اتاق بازرگانی به عنوان یک بازوی تصمیم‌ساز کنار دولت عمل می‌کند

اقتصاد ایران: همدان _استاندار همدان گفت:اتاق بازرگانی به‌عنوان یک بازوی مشورتی و تصمیم‌ساز در کنار دولت عمل می‌کند.

به گزارش خبرنگار مهر، حمیدملانوری‌شمسی در نشست با رئیس و اعضای هیأت رئیسه اتاق بازرگانی استان، اظهار کرد: اتاق بازرگانی به‌عنوان یک بازوی مشورتی و تصمیم‌ساز در کنار دولت عمل می‌کند و در حوزه‌های مختلف بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی، به دولت کمک می‌کند تا تصمیمات بهتری در این زمینه اتخاذ شود.

استاندار همدان افزود: اتاق بازرگانی با ارائه مشاوره‌های اقتصادی، راهکارهای علمی و اجرایی برای استفاده بهینه از سرمایه‌های بخش خصوصی را پیشنهاد می‌دهد.

وی ادامه داد: کشور باید به سمت تولید هدفمند و پایدار به‌ویژه در استان‌هایی که دارای ظرفیت‌های بالقوه در حوزه صنایع و معادن هستند حرکت کند.

ملانوری‌شمسی با اشاره به اینکه سرمایه‌گذاری در این بخش‌ها می‌تواند به رشد اقتصادی منطقه و افزایش اشتغال کمک کند، اظهار کرد: باید سرمایه‌گذاری‌ها را در بخش‌های استراتژیک به‌خصوص در صنایع کم‌آب‌بر و صنایعی که آلودگی زیست‌محیطی کم‌تری دارند و به منابع محلی آسیب نمی‌زنند، هدایت کنیم.

استاندار همدان تصریح کرد: امروز بازارهای جهانی به‌سمت محصولات با کیفیت و با بسته‌بندی مناسب حرکت کرده و در بحث تولید و صادرات محصولات، بسته‌بندی و برندسازی نقش بسیار مهمی ایفا می‌کند.

وی تاکید کرد: توسعه بسته‌بندی و برندسازی می‌تواند ارزش افزوده زیادی برای تولیدات داخلی ایجاد کند و به‌صورت هم‌زمان، اشتغال و رشد اقتصادی بیشتری را برای استان و کشور به ارمغان بیاورد.

استاندار همدان افزود: جذب سرمایه‌گذار داخلی و خارجی باید به‌عنوان یکی از اولویت‌های اصلی در توسعه اقتصادی مورد توجه باشد و برای جذب سرمایه‌گذاران، باید بوروکراسی‌های پیچیده را حذف کنیم و با صدور مجوزهای سریع و تسهیلات مناسب، فضای مناسبی برای شروع فعالیت‌های اقتصادی در استان فراهم کنیم.

ملانوری‌شمسی تاکید کرد: سرمایه‌گذاری باید بر اساس توجیه اقتصادی مناسب و با برنامه‌ریزی دقیق انجام شود و اگر این موارد رعایت نشود، سرمایه‌گذاری‌ها به نتیجه مطلوب نخواهند رسید و حتی ممکن است مشکلاتی مانند ورشکستگی و تعطیلی کسب‌وکارها ایجاد شود.

وی خاطرنشان کرد: در طرح‌های سرمایه‌گذاری توجیه اقتصادی و اهلیت سرمایه‌گذار باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ