احداث دیوارهای مرزی و حفر کانال برای تأمین امنیت در مرزهای پرخطر

اقتصاد ایران: فرمانده مرزبانی فراجا از احداث دیوارهای مرزی و حفر کانال برای تأمین امنیت در مرزهای پرخطر خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار احمدعلی گودرزی فرمانده مرزبانی فراجا در برنامه صف اول اظهار کرد: ایران ۸ هزار و ۷۵۵ کیلومتر مرز دارد و بخش زیادی از این مرز خشکی است؛ ۲۷۰۰ کیلومتر هم مرز دریایی داریم و تا به امروز با اشکال مختلفی از مرزها حفاظت می شده است.

وی افزود: در گذشته مرز توسط مرزنشینان و عشایر محافظت می‌شد بعد از آن و با تشکیل دولت‌ها و ایجاد قوانین در نهایت مرز در اختیار مرزبانی فراجا قرار گرفت و مرزبانان مسئول حفاظت از مرزهای کشور را برعهده گرفتند.

سردار گودرزی در خصوص راهکارهای کشور برای تأمین امنیت مرزها گفت: در دو دهه گذشته، با توجه به تهدیداتی که در مرزهای پرخطر به‌ویژه در جنوب شرق و شمال غرب کشور وجود دارد، این مرزها را با اولویت‌بندی مناطق پرخطر و نیازمند مراقبت تقسیم‌بندی کردیم. در این مدت، برای کنترل و مسدود کردن دهانه‌های خروجی که ورود اشرار و تروریست‌ها از آنها صورت می‌گرفت، اقدام به حفر کانال، احداث دیوارهای مرزی، و کشیدن سیم‌خاردار کردیم تا مانع از ورود گروهک‌های ضدانقلاب و تروریست‌ها شویم.

فرمانده مرزبانی فراجا بیان کرد: مرزبانی در شورای امنیت کشور طرحی برای انسداد مرزها ارائه داد که مبلغ قابل توجهی برای این طرح اختصاص داده شد و بنا شده تا دیوارهای مرزی، فیبر نوری و دیگر امکانات انسداد مرز به مرور انجام شود. این طرح ۵ ساله بوده است و امسال با جدیت این طرح آغاز شده است و اعتقاد داریم ظرف یک سال آینده اتفاقات خوبی در این زمینه رقم می‌خورد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ