آسیب‌شناسی و کمک به مردم مناطق محروم شهرستان چالدران

اقتصاد ایران: شهرستان چالدران، دومین شهر محروم در کشور است و مردم برخی مناطق در این شهر، با مشکلات معیشتی و اقتصادی مواجه هستند که کمک‌های گروهای جهادی تا حد بسیاری از این محرومیت‌ها می‌کاهد.

به گزارش خبرنگار مهر، شهرستان چالدران، دومین شهر محروم در کشور است و مردم برخی مناطق در این شهر، با مشکلات معیشتی و اقتصادی مواجه هستند که کمک‌های گروهان جهادی تا حد بسیاری از این محرومیت‌ها می‌کاهد؛ این را عضو گروه جهادی شهرستان چالدران می‌گوید.

محسن عباس‌زاده اهل شهرستان چالدران واقع در استان آذربایجان‌غربی است؛ او به مدت ۹ سال در گروه جهادی فعالیت می‌کند و با رصد، ارزیابی و آسیب‌شناسی در مناطق کم‌برخوردار، به مردم کمک‌رسانی می‌کنند.

شهرستان چالدران یکی از محروم‌ترین شهرهای کشور است که در حال حاضر بنیاد علوی نیز در آن فعالیت دارد. این گروه جهادی توانست اقداماتی نظیر ساخت پل و سرویس بهداشتی در مناطق مختلف شهر انجام دهد و در بخش‌های عمرانی نیز برای تعدادی از خانواده‌های بی‌بضاعت مغازه و کارگاه ایجاد شد تا بتوانند از طریق ایجاد اشتغال، درآمدزایی داشته باشند.

علاوه بر آن در کارهای فرهنگی نیز فعالیت دارند؛ شهرستان چالدران به دلیل وجود راه‌های مواصلاتی نامناسب و دور بودن از مرکز استان، در بحث فروش محصولات دامی و کشاورزی مردم، با مشکلی اساسی روبرو است و از این رو با اقدامات جهادی و با از میان برداشتن واسطه و دلال و کمک به فروش محصولات کشاورزان و دامداران، تا حد بسیاری از طریق گروه‌جهادی این مشکل را برطرف کردند.

در حال حاضر نیز بحث مهاجرت مردم چالدران به شهرهای هم‌جوار مطرح است و بیشتر روستاهای این منطقه خالی از سکنه شده که می‌تواند از لحاظ امنیتی مشکلاتی به وجود آورد. کمک‌های بهداشتی و پزشکی نیز با اقدامات جهادی و با روی کار آمدن پزشکان تا حد زیادی برطرف شده و هر ۳ ماه یک بار بر اساس ارزیابی و با کمک بنیاد علوی، پزشکان متخصص به معاینه و ارزیابی مردم می‌پردازند و در این زمینه به ۲ نکته دست یافتند: اول اینکه فشار خون مردم بالا است و دوم به این دلیل که مردم مشغول فرش‌بافی هستند از ضعف بینایی رنج می‌برند. این موارد نیز توسط پزشکان به مراجع مربوطه ابلاغ شد تا به آنها رسیدگی شود.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ