کاهش پرونده‌های قضایی با فعالیت مشاوران رسمی مالیاتی

اقتصاد ایران: رییس مرکز عالی دادخواهی مالیاتی گفت: ارتقای سطح نظام اداری، ارتقای فرهنگ مالیاتی، تحقق به موقع درآمدهای مالیاتی دولت و کاهش ورودی اعتراضات پرونده‌های مالیاتی در دستگاه قضایی از جمله مزایای فعالیت مشاوران رسمی مالیاتی است.

- اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، تاجمیر ریاحی رییس مرکز عالی دادخواهی مالیاتی روز یکشنبه در مراسم دومین دوره تحلیف اعضای تازه وارد جامعه مشاوران رسمی مالیاتی، افزود: جامعه مشاوران رسمی مالیاتی به عنوان نهادی جدید و نوپا، نگاهی تخصصی به موضوعات داشته و ما شاهد ارتقای شأن و جایگاه این نهاد هستیم.

رییس مرکز عالی دادخواهی مالیاتی با بیان اینکه امروز سهم مالیات در بودجه قابل توجه است، اضافه کرد: کشورهای موفق در حوزه مالیات آنهایی هستند که اقدام به برنامه‌ریزی در این بخش کرده و سهم مالیات در بودجه‌شان به طور کامل محقق شده است.

ریاحی گفت: در کشور ما نیز با توجه به اسناد بالادستی و  سیاست‌های کلان ابلاغی، سهم مالیات روز به روز در بودجه افزایش یافته است.وی خاطرنشان کرد: مالیات علاوه بر منبع درآمدی برای دولت نقش مهمی نیز در حوزه تنظیم گری اقتصاد دارد.

رییس مرکز عالی دادخواهی مالیاتی اضافه کرد: مالیات نقش مهمی در حوزه عدالت اجتماعی دارد، در صورتی که مالیات به صورت عادلانه اخذ شود شاهد شکاف طبقاتی گسترده در جامعه نخواهیم بود.

وی یادآور شد: تا 10 سال قبل افراد فرار مالیاتی خود را با افتخار اعلام می‌کردند، اما امروز زشتی و قبح فرار مالیاتی افزایش یافته است و فرار مالیاتی به عنوان فریب دولت و فریب جامعه محسوب می شود.

ریاحی تصریح کرد: در کشورهای پیشرفته کسی جرات نمی‌کند که بگوید فرار مالیاتی داشته است، زیرا با سختگیرانه‌ترین مجازات‌ها مواجه می‌شود.

رییس مرکز عالی دادخواهی مالیاتی اظهار داشت: نکته مهم در مالیات ستانی توجه به عدالت هست که با حرکت به سمت مالیات ستانی هوشمند این موضوع تحقق پیدا خواهد کرد.

وی اضافه کرد: در گذشته مالیات ستانی مبتنی بر چانه زنی بین مودیان و سازمان امور مالیاتی بود، اما با تحول در قوانین ما شاهد حرکت به سمت مالیات ستانی هوشمند و به کارگیری هرچه بیشتر اطلاعات در این حوزه هستیم.

ریاحی ادامه داد: در ماده 169 و 169 مکرر مقرر شده است که اطلاعات مالی از طریق مودیان و دستگاه‌های ذی‌ربط ارسال شود تا مالیات بر اساس اطلاعات مالی دقیق و شناسایی درآمد واقعی اخذ شود.

رییس مرکز عالی دادخواهی مالیاتی خاطرنشان کرد: همانطور که وکلا نقش مهمی در تحقق عدالت در سیستم قضایی دارند جامعه مشاوران رسمی مالیاتی نیز دارای نقشی مهم در سیستم مالیات ستانی است.

وی تاکید کرد: مشاوران رسمی مالیاتی علاوه بر تخصص حرفه‌ای باید تلاش کنند که دارای تجربه در این بخش نیز باشند و از شاگردی کردن و تجربه آموزی در این حوزه نترسند.

ریاحی ادامه داد: سلامت در کار، سلامت اداری، سلامت مالی، سلامت اخلاقی، امانت داری، عدم افشای اطلاعات مودیان، صداقت، رعایت حقوق مودی و بیت المال از الزامات اخلاق حرفه‌ای در حوزه کاری مشاوران رسمی مالیاتی است.

رییس مرکز عالی دادخواهی مالیاتی خاطرنشان کرد: ارتقای سطح نظام اداری، ارتقای فرهنگ مالیاتی، تحقق به موقع درآمدهای مالیاتی دولت و کاهش ورودی اعتراضات به پرونده‌های مالیاتی از جمله مزایای فعالیت مشاوران رسمی مالیاتی است.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ