حذف امضاهای طلایی از اقدامات خوب دولت شهید رییسی بود

اقتصاد ایران: اهواز - قائم مقام سازمان بازرسی کل کشور گفت: حذف امضاهای طلایی از اقدامات خوب دولت سیزدهم بوده که باید در دولت چهاردهم نیز ادامه پیدا کند.

به گزارش خبرنگار مهر، احمد رحمانیان ظهر امروز دوشنبه در آئین تکریم و معارفه بازرس کل استان خوزستان اظهار کرد: صهیونیست‌ها و باند جنایتکار آدم کش به رغم اینکه بیش از ۲ دهه در حال جنایت هستند اما هنوز از درک و فهم این مساله عاجر هستند که مقاومت یک راه، مکتب و جریان است، با ترور، شهادت و تخریب، این راه و مکتب از بین نخواهد رفت بلکه شعله‌ای که در منطقه برافروخته شده روز به روز گسترده‌تر می‌شود و ان‌شاءالله در آینده نزدیک آزادی قدس از دست اشتغالگران را جشن خواهیم گرفت.

وی اضافه کرد: مساله مهمی که باید در جنایت‌های اخیر یادآوری کنیم این است که بگوییم جنایت‌هایی که رژیم صهیونیستی انجام می‌دهد قطعاً با مشارکت و همراهی آمریکای جنایتکار و آنهایی که هم پیمانشان هستند مثل انگلیسی‌ها و برخی کشورهای دیگر است که کمک‌مالی، تسلیحاتی، اطلاعاتی انجام می‌دهند و در بسیاری از جنایات هدایت و راهبری و تشویق می‌کنند که این جنایت را انجام دهند در حالی که همگان می‌دانیم اگر یک روز حمایت اینها نباشد رژیم صهیونیستی یک ثانیه هم دوام نخواهد داشت.

قائم مقام سازمان بازرسی کل کشور بیان کرد: اقدام نظام جمهوری اسلامی از منظر حقوقی یک اقدام کاملاً مشروع بوده و در راستای اصل ۵۱ منشور سازمان ملل متحد این حق را ایجاد می‌کند که عمل متقابله به مثل انجام شود. ضمن اینکه اهداف مورد هدف نظام جمهوری اسلامی ایران، اهداف نظامی و امنیتی بوده، دست به کار غیرانسانی و غیراخلاقی نزده و مردم را هدف قرار نداده، برخلاف اقدامی که رژیم کودک کش انجام می‌دهد و همه روزه مردم و کودکان بی دفاع و مظلوم را هدف قرار می‌دهد.

رحمانیان با بیان اینکه مدیریت زمانی نکته‌ای است که باید به آن توجه شود، اظهار کرد: هر مدیر در هر دستگاه و موقعیتی است خصوصاً دستگاه‌هایی که رویکرد حاکمیتی دارند، باید در وضعیت خود بازنگری داشته باشند و اگر خدایی نکرده خلأ و نواقصی دارد سریع‌تر آن را برطرف کنند.

وی، خدمت رسانی به مردم را مساله مهم دیگر خواند و گفت: نظام جمهوری اسلامی از دل مردم بیرون آمده، مردم در همه عرصه‌های نظام حضور داشتند و پای نظام ایستاده اند بنابراین خدمت به مردم باید دوچندان و مضاعف شود.

قائم مقام سازمان بازرسی کل کشور خطاب به مدیران خوزستان با اعلام اینکه مدیران ما دانش مدیریت را فرا گرفته اند، عنوان کرد: خواهش دارم سناریوهای مختلف را تعریف و براساس بدترین مورد آنها، آمادگی لازم را در خود ایجاد کنیم.

وی، یکی از موانع را مدیریت‌های ناکارآمد خواند و افزود: امروز اگر مدیریت ناکارآمد باشد سبب می‌شود منابع و فرصت‌های کشور به هدر رود. امروز ما به مدیرانی با مسئولیت و خستگی ناپذیر همچو شهید رئیسی نیاز داریم که وی خستگی را خسته کرد. میدانی و در میان مردم باشد، مسائل و مشکلات مردم را خوب بشناسند، اقدام اثربخش و در چارچوب قانون باشد انجام دهند.

وی با بیان اینکه همه باید به فساد حساس باشند و در مقابله با فساد ملاحظه نکنند، تصریح کرد: مقوله دیگر پیشگیری از فساد و اجرای صحیح مقررات است که به عقیده بنده اگر مقررات صحیح اجرا شوند خود به خود پیشگیری از فساد و مقابله با فساد نیز محقق می‌شود.

قائم مقام سازمان بازرسی کل کشور اضافه کرد: زمانی که از فساد صحبت می‌کنیم تنها مفاسد اقتصادی خاص مثل رشوه و اختلاس مد نظر نیست بلکه سوءاستفاده از مقام و موقعیت در جهت اهداف شخصی، حزبی و گروهی همه در زمره فساد و سو جریان هستند؛ بنابراین در این مقوله سو مدیریت و مدیریت‌های ناکارآمد هم قرار می‌گیرد.

رحمانیان با اعلام اینکه استفاده نامناسب از منابع، دادن پست‌های مهم و حساس به انسان‌های کوچک خود نوعی فساد است، عنوان کرد: اینکه در نظام وظایف اثربخشی قابل توجه نداشته باشیم و به چند آمار و ارقام اکتفا کنیم که خروجی اش را در زندگی مردم شاهد نباشیم خود نوعی سو جریان است. به طور کلی هرگونه انحراف در تحقق عدالت و انحراف در اجرای قوانین خود یک موضوع فساد است.

متضرر اصلی فساد مردم هستند

وی با بیان اینکه فساد در حوزه‌های مختلف تأثیرگذار است، گفت: فساد در همه حوزه‌های فرهنگی، اقتصادی، سیاسی، حقوقی و.. مورد نظر است اما با توجه به شرایط امروزی باید به فساد اقتصادی خاص تر توجه کنیم زیرا اولویت کشور است و در سایر حوزه‌ها تأثیرات دارد به گونه‌ای که باعث ناکارآمدی اقتصاد می‌شود، هیچ سرمایه گذار مشروع در اقتصاد ناسالم حاضر به سرمایه گذاری نیست، نیروهای توانمند کم انگیزه شوند و متضرر اصلی فساد مردم هستند.

قائم مقام سازمان بازرسی کل کشور در خصوص راهکار اصلی مقابله با فساد بیان کرد: حاکمیت قانون، التزام به اجرای قوانین و مقررات، مسئولیت پذیری و توجه داشتن به رویکردهای پیشگیری از جمله راهکارها است.

رحمانیان با اعلام اینکه باید به فساد استخدامی توجه شود، افزود: افراد بر اساس شایستگی جذب و به کار گرفته شوند و اینگونه نباشد که با پارتی و رابطه جذب شوند.

وی ادامه داد: در هر دوره باید از مدیران حساب کشی کنیم و اینگونه نباشد که مدیری چند سال باشد و ضررهایی وارد کند اما حساب کشی صورت نگیرد، البته در جهت مثبت و منفی باشد یعنی اگر اقدامات خوبی انجام داده معنوی و مادی مورد تشویق قرار گیرد. همچنین اگر پس از بررسی‌های کارشناسی مشخص شد کار مثمر ثمر نداشته رسیدگی شود.

به گفته قائم مقام سازمان بازرسی کل کشور، حذف امضاهای طلایی از اقدامات خوب دولت سیزدهم بوده که باید در دولت چهاردهم نیز ادامه پیدا کند.

رحمانیان با بیان اینکه در پیشگیری و مبارزه با فساد باید توجه داشته باشیم سیاسی، جناحی، مقطعی و احساسی اقدام نکنیم، اظهار کرد: نباید دچار تبعیض شویم و با اولویت دانه درشت‌ها ورود کنیم.

وی گفت: هر اقدامی که سبب شود اعتماد عمومی مردم نسبت به نظام حاکمیت کاهش پیدا کند و وحدت کشور در هر مقطعی لطمه وارد کند به هر صورتی باشد یعنی در مسیر دشمن حرکت می‌کند.

قائم مقام سازمان بازرسی کل کشور افزود: پس از بررسی‌های کارشناسی ۲ هزار مساله شناسایی شد که نهایت ختم به ۲۱۳ گلوگاه شدند. اگر گلوگاه‌ها را مسدود کنیم خود به خود پیشگیری محقق شده است.

رحمانیان ادامه داد: در نظارت‌های سیستمی به ۲۲۵ سامانه اصلی دستگاه‌ها دسترسی پیدا شد و ۸۰ درصد نظارت‌های الکترونیکی محقق شده است.

وی با بیان اینکه رویکرد سازمان پیشگیرانه بوده است، تصریح کرد: از بیش از ۱۶ هزار گزارش که ارسال شده ۶۰ درصد پیشگیری و اصلاحی دستگاه‌ها بوده است. همچنین در حوزه اثربخشی ریالی در سال ۱۴۰۱ که ۹۵ همت بود در سال ۱۴۰۲ به ۳۱۳ همت افزایش پیدا کرده که رشد بیشتر از سه برابری را داشته است.

قائم مقام سازمان بازرسی کل کشور گفت: در موضوع رفع تعهدات ارزی بیش از ۴ میلیارد یورو تعهدات ایفا نشده داشته ایم که تعیین تکلیف شده اند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ