ایجاد ۳۶۱ طرح اشتغال ویژه نیازمندان روستایی و عشایری خراسان‌جنوبی

اقتصاد ایران: بیرجند- مدیرکل کمیته امداد خراسان‌جنوبی گفت: از ابتدای امسال ۳۶۱ طرح اشتغال توسط این نهاد ویژه نیازمندان در مناطق روستایی و عشایری راه‌اندازی شد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد عرب ظهر یکشنبه با تاکید بر توسعه طرح‌های اشتغال در مناطق محروم اظهار کرد: روستاهای استان با توجه به شرایط دارای ظرفیت راه‌اندازی طرح‌های اشتغال روستایی و عشایری هستند.

مدیر کل کمیته امداد استان خراسان جنوبی با اشاره به ایجاد ۳۶۱ طرح اشتغال روستایی و عشایر ویژه نیازمندان این مناطق از ابتدای امسال افزود: برای اجرای این طرح‌ها ۳۹ میلیارد تومان هزینه شده است.

عرب ادامه داد: بیشتر طرح‌ها در زمینه‌های پرورش طیور، دامپروری، صنایع دستی، حمل و نقل، خدمات، کشاورزی و فرش و گلیم بوده است.

به گفته وی این طرح‌های اشتغال در راستای راه‌اندازی و یا توسعه طرح‌های کارآفرینی مددجویان تحت حمایت و خانواده‌های نیازمند غیر تحت حمایت اجرا می‌شوند.

مدیرکل کمیته امداد استان خراسان جنوبی با بیان اینکه بسته حمایتی شامل تسهیلات قرض‌الحسنه و برگزاری دوره‌های آموزشی لازم برای اجرای این طرح‌های اشتغال در نظر گرفته شده است گفت: طرح‌های اشتغال بر اساس مزیت‌های منطقه‌ای و در راستای توانمندسازی ساکنان این مناطق راه‌اندازی می‌شوند.

عرب خاطرنشان کرد: ارائه خدمات مشاوره به متقاضیان طرح‌های اشتغال در راستای تقویت و توسعه بازاریابی محصولات و نظارت بر اجرای این طرح‌ها نیز انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ۲۵ هزار و ۷۶ خانوار روستایی تحت حمایت این نهاد است از متقاضیان و افراد جویای کار ساکن در روستاها درخواست کرد برای استفاده از این تسهیلات در سامانه حیات ثبت نام کنند.

به گفته وی کمیته امداد استان آمادگی ارائه تسهیلات به متقاضیان تحت حمایت ساکن در روستاها و عشایر را دارد و به دنبال ایجاد اشتغال پایدار برای ساکنان این مناطق است

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ