راهکار ظفرقندی برای خرید کالاهای پزشکی از ژاپن

اقتصاد ایران: وزیر بهداشت، در دیدار با سفیر ژاپن در ایران بر تشکیل کارگروه مشترک برای پیگیری تفاهمات دو کشور در حوزه سلامت تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدرضا ظفرقندی، روز یکشنبه ۱۵ مهر ماه در دیدار با تسوکادا تاماکی در ستاد وزارت بهداشت، ضمن تبریک انتخاب نخست وزیر جدید ژاپن به سفیر این کشور، گفت: روابط اقتصادی، فرهنگی و سلامتی ایران با ژاپن قدیمی و قابل توجه است.

وی با استقبال از پیشنهادات سفیر ژاپن در زمینه انتقال تجارب و دستاوردهای علمی دو کشور در زمینه همه گیری کرونا، افزود: از هم افزایی و تبادل اطلاعات در زمینه همه گیری کرونا استقبال می‌کنیم و در صورت وقوع همه گیری جدید در دنیا، اشتراک گذاری دانش و اطلاعات دو کشور در این زمینه می‌تواند مفید واقع شود.

وزیر بهداشت با بیان اینکه ایران و ژاپن همچنین می‌توانند در زمینه غربالگری بیماری‌ها با یکدیگر همکاری داشته باشند، بیان کرد: سرطان پستان در ایران و سرطان مری در ژاپن شایع هستند و می‌توان با تشکیل کارگروه مشترکی به تبادل علمی و عملی در زمینه مهار سرطان‌ها به ویژه این دو سرطان پرداخت.

ظفرقندی با قدردانی از اقدامات جایکا (آژانس همکاری‌های بین المللی ژاپن) در بیمارستان‌های امام حسین (ع) و آرش تهران، از اهدای ۵۰ دستگاه ماموگرافی به ایران قدردانی و اظهار امیدواری کرد که اقدامات جایکا در بیمارستان‌های ایران به نتایج نهایی برسد.

وزیر بهداشت، خواستار گسترش تبادلات کالاهای پزشکی بین دو کشور ایران و ژاپن همچون گذشته شد و بر گسترش همکاری‌های دو کشور در این زمینه تاکید کرد.

ظفرقندی با اشاره به سفر خود به ژاپن در گذشته، تصریح کرد: تجهیزات پزشکی ژاپن در ایران مورد استقبال است ولی مشکلات تبادلات ارزی و اقتصادی مانع توسعه این همکاری‌ها است که باید مرتفع شود.

وزیر بهداشت با تاکید بر اینکه تحریم‌ها نباید بر مبادلات دارویی، تجهیزات پزشکی و کالاهای بشردوستانه اثرگذار باشد و ایجاد کانال مشخصی برای مصون ماندن این کالاها از تحریم‌ها لازم است، گفت: باید با تهاتر نفت، روند تبادلات کالاهای سلامت را بین دو کشور ارتقا دهیم و تهاتر برای خرید آمبولانس و دستگاه‌هایی نظیر ام آر آی و سی تی اسکن قابل انجام است.

ظفرقندی همچنین صادرات محصولاتی نظیر خشکبار ایران به ژاپن را مورد اشاره قرار داد و اظهار کرد: ایران قادر است در این زمینه آزمایشگاهی تأسیس کند تا اخذ تاییدیه صدور این کالاها از ایران به ژاپن تسهیل شود.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ