۱۵ استان و ۳ کشور در جشنواره آش ایرانی در زنجان حضور می‌یابند

اقتصاد ایران: زنجان-سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان از برگزاری جشنواره ملی آش ایرانی با حضور ۱۵ استان و ۳ کشور و نماشگاه صنایع دستی با حضور ۳۱ استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، داریوش نادری روز یکشنبه در نشست خبری برگزاری جشنواره آش ایرانی و نمایشگاه صنایع دستی اظهار کرد: این جشنواره از ۱۶ تا ۲۰ مهرماه از ساعت ۱۶ تا ۲۲ در محل نمایشگاه‌های کاسپین زنجان دایر می‌شود.

وی با اشاره به اینکه از ۱۵ استان کشور در جشنواره ملی آش ایرانی حضور می‌یابند، عنوان کرد: این شرکت‌کنندگان از استان‌هایی همچون لرستان، کردستان، خراسان شمالی، کرمانشاه، چهارمحال بختیاری، اردبیل، کهکیلویه و بویراحمد، آذربایجان غربی، ایلام، فارس، مازندران و زنجان هستند.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان با بیان اینکه سال گذشته افرادی از کشور روسیه آش خود را عرضه کردند، ادامه داد: امسال میزبان سه کشور پاکستان، افغانستان و لبنان خواهیم بود.

وی خاطرنشان کرد: داوری جشنواره آش نیز در روز چهارم برنامه انجام خواهد شد و به سه نفر اول کاسه ملیله به عنوان یکی از صنایع دستی زنجان اهدا می‌شود.

نادری همچنین از اختصاص نزدیک به ۱۱۸ غرفه برای ۲۰۰ هنرمند صنایع دستی سراسر کشور در این رویداد خبر داد و گفت: هجدهمین دوره نمایشگاه صنایع دستی با حضور ۳۱ استان کشور و شهرها و روستاهای صنایع دستی برپا می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری پیش‌رویداد جشنواره آش در روزهای چهارم و پنجم مهرماه یادآور شد: در مرحله مقدماتی بین ۱۰۰ متقاضی و داوری آش‌های پخته شده به ۱۰ شرکت کننده برتر، غرفه رایگان برای طبخ آش‌های سنتی اختصاص یافت.

سرپرست اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان به حضور انجمن راهنمایان گردشگری استان با برگزاری میز گردشگری کودک به مناسبت هفته کودک در این جشنواره اشاره کرد و افزود: دوره‌های مختلف آموزشی برای راهنمایان طبیعت‌گردی و مدیران دفاتر خدمات مسافرتی در این جشنواره برگزار می‌شود.

وی همچنین برگزاری دوره آموزشی عکاسی ویژه نوجوانان و جوانان را از دیگر بخش‌های جنبی این برشمرد و گفت: معرفی روستای درسجین به عنوان روستای هدف گردشگری به عنوان یک رویداد ملی با هدف ثبت جهانی در دهکده جهانی نیز بیش از گذشته مد نظر قرار خواهد گرفت.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ