۴۳ دانشجوی دکترای پیام نور همچنان محروم از تحصیل

اقتصاد ایران: یکی از دانشجویان دوره دکترای استعداد درخشان دانشگاه پیام نور گفت: به دلیل تخلف یکی از مسئولان، ۴۳ دانشجو از تحصیل محروم شده‌اند و مسئولان پاسخ دقیقی به مشکلات آنها نمی‌دهند.

- اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ ماجرای تخلف در ثبت‌نام دانشگاه پیام نور به یک مسئله جدی برای گروهی از دانشجویان دکترا تبدیل شده که طی آن 43 دانشجو به دلیل ثبت‌نام بدون ضابطه در مقطع دکترا با عنوان استعداد درخشان از تحصیل محروم شده‌اند.

این ماجرا زمانی آغاز شد که مسئولان متوجه شدند برخی از این دانشجویان بدون رعایت مراحل قانونی در دوره دکترای ثبت‌نام کرده‌اند و به همین خاطر، تمام ورودی‌های 1402 از ادامه تحصیل منع شدند.

دانشجویان می‌گویند که بعد از دو ترم و در حالیکه باید مهر امسال وارد ترم سوم تحصیل خود می‌شدند اما همچنان بلا تکلیف هستند و مسئولان حل مشکلات آنها را به آینده موکول می‌کنند.

این دانشجویان حالا در میانه بی‌اطلاعی و بی‌عدالتی، خواستار حق قانونی خود برای ادامه تحصیل هستند.

یکی از دانشجویان دوره دکترای استعدادهای درخشان دانشگاه پیام نور در گفت‌وگو با تسنیم درباره این مشکلات گفت: بعد از امتحانات ترم دوم در خرداد امسال، سایت دانشگاه بسته شد و به ما اجازه ورود برای مشاهده نمرات را نداد! وقتی این موضوع را پیگیری کردیم، ابتدا گفتند که سایت خراب است و به زودی اصلاح می‌شود اما در مراجعه حضوری به دانشگاه، به ما گفتند که "معاون وقت دانشگاه پیام نور تخلفی انجام داده و به همین دلیل اخراج شده است!"

وی افزود: طبق گفته‌های مسئولان دانشگاه، معاون وقت این دانشگاه بدون مجوز اقدام به جذب استعدادهای درخشان در مقطع دکترا کرده است.

این دانشجو ادامه داد: سرانجام توانستیم با معاونی که گفته می‌شود تخلف کرده، گفت‌وگویی داشته باشیم؛ او به ما گفت که "مجوزی برای جذب استعدادهای برتر در دانشگاه پیام نور داشتیم و از طریق این مجوز، تاکنون 700 دانشجو را جذب کرده‌ایم که همگی در حال تحصیل هستند و فقط به 43 نفر ورودی سال 1402 اشکال گرفته‌اند."

وی یادآور شد: برخی از دانشجویان ورودی سال 1402 از تحصیل انصراف دادند و به نظر می‌رسد همان افرادی هستند که با رانت وارد شده‌اند؛ اما ما همچنان به واسطه آن‌ها بلاتکلیف هستیم و در حالی که باید مهرماه وارد ترم سوم می‌شدیم، این اتفاق نیفتاد؛ 5 ماه است که هر روز به ما وعده حل مشکل را می‌دهند و تاکنون برای هر ترم تحصیل 17 میلیون تومان هزینه کرده‌ایم اما هیچ مسئولی خود را موظف به پاسخگویی به ما نمی‌داند.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ