هیچ کانالی در شهرهای خوزستان تا ۱۵ آبان بدون لایروبی نباشد

اقتصاد ایران: اهواز - استاندار خوزستان گفت: تا پانزدهم آبان ماه هیچ کانال و نقطه‌ای از شهرهای خوزستان بدون لایروبی نمانده باشد

به گزارش خبرنگار مهر، علی اکبر حسینی محراب عصر امروز یکشنبه در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران خوزستان با موضوع آب گرفتگی و سیلاب که در سالن جلسات حوزه استاندار برگزار شد، اظهار کرد: آب و فاضلاب و شهرداری از فردا از مسئول هر منطقه برنامه دریافت کنند که هرکدام به مدت چند روز کار این حوزه را انجام می‌دهند، به گونه‌ای اقدام شود که در جلسه آتی گزارش اقدامات انجام شده ارائه شود.

وی با بیان اینکه تا پانزدهم آبان ماه هیچ نقطه‌ای از شهرهای خوزستان بدون لایروبی نمانده باشد، افزود: سال گذشته چهار موتور بود که همه در حال کار بودند که وقتی برق قطع می‌شد یا خراب می‌شدند در کار وقفه ایجاد می‌شد و عدم تخلیه آب را به همراه داشت که خود باعث آب گرفتگی می‌شد، این اتفاق امسال نباید رخ دهد.

استاندار خوزستان گفت: اگر ژنراتور یدک نیاز است باید در آن شرایط مهیا باشد، البته اداره برق هم در این موارد خود را کنار می‌کشد در حالی که اگر خاموشی از جانب آنها صورت گرفت برای دستگاه‌ها ژنراتور تهیه کنند. آن خاموشی که از سوی شهرداری یا آبفا است که خود موظف به چاره اندیشی هستند.

حسینی محراب با اعلام اینکه هر شهردار به عنوان فرماندار منطقه انتخاب شده، عنوان کرد: در مناطق شهری نیز باید تقسیم کار صورت گیرد. شهرداری و آبفا سال گذشته کنار هم نبودند اما برای امسال طرح جدیدی ریخته شود تا هر ۲ دستگاه مسئول کار باشند و هیچکدام نگویند با دیگری کار نمی‌کنیم، البته در کلیت کار با هم هماهنگ بودند ولی در صحنه دو مسیر جدا کار می‌کردند.

وی اضافه کرد: اگر شهردارها ضعیف هستند تقویت یا عوض شوند. دستگاه‌های معین هر منطقه مشخص شوند.

استاندار خوزستان گفت: مدیرانی که سال گذشته هیچ دلسوزی نداشتند کنار گذاشته شوند و افرادی که دلسوزانه پای کار بودند بیایند و کمک کنند. همه آماده شوند تا روز بحران دچار مشکل نشوید. به مناطق حاشیه توجه شود.

حسینی محراب تصریح کرد: در همه مناطق کانون‌هایی حادثه خیز مشخص شوند و حتی در خصوص پوشش کانال‌ها و درب‌های منهول اگر لازم است پرچمی با علامت خاص نصب شود تا همه شهروندان و حتی دانش آموزان نیز آن علائم را بشناسند.

وی گفت: ایستگاه‌ها مدیریت و حتماً اورهال شوند.

استاندار خوزستان با اشاره به پروژه‌های در حال انجام از جمله بندر امام، ادامه داد: همه دستگاه‌ها اعم از آبفا، شهرداری و فرمانداری در خصوص پروژه‌های بحران با یکدیگر هم نظر باشند.

حسینی محراب اظهار کرد: دستگاه‌های مکش و هر آنچه که لازم است از الان استفاده و آماده شود. در کانال‌های مراکز قدیم شهر مثل دزفول، بهبهان و.. اقدامات صورت گیرد تا ریزش کانال و آب گرفتگی در شهر رخ ندهد.

وی با بیان اینکه گروه‌های جهادی و شورای محلات همه با هم متحد شوند، گفت: همه مساجد به ستاد بحران کمک کنند و یا حتی خود در محلات ستاد بحران تشکیل دهند.

استاندار خوزستان با اعلام اینکه همه باید نقشه راه داشته باشیم، بیان کرد: در این صورت می‌توانیم بدانیم چه کارهایی باید انجام دهیم و یا چه میزان کار انجام داده‌ایم.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ