واکنش رسانه رسمی چین به عملیات وعده صادق ۲

اقتصاد ایران: شبکه تلویزیونی CCTV چین ضمن بررسی عملیات وعده صادق ۲، به بررسی نتایج این عملیات و تأثیر آن بر وضعیت جنگ در منطقه پرداخت.

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، تصاویر ماهواره‌ای ثبت شده پس از عملیات وعده صادق2  نشان داده‌اند که پایگاه هوایی نواتیم اسرائیل در تاریخ 1 اکتبر، به طور قطعی هدف حمله موشکی ایران قرار گرفته و میزان خسارت وارده قابل توجه است. تحلیل‌گران در تصاویر این پایگاه حداقل 33 نقطه برخورد موشک‌ها را شناسایی کرده‌اند. با این حال، هنوز مشخص نیست که آیا جنگنده‌های F-35 اسرائیل در این حمله آسیب دیده‌اند یا خیر.

وِی دونگ‌ژو ، تحلیلگر امور بین‌الملل شبکه CCTV چین در واکنش به نتایج عملیات وعده صادق 2 بیان داشت: موشک‌های بالستیک ایران، به ویژه موشک‌های هایپرسونیک، از دقت بسیار بالایی برخوردارند و این عملیات نشان داد که سامانه‌های پدافندی اسرائیل در برابر موشک‌های ایران صددرصد موفق به رهگیری نخواهند بود.

وی در ادامه تأکید کرد: موشک‌های ایران به وضوح نشان دادند که می‌توانند به پایگاه‌های حیاتی و حتی اهداف مهمی مانند پایگاه‌های هوایی و تاسیسات اطلاعاتی اسرائیل اصابت کنند.

دونگ‌ژو با بیان اینکه در این تنش‌های نظامی میان ایران و اسرائیل، هر دو طرف به طور حساب‌شده عمل می‌کنند و سعی دارند از حملات مستقیم به غیرنظامیان و تلفات گسترده جلوگیری کنند، افزود: هدف ایران از این حملات موشکی، تضعیف توانایی اسرائیل در استفاده از F-35 برای انجام عملیات‌های سری هوایی بوده است.

کارشناس شبکه چینی نسبت به وضعیت دقیق اصابت موشک های ایران به جنگنده های رژیم صهیونیستی ابراز تردید کرد و افزود: در صورتی که اسرائیل پیش از حمله از این تهدید اطلاع نداشته و آمادگی لازم را نداشته باشد، این احتمال وجود دارد که جنگنده‌های F-35 در همان پایگاه مورد حمله قرار گرفته و آسیب دیده باشند. البته اگر این جنگنده‌ها واقعاً آسیب دیده باشند، احتمالاً اسرائیل سعی خواهد کرد این خبر را به صورت محرمانه نگه دارد.

وی در ادامه با اشاره به بمباران شدید لبنان توسط رژیم صهیونیستی بیان کرد: اسرائیل در حال انجام حملات هوایی مداوم و شدید به جنوب بیروت است تا به دو هدف اصلی دست یابد. اولین هدف، اجرای عملیات علیه فرماندهان حزب‌الله است و دوم، نمایش توانایی‌های نیروی هوایی خود است. اسرائیل می‌خواهد نشان دهد که حتی با وجود خساراتی که ممکن است به تأسیسات نظامی و پایگاه‌های هوایی‌اش در اثر حملات موشکی  ایران وارد آمده باشد، جنگنده‌های اسرائیلی همچنان توانایی پرواز و اجرای حملات هوایی را دارند.

وی در آخر تصریح کرد: اسرائیل باید از درگیری در جنگی تمام‌عیار با لبنان پرهیز کند. اگر اسرائیل نیروهای زمینی خود را به بیروت یا مناطق پرجمعیت بفرستد، احتمالاً نه تنها حزب‌الله بلکه سایر گروه‌های مسلح و همچنین بخشی از مردم لبنان نیز وارد درگیری مستقیم با اسرائیل خواهند شد. این امر می‌تواند منجر به تلفات سنگین برای نیروهای اسرائیلی و فرو رفتن آن‌ها در باتلاقی از جنگ شود.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ