کاهش آمار بیکاری در کردستان/اشتغال دغدغه اصلی جوانان

اقتصاد ایران: سنندج_ اشتغال یکی از دغدغه‌های اصلی جوانان کردستانی است که لازمه دستیابی به آن افزایش تولید داخلی، برنامه‌ریزی متولیان امر و توانمندسازی جوانان جویای کار است.

خبرگزاری مهر؛ گروه استان‌ها: اشتغال امروزه یکی از دغدغه‌های اصلی جوانان محسوب می‌شود، دغدغه‌ای که مقام معظم رهبری نیز بر ضرورت توجه به آن تاکید داشته‌اند و چند سالی است شعار سال را بر مبنای تولید اعلام می‌کنند تا بتوان با افزایش تولید زمینه اشتغال جوانان کشور را افزایش داد.

آمارها در استان کردستان حاکی از آن است که تعداد زیادی از واحدهای تولیدی که از چرخه تولید متوقف شده بودند در چند سال اخیر با پیگیری مشکلات آنها توسط متولیان امر، مجدد به چرخه تولید بازگشتند تا چرخ اقتصاد کردستان را به حرکت درآورند.

تولیدکنندگان در صف اول جبهه اقتصادی

براساس اعلام مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان امروز تولیدکنندگان در صف اول جبهه اقتصادی حضور فعالانه دارند.

بختیار خلیقی افزود: تولید و تجارت دو رکن اساسی اقتصاد هر کشوری به ویژه ایران اسلامی محسوب می‌شوند لذا وزارت صمت همواره تلاش دارد که صادرت گرا باشد.

وی تصریح کرد: با رونق تولید به معنای واقعی می‌توان به اشتغالزایی نیز امیدوار شد و در کنار این دو مقوله نیز اعتماد مردم به ساختار دولت بیش از پیش می‌شود.

مدیرکل صمت کردستان گفت: تمام تلاش این وزارتخانه این است که شعار امسال که از سوی مقام معظم رهبری «جهش تولید با مشارکت مردم» بیان شده است، وارد فاز اجرایی شود بنابراین تمام امکانات را برای تحقق این مهم به کار خواهیم بست.

خلیقی افزود: سرمایه گذاری در حوزه صنعت یک سرمایه گذاری نتیجه بخش و مطمئن است ولی به نوعی زمان بر است و این مهم را اهالی صنعت و تجارت به خوبی درک می‌کنند.

این مقام مسئول اظهار داشت: سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کردستان اولویت خود را در ایجاد اشتغال برای جوانان و تحصیل کردگان این خطه معطوف ساخته است.

کاهش ۱.۲ درصدی نرخ بیکاری در کردستان

معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کردستان نیز از کاهش ۱.۲ درصدی نرخ بیکاری کردستان در تابستان امسال نسبت به تابستان سال گذشته خبر داد.

مسعود سالمی اظهار کرد: براساس اعلام مرکز آمار ایران در تابستان امسال نرخ بیکاری نسبت به تابستان سال قبل ۱.۲ درصد کاهش داشته و به ۷.۶ درصد رسیده است.

وی افزود: استان کردستان با این نرخ بیکاری در تابستان سال جاری در جایگاه شانزدهم کشور قرار گرفته است (نرخ بیکاری استان از ۱۵ استان کشور کمتر است) که در فصل مشابه سال قبل، کردستان در جایگاه یازدهم کشور قرار داشته و این امر نشانگر بهبود ۵ رتبه‌ای استان در میان سایر استان‌های کشور است.

معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کردستان یادآور شد: نرخ مشارکت استان کردستان در تابستان سال‌جاری ۴۴.۸ درصد بوده است که نشان گر افزایش ۱.۷ درصدی نسبت به فصل قبل و ۰.۶ درصدی نسبت به فصل مشابه سال گذشته است.

سالمی اعلام کرد: براساس این آمار استان کردستان نسبت به سایر استان‌های کشور در جایگاه چهارم کشور قرار گرفته است این جایگاه نسبت به فصل مشابه سال قبل ۴ پله کاهش را نشان می‌دهد که همین امر خود مؤید بهبود جایگاه استان با توجه به برنامه ریزی های صورت گرفته است.

در پایان سالمی ابراز امیدواری کرد با استمرار اجرای برنامه ریزی های صورت گرفته و اتخاذ تصمیمات جدید در دولت چهاردهم شاهد تداوم این روند در استان کردستان باشیم.

به نظر می‌رسد تقویت واحدهای تولیدی، فعال کردن واحدهای نیمه فعال و یا راکد و جذب و بکارگیری نیروهای بومی و تحصیل کرده در رونق تولید و ایجاد اشتغال در سطح استان کردستان مؤثر باشد اما لزوم جذب سرمایه گذاران و همچنین تقویت فعالیت‌های مهارت آموزی به جوانان در این راستا نیاز است و اکتفا به آمار کاهش بیکاری در استان نمی‌تواند بیانگر افزایش اشتغال جوانان باشد چرا که تعداد زیادی نیروی تحصیل کرده در این استان همچنان جویای کار هستند و باید راهکارهای بهتری برای تقویت حوزه اشتغال استان اندیشیده شود.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ