«جشنواره ملی موسیقی خلاق» بهانه‌ای برای شناسایی استعدادها است

اقتصاد ایران: اصفهان-یک پژوهشگر پیشکسوت موسیقی گفت: هدف و تفکر جشنواره ملی موسیقی خلاق شاهین‌شهر کشف و حمایت از استعدادها و خلاقیت‌های مختلف در عرصه موسیقی در سراسر ایران است.

منصور اعظمی‌کیا در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه اساس و زیربنای موسیقی ایرانی، موسیقی ردیف دستگاهی است، اظهار داشت: پیشینه موسیقی ردیف دستگاهی به دوران قاجار تا امروز می‌رسد.

وی ادامه داد: آنچه که خوانندگان و نوازندگان و در مجموع همه افرادی که با هنر موسیقی مرتبط هستند و در این زمینه فعالیت می‌کنند و از ابتدا تا کنون به آن پرداخته‌اند مفاد و محتوای اصلی یادگیری و تسلط به ظرایف و دقایق موسیقی ردیف دستگاهی است.

اعظمی کیا افزود: با وجود این، از موضوع خلاقیت و نوآوری در هریک از هنرهای هفتگانه و از جمله در موسیقی بازمانده‌اند.

وی که تألیفات و تحقیقات بسیاری در زمینه موسیقی ردیف دستگاهی دارد، ادامه داد: هدف و تفکر جشنواره ملی موسیقی خلاق که در شاهین‌شهر برگزار می‌شود این است که استعدادها و خلاقیت‌های مختلفی را که در عرصه موسیقی و در جای‌جای ایران وجود دارد، کشف کرده و به منصه ظهور برساند.

این پژوهشگر موسیقی خاطرنشان کرد: برگزاری جشنواره ملی موسیقی خلاف باعث می‌شود صاحبان ایده‌ها و و فعالیت‌های خلاقانه در زمینه‌های مختلف موسیقی شامل موسیقی کلاسیک، پاپ، آئینی و مذهبی، موسیقی ردیف دستگاهی، تلفیقی، و موسیقی کودک و نوجوان و هر شاخه دیگری در انواع فرم‌ها مانند صنعت موسیقی، آمورش، پژوهش و آفرینش موسیقی به میدان آمده و دریچه‌های نو در موسیقی ایرانی باز شود.

عضو شورای فنی و هیئت انتخاب نخستین جشنواره ملی موسیقی خلاق گفت: یکی دیگر از علل اهمیت برگزاری چنین جشنواره‌ای این است که امروزه همراه با هجمه فرهنگ غرب، موسیقیِ ما نیز تحت‌تأثیر ملودی‌های غربی قرار گرفته و نوجوانان و جوان‌های ما به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم به این مساله جذب شده‌اند.

اعظمی‌کیا با بیان اینکه جشنواره ملی موسیقی خلاق در شاهین‌شهر بهانه‌ای برای شناسایی و حمایت از استعدادهای خلاق است، ابراز داشت: در حقیقت خلاقیت‌های ارائه شده افراد منتخب، از سوی جشنواره نیز پشتیبانی خواهند شد تا آثار خود را به جامعه موسیقی عرضه کنند و این ماحصل و هدف جشنواره خواهد بود.

این پیشکسوت موسیقی ردیف دستگاهی خاطرنشان کرد: در زمان برگزاری جشنواره ملی موسیقی خلاق، رویدادهای جنبی نیز برای عموم علاقه‌مندان به هنر به‌ویژه به موسیقی برگزار می‌شود تا آنها با مسائل پژوهشی و خلاقانه در زمینه موسیقی آشنا شوند و بتوانند با موسیقی ارتباط تفکری و اندیشه‌ای عمیق‌تری برقرار کنند.

به گزارش مهر، نخستین جشنواره ملی موسیقی خلاق، از ۲۰ تا ۲۴ دی‌ماه در شاهین‌شهر برگزار خواهد شد و علاقه‌مندان تا پایان مهرماه مهلت دارند تا آثار خود را به دبیرخانه این جشنواره به نشانی info@music.shahinshahr.ir ارسال و برای دریافت اطلاعات بیشتر به وب‌سایت www.music.shahinshahr.ir مراجعه کنند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ