گاردین: اسرائیل در وضعیت بحران استراتژیک قرار دارد

اقتصاد ایران: روزنامه «گاردین» با اشاره به شکست‌های پیاپی رژیم صهیونیستی در برابر محور مقاومت، از جمله حملات دقیق موشکی ایران و مقاومت حزب‌الله لبنان، این رژیم را در وضعیت بحران استراتژیک توصیف کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، روزنامه بریتانیایی «گاردین» در گزارشی از وضعیت بحرانی رژیم صهیونیستی نوشت: غیاب یک استراتژی منسجم در اسرائیل ممکن است به عواقب وخیمی منجر شود.

این روزنامه اعلام کرد که اسرائیل (رژیم صهیونیستی) در حال حاضر با تلفات انسانی سنگینی در چندین جبهه مواجه است و قدرت بازدارندگی آن که از پیش تضعیف شده بود، در پی حملات اخیر ایران دچار فرسایش بیشتری شده است.

گاردین در ادامه پرسید که رژیم صهیونیستی در مواجهه با این وضعیت چه واکنشی نشان خواهد داد؟

این روزنامه با اشاره به موج اخیر حملات موشکی ایران افزود: «این حملات برخلاف ادعاهای اولیه مقامات اسرائیلی، اهمیت زیادی داشته‌اند و نشان دادند که نه تنها دفاع هوایی اسرائیل را می‌توان شکست داد، بلکه موشک‌های ایران قادر به اصابت دقیق به اهداف خود هستند.»

گاردین همچنین در خصوص آمادگی رژیم صهیونیستی برای انجام یک پاسخ به عملیات ایران، پرسید که این اقدام چه دستاوردی خواهد داشت؟

به گفته مایکل میلشتاین، تحلیلگر امنیتی صهیونیستی، اسرائیل شاید در برخی موارد پیروزی‌های تاکتیکی کسب کرده باشد، اما «هیچ چشم‌انداز استراتژیکی» ندارد.

از سوی دیگر، یک تحلیلگر در گروه تحقیقات و تحلیل که تصاویر ماهواره‌ای مرتبط با این درگیری‌ها را بررسی کرده، هشدار داد که رژیم صهیونیستی ممکن است توان تحمل درگیری‌های طولانی‌مدت با ایران را نداشته باشد و افزود: «آنچه نگران‌کننده است این است که اسرائیل قادر نباشد در صورت تبدیل شدن این درگیری به یک جنگ طولانی، ضربات متقابل را تحمل کند.»

همزمان با عملیات اخیر ایران، درگیری‌های شدیدی در مرز لبنان میان ارتش رژیم صهیونیستی و حزب‌الله به وقوع پیوست که به تلفات انسانی برای این رژیم منجر شد. گاردین اعلام کرد که ارتش اسرائیل در دست‌کم دو منطقه مختلف با تلفات سنگین مواجه شده است و شمار زیادی از سربازان اسرائیلی کشته و زخمی شده‌اند.

حزب‌الله لبنان نیز با تکیه بر قدرت نظامی خود که طی دهه‌ها در جنوب لبنان تقویت کرده است، موفق به دفاع از مواضع خود در برابر این رژیم شد.

این روزنامه همچنین به تلاش‌های ناموفق تل آویو برای شکست کامل حماس اشاره کرد و نوشت: «برخلاف ادعای مقامات اسرائیلی مبنی بر نابودی قدرت نظامی حماس، این گروه همچنان توانایی‌های خود را حفظ کرده و به ویژه در مناطق شمالی نوار غزه در حال تطبیق با شرایط سخت است.»

در پایان، گاردین با اشاره به تناقض میان اظهارات رسمی مقامات صهیونیستی و واقعیت‌های موجود، پرسید: «آیا اسرائیل چشم‌انداز روشنی برای مقابله با درگیری‌های رو به افزایش خود با ایران دارد؟»

در تاریخ ۷ اکتبر ۲۰۲۳، نیروهای مقاومت فلسطینی توانستند ضربه‌ای سنگین و غافلگیرکننده به ارتش رژیم صهیونیستی وارد کنند که به گفته منابع صهیونیستی، بزرگترین شکست تاریخ این رژیم محسوب می‌شود. در این حمله، توان نظامی و امنیتی این رژیم در کمتر از چند دقیقه فروپاشید و تبعات آن تا کنون ادامه داشته است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ