جنگنده‌های اف۱۶ هلندی به اوکراین رسیدند/دست کی‌یف در آسمان باز شد

اقتصاد ایران: وزیر دفاع هلند تحویل نخستین محموله جنگنده‌های اف-۱۶ به اوکراین را به طور رسمی تایید کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، روبن برکلمانس، وزیر دفاع هلند تایید کرد که نخستین محموله جنگنده‌های اف -۱۶ که این کشور به اوکراین وعده داده بود، به کی‌یف تحویل داده شد.

برکلمانس که به کی‌یف و خارکف سفر کرده است، در این ملاقات از جزئیات جدید کمک نظامی هلند به اوکراین پرده برداشت. هلند که یکی از اعضای گروه به اصطلاح «ائتلاف اف -۱۶» محسوب می‌شود، بیش از یک سال پیش ۲۴ فروند جنگنده اف -۱۶ ساخت آمریکا به نیروی هوایی اوکراین اعطا کرد اما جدول زمان‌بندی برای تحویل آن مشخص نشد.

وزیر دفاع هلند در شبکه اجتماعی «ایکس» نوشت: برای نخستین بار، به طور رسمی می‌توانم اعلام کنم که نخستین محموله جنگنده‌های اف -۱۶ هلندی به اوکراین تحویل داده شد. آمستردام همچنین ۴۰۰ میلیون یور و(۴۳۹ میلیون دلار) جهت توسعه پهپادهای پیشرفته برای ارتش اوکراین سرمایه گذاری خواهد کرد.

برکلمانس همچنین بر اهمیت پهپادها در جنگ‌های معاصر تاکید کرد و یادآور شد که توسعه سامانه‌های پهپادی با سرعتی برق‌آسا حرکت می‌کند. زمانی برای هدر دادن نداریم.

به گفته وی، حدود نیمی از این پول در هلند و مابقی بین اوکراین و سایر کشورها تقسیم خواهد شد. مقامات کی‌یف تاکید کرده‌اند که جنگنده‌های اف -۱۶ برای هم‌سطح شدن با توانمندی روسیه و مقابله با حملات هوایی این کشور، ضروری است. اوکراین همچنین از سرعت آموزش خلبانان این کشور در آمریکا نیز گلایه کرده است. کی‌یف در ماه آگوست نخستین جنگنده اف -۱۶ که به این کشور اعطا شده است را در جریان یک ماموریت رزمی از دست داد!

هلند از آغاز جنگ اوکراین در فوریه ۲۰۲۲، بیش از ۳.۷۶ میلیارد یورو کمک نظامی برای کی‌یف فراهم آورده است. اوایل امسال، آمستردام اعلام کرد که یک سامانه پدافند هوایی «پاتریوت» را برای اوکراین مونتاژ خواهد کرد. مسکو همواره درباره کمک نظامی به اوکراین هشدار داده و تاکید کرده است که این اقدام صرفاً به طولانی شدن جنگ می‌انجامد و در ماحصل نهایی آن تغییری ایجاد نخواهد کرد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ