دولت پاکستان: بیانیه طالبان مداخله‌گری است

اقتصاد ایران: وزارت خارجه پاکستان بیانیه وزارت خارجه طالبان برای مذاکره و تفاهم اسلام‌آباد با مخالفان را دخالت در امور داخلی این کشور دانست.

- اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «ممتاز زهرا بلوچ» سخنگوی وزارت خارجه پاکستان در واکنش به بیانیه حکومت طالبان آن را دخالتی غیرقابل پذیرش و در امور داخلی پاکستان دانست.

وی افزود: حکومت طالبان به جای سرزنش یک کشور دموکراتیک باید بر حل مشکلات داخلی خود تمرکز کند، فراگیری را در اولویت قرار دهد و به نیازها و آرزوهای مردم خود، از جمله حق آموزش برای زنان و دختران، پاسخگو باشد، نه اینکه حقوق آنها را با تفسیر اشتباه از دین محدود کند.

بلوچ ادامه داد: افغانستان همچنین باید با جلوگیری از فعالیت گروه‌های تروریستی که به طور جدی صلح و امنیت در کشورهای همسایه را تهدید می‌کنند و با جلوگیری از تبدیل شدن این کشور به مرکز مجدد تروریسم جهانی، به تعهداتی که به جامعه بین‌المللی داده است، عمل کند.

وی تصریح کرد: پاکستان همچنان متعهد به صلح، گفتگو و همکاری در منطقه است و از همه کشورها، از جمله افغانستان، انتظار دارد که به اصول اساسی رفتار مسئولانه بین‌المللی و روابط بین دولتی پایبند باشند.

«عبدالقهار بلخی» سخنگوی وزارت خارجه حکومت طالبان پیش‌تر گفته بود: تنش‌ها بین دولت و حامیان اپوزیسیون سیاسی در پاکستان به سطح نگران‌کننده‌ای رسیده است که می‌تواند تأثیرات منفی بر کل منطقه داشته باشد.

وی با توصیه به مذاکره اسلام‌آباد با مخالفان تصریح کرده بود: بهترین راه برای رسیدگی به خواسته‌های مشروع مردم از طریق مذاکره و تفاهم است.

انتهای پیام/.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ