تولید ۴ درصد محصولات کشاورزی کشور در استان قزوین

اقتصاد ایران: قزوین- رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین با بیان اینکه قزوین تنها یک درصد مساحت کشور را دارد، گفت: ۴ درصد محصولات کشاورزی کشور در استان قزوین تولید می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حسین عطایی در آیین افتتاح ۲۱ پروژه عمرانی در مناطف عشایری استان قزوین که در روز ملی روستا و عشایر که پیش از ظهر یکشنبه در سالن جلسات باغستان جهاد کشاورزی استان قزوین برگزار شد، اظهار کرد: کشاورزی بخش ویژه استان قزوین است و می‌توان گفت کشاورزی مدرن نیز از دل استان قزوین برخواسته است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین بیان کرد: زمانی که زلزله هولناک بویین زهرا را لرزاند اقداماتی در حوزه دشت بویین زهرا انجام شد که با تعالی آن پس از انقلاب شاهد توسعه و تقویت دشت قزوین بودیم.

وی افزود: استان قزوین در تولید ۱۶ محصول کشاورزی رتبه یک تا شش کشوری را به خود اختصاص داده و با وجود یک درصد مساحت کشور ۴ درصد محصولات کشاورزی کشور به ویژه نیاز غذایی استان تهران را تامین می‌کند.

این مسئول با تاکید براینکه در برخی از بخش‌های استان کشاورزی مدرن، پیشرفته و هوشمند اجرایی شده و تاثیر چشمگیر داشته است ابراز کرد: رهبر انقلاب تاکیدات خوبی نسبت به دشت قزوین داشتند که متاسفانه خیلی خوب به آنها توجه نشد.

وی با تاکید براینکه عشایر اسکلت و پایه توسعه کشور هستند تصریح کرد: عشایر نقش مهم تولیدی، دامی، امنیتی و اقتصادی در کشور را دارا هستند.

عطایی در پایان گفت: اگرچه تعداد جمعیت عشایر محدود است اما نقش بی‌بدلیلی در حوزه امنیت ایفا می‌کند که وظیفه ما خدمت‌رسانی به این عزیزان است هرچند طی دوسال اخیر اقدامات حمایتی انجام شده اما کافی نیست.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ