گشتاور حدود 12 نیوتون متر افت می کرد و در نتیجه کشش خودرو کاهش می یافت. همچنین مصرف سوخت ترکیبی این خودرو با استفاده از بنزین حدود 0.5 لیتر کاهش یافته و به 8.8 لیتر در 100 کیلومتر رسیده است و در حالت گاز نیز مصرف آن با کاهش 0.6 به 9.3 رسیده است.

بر اساس نتایج پژوهش صورت گرفته توسط ایران خودرو، معیارهای مهم دارندگان آریسان 2 در انتخاب این خودرو به ترتیب استحکام بدنه و شاسی قوی، قدرت موتور، ابعاد و حجم بار، دوام و کیفیت قطعات، راحتی فضای داخل کابین، قیمت، تجهیزات رفاهی و ایمنی و وزن بار قابل حمل، شکل ظاهری و نیز دسترسی به شبکه خدمات پس از فروش و قطعات است.

نتایج این پژوهش حاکی از این است که تغییرات اعمال شده در این محصول نسبت به مدل آریسان قبلی در تقویت شاسی، تغییر موتور به XU7P  و بهبودهای صورت گرفته در محل زاپاس و فضای داخلی اتاق این خودرو، توانسته است نیازها و انتظارات و رضایت بیش‌تر مشتریان را به همراه داشته باشد.

طول آریسان 2 با پلتفرم جدید دیفرانسیل جلو، حدود 1.5 سانتیمتر از نسخه قبل کمتر شده اما طول اتاق بار آن حدود 4 سانتیمتر افزایش پیدا کرده است. در راستای بهبود فضای بار، عرض جایگان بار نیز کمی بزرگ تر شده و فاصله بین دو محور آن نیز تنها یک سانتیمتر کوتاه‌تر شده است.

تمرکز ایران خودرو در طراحی آریسان 2، روی افزایش استفاده از CNG بوده لذا مخزن گاز این خودرو از دو مخزن 35 لیتری به یک مخزن 75 لیتری یکپارچه تبدیل شده و به زیر فضای بار منتقل شده و مخزن سوخت بنزینی 52 لیتری آن به مخزن سوخت 40لیتری تقلیل پیدا کرده است. همچنین در راستای جانمایی جدید تجهیزات در زیر خودرو برای افزایش فضای بار و سرنشینان، زاپاس نیز از پشت جایگاه نشیمن سرنشینان به زیر بخش بار منتقل شده است که در نتیجه فضای نشیمن و پای بهتری برای سرنشینان با قابلیت تنظیم صندلی ها بوجود آمده و در فضای بار نیز شما با یک حوض بار یکپارچه روبرو هستید که ظرفیت حمل بار آن مانند نسخه قبل حدود 600 کیلوگرم بار است که با مخزن های سوخت پر و سرنشینان، وزن مجاز قابل حمل این وانت را به 750 کیلوگرم می رساند.  البته کاهش حجم باک بنزین تاثیری روی پیمایش آریسان 2 نداشته است. چراکه مصرف سوخت این خودرو به دلیل بهره گیری از پیشرانه متفاوت نسبت به نسخه قبلی آریسان کاهش یافته است.

خودرو آریسان 2 با توجه به عرضه آن با تنوع رنگ و راحتی بیش‌تر راننده و سرنشینان آن به‌دلیل تغییرات اعمال شده، تناسب قابل قبولی را برای نیاز خریداران به حمل بار و کسب درآمد و یا استفاده از این محصول برای کمک در کسب و کار اصلی آن‌ها ایجاد کرده است.

با ورود به کابین آریسان2 عملا در ظاهر با همان نسخه اول روبرو هستید اما دو آپشن جدید سنسور عقب و مه شکن جلو به این خودرو افزوده شده و تریم داخلی نیز تغییر کرده است. با حذف زاپاس از داخل کابین، فضای پا و نشیمن بزرگتر شده و حتی می توانید صندلی را جلو و عقب ببرید لذا در گام نخست، اولین برداشت ما از ملاقات با این خودرو، گزینه ای بود که حتی به عنوان خودرو روزمره سواری شهری نیز، کارایی بهترین از نسخه قبلی دارد. پیشرانه این خودرو با ارقاء به نسخه XU7P، قدرت بیشتری دارد، دیفرانسیل جلو است و صدای کمتری از پیشرانه قبلی تولید می کند و در کنار آن، عایق بندی پشت موتور و کابین نیز ارتقاء پیدا کرده و صدای کمتری به کابین منتقل می شود. فرمان حالتی خوش دست دارد و در مقایسه با رقیبی مانند وانت کارا خوش‌دست و ارگونومیک‌تر است و حس سواری بهتری را القا می کند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ