حل مشکلات گمرک و پایانه آستارا در اولویت وزارتخانه قرار دارد

اقتصاد ایران: آستارا- مدیرکل امور اقتصادی و دارایی گیلان گفت: حل مشکلات گمرک و پایانه آستارا از اولویت‌های تعیین شده وزارت اقتصاد و دارایی و اداره کل در استان است.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا نوروزی ظهر یکشنبه در جلسه مشترک مدیران کل گمرکات، پایانه، استاندارد و سایر مدیران استانی و شهرستانی که به منظور بررسی و رفع مشکلات و معضلات گمرک و پایانه شهرستان آستارا در این شهرستان برگزار شد اظهار کرد: با توجه به مشکلاتی که در این حوزه وجود دارد مقرر شد تمامی راهکارها احصا شده و در جلسه مشترک با حضور مسئولان گمرک و پایانه رفع شود تا در خصوص تردد کامیون‌های ترانزیتی و تجاری هیچ مشکلی وجود نداشته باشد و در فصل جدید صادرات با کاستی موجه نشویم.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان گیلان با اشاره به بررسی مشکلات پس کرانه و بحث استقرار، همکاری و همیاری ادارات قرنطینه، استاندارد و بانک گفت: راهکارهای موجود بررسی و برای رفع آنها اقدامات عملی و خوبی صورت خواهد گرفت.

وی تاکید کرد: همکاری و هماهنگی با سازمان‌ها و واحدهای اجرایی استان در پیشبرد اهداف و برنامه‌های وزارت امور اقتصادی و دارایی در راستای حل مشکلات و معضلات گمرک و پایانه آستارا از اولویت‌های تعیین شده از سوی وزارت اقتصاد و اداره کل آن در استان است که در این راستا از هیچ اقدامی فروگذار نخواهیم بود.

اقداماتی صورت گرفته در گمرک آستارا باید همتراز با کشوری باشد

«محمد رضا شهاب زاده» فرماندار شهرستان آستارا نیز در این نشست با بیان اینکه موضوعات موجود در بعد اقتصادی شهرستان آستارا به دو بخش داخلی و بین المللی تقسیم می‌شود افزود: در بعد داخلی، ادارات و دستگاه‌های مرتبط باید در راستای حل آن اقدامات عملی نمایند و در بعد بین المللی نیز موضوع در حد کلان مطرح است و مسئولان بالادستی باید به حل آن کمک نمایند.

محمدرضا شهاب زاده افزود: یکی از راهکارهای حل مشکلات گمرک و پایانه آستارا تداوم جلسات مشترک بین ادارات و مسئولان مرتبط در استان و شهرستان است که با همفکری و همیاری می‌توان در راستای حل آنها گام برداشت.

وی ادامه داد: نباید همه مشکلات و معضلاتی که وجود دارد را از اداره کل گمرک شهرستان بخواهیم و باید در خصوص حل آنها از همه دستگاه‌های مشترک و مرتبط کمک خواست و مهمترین راهکار تعامل بین دستگاه‌ها است.

فرماندار آستارا تصریح کرد: اقداماتی که در گمرک شهرستان آستارا انجام می‌شود باید همتراز با اقدامات کشوری باشد و لذا باید زیرساخت‌های آن نیز مطابق مواردی که از آن خواسته می‌شود انجام شود تا خروجی لازم را داشته باشد.

وی ادامه داد: تردد کامیون‌های تجاری و ترانزیتی ما نسبت به سال گذشته بسیار بهتر شده است و همه تلاش خود را داریم تا به حد مطلوب برسد تا توقف رانندگان کمتر شده و حضور آنها در سطح شهرستان به حداقل برسد تا مشکلات بعدی پیش نیاید.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ