ناگفته‌های پلیس از تمهیدات ترافیکی خاص برای نماز جمعه نصر

اقتصاد ایران: پلیس راهور تهران برای مدیریت ترافیک و حضور بی‌سابقه مردم در نماز جمعه نصر تمهیدات ویژه‌ای اتخاذ کرد. با پیش‌بینی ازدحام، محدودیت‌های ترافیکی از ساعت ۳:۳۰ صبح آغاز شد و این مراسم به عنوان ماموریتی ۳۰ ساعته برای پلیس محسوب شد.

- اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، نماز جمعه نصر که در تاریخ 13 مهرماه به امامت رهبر انقلاب اسلامی، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، در مصلای امام خمینی (ره) تهران برگزار شد، به عنوان یک رویداد تاریخی و نمادی از اقتدار و وحدت ملت ایران تلقی شده است. این نماز به دلیل زمان برگزاری‌اش بعد از عملیات "وعده صادق" علیه رژیم صهیونیستی، حامل پیام‌های قوت و امید برای جبهه مقاومت در منطقه بود.

سرهنگ موسوی پور، رئیس پلیس راهور تهران، در مصاحبه‌ با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم به تشریح وضعیت ترافیکی و حضور مردم در نماز جمعه نصر پرداخت و گفت: روز جمعه یک روز بی‌نظیر بود و این نماز جمعه واقعاً متفاوت از سایر نمازهای جمعه بود. بر اساس اطلاعات اولیه ما قرار بود از ساعت 7 صبح حلقه اول محدودیت‌های ترافیکی را اعمال کنیم اما شور و اشتیاق مردم باعث شد تا برنامه جور دیگری پیش رود.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ با اشاره به برآورد اجتماعی که از شب قبل نماز جمعه نصر داشته‌اند، افزود: اما متوجه شدیم که تعداد زیادی از شهروندان از شب قبل بعد از نماز در مساجد خوابیده بودند و قصد داشتند با اتوبوس خود را به مصلی برسانند تا در صف اول باشند و مقام معظم رهبری را ببینند. این موضوع ما را وادار کرد که در اجرای محدودیت‌ها تغییراتی ایجاد کنیم. بنابراین، محدودیت‌ها از ساعت 3 و نیم صبح در یک خیابان و از ساعت 4 صبح در سایر خیابان‌ها اعمال شد.

وی خاطرنشان کرد: البته باید بدانید که محدودیت ترافیکی پلیس برای نمازهای عید سعید فطر معمولاً از ساعت 4 صبح برگزار می‌شوند و نمازهای جمعه عادی از ساعت 11 اطراف دانشگاه‌ها محدودیت می‌گذاریم. اما این نماز جمعه خاص به دلیل آمادگی و اشتیاق اقشار مختلف جامعه، به شکل متفاوتی برگزار شد.

نماز جمعه تهران , عملیات وعده صادق , پلیس راهور | پلیس راهنمایی و رانندگی ,

سرهنگ موسوی پور خاطرنشان کرد: حجم جمعیت بالا بود و محدودیت‌ها تا ظهر ادامه داشت. جمعیت حتی تا زمانی که مقام معظم رهبری نماز را می‌خواندند، در خیابان شهید بهشتی به سمت مصلی در حال حرکت بودند. بسیاری از آنها وقتی متوجه شدند که به موقع نمی‌رسند، تصمیم به بازگشت گرفتند.

وی در ادامه به زمان تخلیه ترافیکی اشاره کرد و گفت: تخلیه ترافیکی تا ساعت 16:20 ادامه داشت و این نماز جمعه برای پلیس راهور تهران یک ماموریت 30 ساعته بود.

سرهنگ موسوی پور با بیان اینکه این روز به عنوان یک روز تاریخی و نماد همبستگی ملی در ذهن‌ها باقی خواهد ماند، تصریح کرد: حضور گسترده مردم و همکاری بی‌وقفه پلیس نشان‌دهنده عزم و اراده مردم برای شرکت در مناسبت‌های مذهبی و همچنین تلاش‌های پلیس برای تسهیل این حضور است.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ