۶ نکته در باب عملیات «طوفان‌الاقصی» و یک‌سالگی آن

اقتصاد ایران: حماس در بیانیه مهمی که به مناسبت سالروز آغاز عملیات طوفان الاقصی منتشر کرد، به تشریح ۶ نکته مهم در خصوص این عملیات پرداخت.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری فلسطینی شهاب، جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) به مناسبت سالروز هفتم اکتبر و عملیات مقدس طوفان الاقصی بیانیه‌ای را صادر کرده و این روز را یک نقطه عطف تاریخی در روند مبارزات گروه‌های فلسطینی و واکنشی طبیعی نسبت به توطئه‌های صهیونیست‌ها برای از بین بردن آرمان ملی فلسطین و سلطه بر اراضی و مقدسات فلسطین و یهودی‌سازی آن و تحت کنترل گرفتن مسجد الاقصی و ادامه محاصره غزه دانست و تاکید کرد که گردان‌های عزالدین قسام و دیگر گروه‌های مقاومت فلسطین این پرچم را با ایمان و قدرت و اقتدار با خود حمل کردند.

حماس می‌افزاید که رژیم نازیستی صهیونیست طی یک سال گذشته و از اکتبر گذشته تاکنون فجیع‌ترین جنایت‌ها و کشتارها را به راه انداخته و وحشتناک‌ترین نسل کشی تاریخ معاصر را علیه ملت فلسطین انجام داده است.

این بیانیه با اشاره به اینکه جنایت کنونی تاکنون بیش از ۴۱ هزار شهید به جای گذاشته که بیشتر آنها را زنان و کودکان تشکیل می‌دهند، ابراز داشت که بیش از ۹۶ هزار نفر در این حملات زخمی شده‌اند و بیشتر مفقودان همچنان در زیر آوارهای ساختمان‌ها هستند. هزاران فلسطینی بازداشت شده‌اند. این آمار تنها مختص نوار غزه است و در کرانه باختری و قدس اشغالی نیز بالغ بر ۶۰۰ فلسطینی شهید شده‌اند که یک چهارم آنان را کودکان تشکیل می‌دهند. بیش از ۶ هزار نفر دیگر نیز زخمی هستند و بالغ بر ۱۱ هزار نفر از شهروندان فلسطینی در زندان‌های رژیم محبوس هستند و در معرض شدیدترین شکنجه‌ها و قتل تدریجی قرار گرفته‌اند.

جنبش حماس ضمن اعلام همبستگی با شهدای مقاومت و بویژه فرماندهان شهید مقاومت از جمله شهید اسماعیل هنیه و شهید صالح العاروری و همچنین شهدای جبهه پشتیبانی غزه از جمله شهید سید حسن نصرالله، تاکید کرد خون این شهیدان در مسیر آزادی قدس ریخته شده است.

این بیانیه در ادامه به ۶ نکته مهم اشاره کرد که عبارتند از:

اول: مقاومت ملت قهرمان غزه و جانفشانی‌ها و حضور آنها در کنار مقاومت طی یک سال گذشته صخره‌ای است که تمامی توطئه‌های اشغالگران را با شکست مواجه کرده است.

دوم: جنایت‌های اشغالگران ضد رهبران و فرماندهان و کادر گروه‌های مسلح در داخل و خارج از فلسطین و فرماندهان جبهه پشتیبانی باعث افزایش قدرت و صلابت ما در مقابله با اشغالگران و توطئه‌های تجاوزطلبانه آنها خواهد شد و این مقاومت تا زمان فروپاشی اشغالگران ادامه خواهد داشت.

سوم: ما در جنبش حماس با گذشت یک سال از آغاز عملیات طوفان الاقصی که همچنان ادامه دارد به موارد زیر افتخار می‌کنم:

۱- جانفشانی‌های ملت بزرگ غزه که با خون خود آمادگی خود را برای دفاع از کرامت و آزادگی و استقلال خود نشان دادند.

۲- جانفشانی‌های مقاومت قهرمان و گردان‌های مقاومت که پوشالی بودن اسطوره‌های اشغالگران را نشان دادند و آنها را به سوی پایان حتمی و فروپاشی نزدیک کردند و در این راه شهدای زیادی را تقدیم کردند.

۳- قهرمانی‌های جوانان انقلابی و مردان مقاومت در کرانه باختری که با دشمن صهیونیستی جنگیدند و از اراضی و مقدسات خود دفاع کردند.

چهارم: جنبش حماس همچنان تلاش زیادی برای توقف تجاوز و پایان دادن به مصیبت‌های ملت فلسطین انجام می‌دهد و با تمامی طرح‌های پیشنهادی بر اساس این اصل رفتار می‌کند و در عین حال بر توقف دائمی تجاوز و عقب نشینی کامل اشغالگران اصرار دارد و به حقوق و مبانی و ارزش‌های ملت فلسطین کاملاً پایبند است.

پنجم: تمامی ادعاها و تبلیغات سیاه صهیونیست‌ها و کابینه فاشیستی آنها علیه مقاومت، پوشالی بودن خود را نشان داده است، همانطور که تمامی شایعه پراکنی‌ها و جنگ روانی آنها نیز نتوانسته است مقاومت را دچار تزلزل کند.

ششم: ما دولت آمریکا را شریک این تجاوز و مسئول کامل ادامه جنایت‌ها و نسل کشی می‌دانیم و از آن می‌خواهیم از طرفداری از رژیم صهیونیستی و حمایت کامل از آن دست بردارد و برای توقف این نسل کشی وحشیانه تلاش کند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ