شرکت بیش از ۴ هزار دانش‌آموز آستارایی در آزمون سنجش آغازین

اقتصاد ایران: آستارا- سرپرست آموزش و پرورش شهرستان آستارا گفت: آزمون سنجش آغازین با حضور بیش از ۴ هزار دانش‌آموز دختر و پسر در مدارس متوسطه اول شهرستان آستارا برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، عسگر شایان صبح دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: آزمون سنجش آغازین دوره اول متوسطه با مشارکت چهار هزار و ۵۹۸ دانش‌آموز در مقاطع تحصیلی هفتم، هشتم و نهم در ۳۲ مدرسه دولتی و غیردولتی در آستارا برگزار شد.

وی با بیان اینکه سوالات آزمون فوق از دروس ادبیات فارسی، مطالعات اجتماعی، علوم تجربی و ریاضی به صورت هماهنگ استانی طرح شده بود، گفت: مدیران مدارس پس از احصای نتایج آزمون و شناسایی دانش‌آموزان دارای نمرات پایین نسبت به ارتقای علمی آن‌ها اقدام می‌کنند.

سرپرست آموزش و پرورش شهرستان آستارا گروه‌بندی دانش‌آموزان کلاس توسط دبیر مربوطه، برگزاری کلاس‌های تقویتی و فوق‌برنامه مطابق با آئین‌نامه اجرایی مدارس و همیار معلم را از جمله راهکارهای ارتقای علمی دانش‌آموزان با نمرات پایین اعلام کرد.

شایان آگاهی از میزان توانایی و آمادگی قبلی، لزوم برنامه‌ریزی جهت جبران عقب ماندگی‌ها و کاستی‌های آموزشی، کاهش نرخ تکرار پایه، ارتقای میانگین نمرات دانش‌آموزان و دستیابی به سطوح بالاتر شایستگی در هر یک از حوزه‌های یادگیری را از اهداف آزمون سنجش آغازین دانست.

وی افزود: یکی از خروجی‌های اصلی این آزمون تجزیه و تحلیل فرایند ارزشیابی است که جایگاه دانش آموزان از نظر علمی و آموزشی تعیین می‌شود که با بررسی صحیح آن، برنامه ریزان آموزش در سطوح مختلف می‌توانند به رفع موانع و پرداختن به نقاط قوت به رشد و تعالی آموزشی دانش آموزان کمک کنند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ