اهتمام به نماز درس مشترک سیره شهدا است

اقتصاد ایران: گناباد- امام جمعه گناباد گفت: اهتمام و توجه ویژه به نماز اول وقت مهمترین درسی است که می‌توانیم از سبک و سیره زندگی شهدا و رزمندگان بیاموزیم.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام حسن صادقی‌نسب صبح یکشنبه در جلسه ستاد توسعه و ترویج نماز دانشگاه علوم پزشکی گناباد با گرامیداشت یاد شهدای انقلاب اسلامی و جبهه مقاومت اظهار کرد: اهتمام و توجه ویژه به نماز اول وقت مهمترین درسی است که می‌توانیم از سبک و سیره زندگی شهدا و رزمندگان بیاموزیم.

امام جمعه گناباد با اشاره به موفقیت‌ها و پیروزی‌های رزمندگان در دوران جنگ تحمیلی صریح کرد: در زمان هشت سال دفاع مقدس اهتمام ویژه رزمندگان و شهدا به نماز اول وقت و ذکر قرآن در میدان جهاد باعث ارتقا روحیه معنوی آنها می‌شد و شاهد بودیم که با امکانات محدود موفقیت‌های چشمگیری در عرصه‌های مختلف دفاع از میهن اسلامی کسب کردند.

وی با اشاره به آیه ۴۵ سوره مبارکه بقره: «یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُواْ اسْتَعِینُواْ بِالصَّبْرِ وَالصَّلاَةِ إِنَّ اللّهَ مَعَ الصَّابِرِینَ» گفت: بر اساس این آیه قرآنی با تمسک به نماز اول وقت می‌توانیم از نماز کمک بخواهیم تا مورد لطف درگاه ربوبیت قرار بگیریم.

صادقی‌نسب با اشاره به وجود شبهه‌های زیاد در فضای مجازی خاطرنشان کرد: یکی از اموری که می‌تواند جامعه و بویژه نسل جوان را در برابر این شبهه‌ها و خطرها حفظ کند توجه قلبی به معنویات و در رأس آن اقامه نماز است.

امام جمعه گناباد با اشاره به عملیات غرورآفرین وعده صادق ۲ دستاوردهای موشکی کشور را مرهون سال‌ها تلاش خالصانه و مجاهدانه شهید حاج حسن طهرانی‌مقدم و همکارانش در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یاد کرد و افزود: شهید طهرانی‌مقدم با ایمان راسخ خود همواره توجه و اهتمام ویژه‌ای به خواندن نماز اول وقت داشت و حتی بعد از هر موفقیتی نماز شکر می‌خواند.

نماز زیباترین و یکی از ارکان کار فرهنگی در دانشگاه‌ها است

همچنین رضا احمدی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی گناباد نیز در این جلسه از نماز به عنوان زیباترین و یکی از ارکان کار فرهنگی در دانشگاه‌ها یاد و اظهار کرد: بیان عباراتی مانند نور چشم، ستون دین، زینت اسلام، نور چهره، مایه برکت در مال و گشایش رزق در کلام پیامبر عظیم‌الشان حضرت محمد (ص) نشان دهنده اهمیت و جایگاه فوق‌العاده نماز نزد خاتم‌الانبیاء است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گناباد به سوال حضرت فاطمه زهرا (س) از پیامبر اعظم حضرت محمد (ص) درباره عواقب پیش روی افرادی که نماز را سبک می‌شمارند اشاره و تصریح کرد: رسول خدا (ص) در پاسخ به سوال ایشان فرمودند: «فاطمه جان! هر کسی از مردان و زنان نمازش را سبک بشمارد، خداوند او را به پانزده بلا مبتلا می‌سازد: شش مورد در دنیا، سه مورد در وقت مرگ، و سه مورد آنها در قبر و سه مورد در قیامت زمانی که از قبر خارج شود.»

وی ادامه داد: بر اساس این روایت، عدم استجابت دعا، برداشته شدن خیر و برکت از عمر، محو شدن نشانه صالحان از چهره، برداشته شدن برکت از رزق و روزی، عدم پاداش برای اعمال نیک و سهیم نشدن در دعای خیر مؤمنین از جمله مصیبت‌هایی است که در دنیا پیش روی افرادی است که نماز را سبک می‌شمارند.

احمدی با بیان اینکه در مواقع سختی و مشکلات نیاز به ارتباط با خداوند متعال و نماز بیشتر می‌شود بر لزوم برنامه‌ریزی منسجم برای توسعه و ترویج اقامه نماز در فضاهای مختلف دانشگاه بویژه برای دانشجویان و قشر جوان تاکید کرد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ