یک کشته و ۱۲ مصدوم در آتش‌سوزی کارخانه ظروف پلاستیکی

اقتصاد ایران: جسد یک کارگر در بقایای آتش‌سوزی کارخانه ظروف پلاستیکی کرمان در حالی پیدا شد که ۱۲ کارگر نیز در این حادثه بشدت دچار سوختگی شده‌اند.

روزنامه ایران: به دنبال آتش‌سوزی صبح یکشنبه در کارخانه ظروف یکبار مصرف پلاستیکی شهرک خضرای کرمان واقع در جاده باغین، ۱۲ کارگر مصدوم شده‌ بودند که همگی به بیمارستان منتقل شدند اما بعد از مهار آتش از سوی امدادگران آتش‌نشانی پیکر یکی از افراد در محل کارخانه شناسایی و بیرون آورده شد.

سید محمد صابری، رئیس مرکز اورژانس دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اعلام این خبر گفت: به نظر می‌رسد فرد جان‌باخته یکی از نیروهای شاغل در کارخانه باشد که پیکر وی توسط آتش‌نشانان بیرون آورده شد.

همچنین دو نفر از مجروحان زن هستند که سوختگی جزئی داشتند، ۵ نفر سوختگی بین ۵۵ تا ۶۰ درصد و دو نفر سوختگی ۱۰۰ درصدی دارند که وضعیت آنها نگران کننده است و سه نفر دیگر نیز سوختگی‌هایی جزئی دارند.

 تشکیل پرونده قضایی

مهدی بخشی دادستان کرمان نیز با اشاره به حادثه آتش سوزی این کارخانه گفت: دستورهای قانونی لازم پس از بروز حادثه تلخ و دلخراش فوت کارگر شاغل در شهرک صنعتی خضرا صادر شد و قاضی جوادی به عنوان بازپرس ویژه بررسی ابعاد موضوع تعیین و شروع به رسیدگی و صدور دستورات مقتضی کرده است. همچنین به مسئولان استان تکلیف شد علاوه بر بازدید میدانی و بررسی علل وقوع حادثه، برای حفظ جان اشخاص و جلوگیری از وقوع انفجارهای بیشتر که باعث آسیب به واحدهای تولیدی دیگر و وقوع حوادث احتمالی بعدی شود، ورود کنند.

وی با اشاره به حمایت قانونی از واحدهای تولیدی در راستای تحقق شعار سال و جامه عمل پوشاندن به منویات رهبر معظم انقلاب و رئیس قوه قضائیه تصریح کرد: با بررسی کامل ابعاد این حادثه، علل وقوع آن، میزان دقیق خسارت و قصور احتمالی پیگیری خواهد شد. مدعی العموم در استان کرمان با تأکید بر لزوم حفظ ایمنی و امنیت محیط کار و کارگران بیان کرد: چنانچه در وقوع این حادثه کوتاهی اتفاق افتاده باشد، برخورد قانونی و بدون چشم‌پوشی دستگاه قضایی اعمال خواهد شد. وی ضمن ابراز همدردی با خانواده کارگر شاغل در این شهرک اظهار داشت: مقامات مسئول بلافاصله در محل وقوع حادثه حاضر شدند و ضمن بررسی ابعاد وقوع این حادثه مقرر شد چنانچه بخش‌های دیگری از آن واحد صنعتی از ایمنی لازم برخوردار نیست، شناسایی و ایمن‌سازی شود و در صورت عدم امکان ایمن‌سازی از ادامه فعالیت آن ممانعت قانونی به عمل آید.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ