میزان تصادفات درون شهری ۶۴ درصد در آستارا کاهش یافته است

اقتصاد ایران: آستارا- فرمانده انتظامی آستارا گفت: میزان تصادفات درون شهری منجر به فوت، امسال ۶۴ درصد در آستارا کاهش یافته است.

سرهنگ مرتضی احدی در گفت و گو با خبرنگار مهر، ضمن تبریک هفته فراجا به تمامی سبز قامتان دلیر و شجاع ایران اسلامی از شعار پلیس در هفته فراجا با عنوان «مردم قانون مدار؛ پلیس هوشمند»، از حرکت پلیس به سمت هوشمندسازی خبر داد و اظهار کرد: برقراری امنیت در منطقه‌ای با ویژگی‌های جغرافیایی متفاوت و گستردگی کاری دشوار است اما از آنجا که مقوله امنیت یک مفهوم چند وجهی است قطعاً برقراری امنیت با مشارکت مردم و رسانه‌ها امکان پذیر خواهد بود.

فرمانده انتظامی آستارا با بیان اینکه پلیس هوشمند یکی از محورهای اصلی فراجا بوده و هوشمند سازی و مجهز شدن تمام تجهیزات و امکانات پلیس یکی از مهمترین ضروریات جامعه و نیروی انتظامی است افزود: در حال حاضر، ضرورت ساخت یک جامعه قانون مدار، با بهره گیری از ظرفیت‌های فرهنگی و فرهنگ سازی در این عرصه و همکاری تمامی آحاد جامعه می‌باشد.

وی با اشاره به اینکه مهم‌ترین فعالیت‌های نیروی انتظامی، بر سه اصل «آگاهی»، «پیشگیری» و «پیگیری» استوار است گفت: جلب مشارکت عمومی یکی از رویکردهای پلیس در پیشگیری از جرایم بوده و در این راستا پلیس برای تأمین امنیت و آرامش به دنبال خدمت رسانی هرچه بهتر به مردم است.

سرهنگ احدی به تشریح عملکرد پلیس در شش ماهه نخست سال جاری در شهرستان مرزی بندر آستارا پرداخت و عنوان کرد: با تلاش بی وقفه مأموران انتظامی شهرستان از ابتدای سال شاهد رشد ۴۸ درصدی کشفیات مواد مخدر نسبت به سال گذشته بوده و در حوزه سرقت‌های شهرستان نیز ۸۰ درصد آن کشف شده است و ۱۱ درصد نسبت به مدت زمان مشابه افزایش داشته است که امیدواریم با همکاری و همیاری مردم بیش از پیش در خصوص پیشگیری و کشفیات مثمر ثمر باشیم.

۱۲۰۰۰ تماس با پلیس ۱۱۰ در آستارا

فرمانده انتظامی آستارا از ۱۲۰۰۰ تماس شهروندان آستارایی با پلیس ۱۱۰ در شش ماه نخست سال جاری خبر داد و گفت: پس از بررسی این تماس‌ها توسط مأموران گشت انتظامی، برای تعداد بیش از ۹۰۰۰ مورد پرونده تشکیل و ثبت شده است.

وی با بیان اینکه در خصوص کاهش تصادفات درون و برون شهری و ارتقا امنیت ترافیکی گام‌های مؤثری در شورای ترافیک شهرستان برداشته شده است افزود: در تصادفات درون شهری سال جاری در شهرستان با کاهش ۶۴ درصدی تصادفات منجر به فوت و ۲۰ درصدی تصادفات منجر به جرح نسبت به سال گذشته روبرو بوده‌ایم.

وی همچنین با اشاره به اقدامات پلیس فتا در حوزه جرایم سایبری در شهرستان آستارا گفت: در شش ماه نخست سال‌جاری ۵۹ فقره جرایم حوزه سایبری اعم از کلاهبرداری، جرایم مالی و ایجاد مزاحمت توسط پلیس فتا در این شهرستان منجر به کشف و دستگیری شده است که نسبت به سال گذشته افزایش ۱۳۱ درصدی داشته است.

این مقام انتظامی در پایان بر نقش تأثیرگذار و مثبت رسانه‌ها در ارتقا احساس آرامش و آسایش مردم تاکید کرد و گفت: ارتقای سطح آگاهی شهروندان در پیشگیری از جرایم و آسیب‌های اجتماعی وظیفه سنگینی است که بر عهده رسانه‌ها و اصحاب قلم بوده و خبرنگاران می‌توانند با اطلاع رسانی شفاف، هدفمند و سریع و بازتاب مثبت اقدامات پلیس در این هفته، زمینه مشارکت مردم در تأمین امنیت را ایجاد کنند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ