طالبان: افغانستان کشوری امن برای سرمایه‌گذاری است

اقتصاد ایران: معاون اقتصادی نخست‌وزیر حکومت طالبان در افتتاحیه یک نمایشگاه بین‌المللی در کابل کشورهای منطقه را به سرمایه‌گذاری در افغانستان دعوت کرد.

- اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «عبدالغنی برادر» معاون اقتصادی نخست‌وزیر حکومت طالبان امروز (شنبه 15 مهر) سومین نمایشگاه ملی و بین‌المللی «ابوحنیفه» را با حضور تعدادی از اعضای کابینه، دیپلمات‌های کشورهای ایران، ترکیه، قطر و پاکستان و نیز تاجران و نمایندگان بخش خصوصی افغانستان افتتاح کرد.

ملا برادر در این مراسم گفت در تجارت منطقه‌ای و بین‌المللی، هر کشوری بر اساس محصولات و تولیدات خود جایگاه و اهمیت ویژه‌ای دارد و کشورهای جهان تلاش می‌کنند تا بازارهای گسترده‌ای برای محصولات خود پیدا کنند.

وی افزود نمایشگاه‌ها یکی از بهترین راه‌ها برای گسترش روابط تجاری بین کشورها و یافتن بازار برای محصولات خود هستند.

معاون اقتصادی نخست‌وزیر حکومت طالبان همچنین اظهار داشت در این نمایشگاه علاوه بر محصولات و تولیدات داخلی افغانستان، تولیدات و محصولات باکیفیت شرکت‌های خارجی نیز به نمایش گذاشته شده است. این امر به گسترش روابط تجاری بین طرفین کمک خواهد کرد و فرصت‌های مهمی در زمینه بازاریابی مشترک ایجاد می‌کند.

ملا برادر در ادامه نیز به نمایندگان شرکت‌ها و سرمایه‌گذاران خارجی اطمینان داد هیئت حاکمه افغانستان بر اساس نیازهای متقابل، به گسترش و تقویت روابط تجاری متعهد است و در این مسیر هیچ مانع یا تأخیری ایجاد نخواهد شد.

وی همچنین از همه سرمایه‌گذاران دعوت کرد که افغانستان را به عنوان یک کشور امن و مناسب برای هر نوع سرمایه‌گذاری در نظر بگیرند.

معاون اقتصادی نخست‌وزیر طالبان گفت کابل عزم جدی برای جذب سرمایه‌گذاری، به ویژه سرمایه‌گذاری‌های خارجی دارد و سرمایه‌گذاران می‌توانند در بخش‌هایی مانند ایجاد مراکز استاندارد بسته‌بندی و ساخت سردخانه‌ها سرمایه‌گذاری کنند تا محصولات افغانستان در سطح جهانی بازار بهتری پیدا کنند.

در سومین نمایشگاه ملی و بین‌المللی ابوحنیفه، 700 غرفه به نمایش محصولات صنعتی و کشاورزی اختصاص داده شده که 200 غرفه آن متعلق به شرکت‌های خارجی است.

انتهای پیام/.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ