موبایل گوگل افشاگر اطلاعات کاربران

اقتصاد ایران: اخیراً مشخص شده که موبایل «پیکسل ۹ پرو ایکس ال»، جدیدترین پرچمدار گوگل، حجم زیادی از اطلاعات خصوصی را به سرورهای این شرکت ارسال می‌کند. این موضوع نگرانی‌هایی را در مورد حریم خصوصی کاربران به همراه داشته است.

- اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم،  محققان مدعی شده اند یک نگرانی احتمالی حریم خصوصی در موبایل های مذکور یافته اند. به نقل از گیزموچاینا، تحلیل آنها نشان می دهد دستگاه هر 15 دقیقه یکبار داده هایی از جمله موقعیت مکانی، آدرس ایمیل، شماره موبایل، وضعیت شبکه و دیگه اطلاعات را به گوگل ارسال می کند.

همچنین این موبایل به طور مداوم کدهای جدید را دانلود و فعال می کند که همین امر ریسک های امنیتی به وجود می آورد. محققان برای این منظور از روشی استفاده کردند که طی آن فرد خود را در مکالمه بین یک کاربر و یک برنامه قرار می دهد و «man in the middle » نام دارد. موبایل اطلاعات شناسایی شخصی (PII) را به نقاط مختلفی از جمله مدیریت دستگاه، اجرای سیاست و گروه‌بندی چهره ارسال می‌کرد.

همچنین دستگاه داده موقعیت مکانی را حتی در صورت غیرفعالسازی جی پی اس، با اتکا به شبکه های وای فای اطراف، ارسال کرد.همچنین این موبایل بدون رضایت واضح کاربر با سرویس ها ارتباط برقرار می کرد. به عنوان مثال دستگاه با ویژگی گروه بندی چهره در «گوگل فتوز»ارتباط برقرار کرد. هرچند محققان با اپلیکیشن مذکور ارتباطی برقرار نکردند.

همین روند نشان دهنده نگرانی های احتمالی درباره پردازش داده های بیومتریک است. علاوه بر آن ویژگی «جستجوی صوتی» داده های مختلفی مانند تعداد دفعاتی که دستگاه ری استارت شد و همچنین فهرستی از اپ های نصب شده روی دستگاه را ارسال کرد.

دستگاه اغلب در سرورهای گوگل کنترل می شد تا بسته های نرم افزاری جدید را دانلود کند.

هرچند دستگاه طی بازه بررسی،داده ها را به طرف های ثالث منتقل نکرد اما به طور مداوم درخواست آپدیت شماره موبایل های مرتبط با کلاهبرداری را ارسال می کرد که احتمالا به قابلیت برسی تماس ها مربوط است.

آراس نازارواس محقق سایبر در این باره می گوید: مقدار داده های منتقل شده و پتانسیل مدیریت دستگاه از راه دور تردیدهایی درباره مالک واقعی دستگاه به وجود می آورد.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ