دستگیری چندین جاعل و کلاهبردار عجیب

اقتصاد ایران: اصغر جهانگیر، سخنگوی قوه قضاییه در تازه‌ترین نشست خبری خود با خبرنگاران جزئیات بیشتری از این کلاهبرداری های عجیب اعلام کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه همشهری، «دستگیری مرد شیادی که با نامه‌ای جعلی قصد دریافت 100هزار میلیارد تومان از بانک مرکزی داشت، بازداشت متهمی که مدعی نفوذ در دستگاه‌های امنیتی و قضایی بود و حتی نامه رئیس قوه قضاییه را جعل کرده بود و دستگیری وکلایی که باند کلاهبرداری تشکیل داده بودند»

این مهم‌ترین پرونده‌هایی بود که اصغر جهانگیر، سخنگوی قوه قضاییه در تازه‌ترین نشست خبری خود با خبرنگاران جزئیات بیشتری از آنها را اعلام کرد.


نامه 100هزار میلیاردی به رئیس بانک مرکزی

خیلی عجیب است و جرأت زیادی می‌خواهد که نامه‌ای جعلی خطاب به رئیس‌کل بانک مرکزی بنویسی و در آن درخواست واریز مبلغ 100هزار میلیارد تومان به‌حساب شخصی ات کنی، اما مدتی قبل جاعلی در استان فارس دقیقا همین کار را انجام داد. او تصور می‌کرد همه‌چیز به خوبی پیش می‌رود و به‌زودی زندگی‌اش از این‌رو به آن‌رو می‌شود، ولی در آخر دستش رو و دستگیر شد. سخنگوی قوه قضاییه در توضیح این پرونده می‌گوید:‌ فردی با جعل برخی اسناد رسمی، مدعی داشتن سِمت از طرف یکی از مقامات بلندپایه کشور بود.

او یک فقره نامه جعلی به رئیس‌کل بانک مرکزی ارائه کرده و دستور واریز ۱۰۰هزار میلیارد تومان به‌حساب شخصی‌اش را گرفته بود، اما با هوشیاری مسئولان، متهم دستش رو شد و نتوانست نقشه‌اش را عملی کند. این متهم ادعا می‌کرد که در نهادهای امنیتی دارای نفوذ زیادی است، حتی به‌طور مستقیم از رئیس قوه قضاییه حکم ویژه‌ای دارد و از این طریق تلاش می‌کرد اعتماد طعمه‌هایش را جلب کند. هرچند او تلاش زیادی کرده بود تا نقشه‌اش را به بهترین شکل اجرا کند، اما با تلاش شبانه‌روزی مرکز حفاظت اطلاعات قوه قضاییه او و افرادی که با وی در ارتباط بودند دستگیر شدند.


جعل دستخط رئیس قوه قضاییه

یک جاعل چندی قبل نامه‌ای با دستخط رئیس قوه قضاییه نوشته و در آن به یکی از مسئولان قضایی دستوری داده بود، اما همین اقدام باعث دستگیری‌اش شد. سخنگوی دستگاه قضا درباره این پرونده می‌گوید: این پرونده در استان البرز تشکیل شده است و در آن فردی با جعل عناوین دولتی و با ادعای اعمال نفوذ نزد مقامات دولتی، قضایی، نمایندگان مجلس و نهادهای اطلاعاتی و امنیتی از طعمه‌هایش پول‌های کلانی می‌گرفت.

او با مانورهای متقلبانه تلاش می‌کرد خود را به‌عنوان یکی از عناصر بلندپایه در نهادهای امنیتی نشان دهد و ادعا می‌کرد می‌تواند در پرونده‌های قضایی اعمال نفوذ کند. این متهم فقط در یک مورد مبلغ ۳۵میلیارد تومان از یکی از طرفین پرونده گرفته بود. او حتی برای اینکه اعتماد طعمه‌هایش را جلب کند و راحت‌تر آنها را فریب دهد، نامه‌ای به‌صورت دست‌نویس تحت عنوان نامه رئیس قوه قضاییه خطاب به رئیس‌کل دادگستری استان البرز نوشته بود که با هوشیاری مسئولان دادگستری البرز جعلی‌بودن نامه لو رفت و متهم دستگیر شد.

شواهد نشان می‌دهد این متهم به نام مجید به‌دروغ خودش را وابسته به نهادهای مختلف ازجمله بیت رهبری، مجلس، وزارت کشور و... معرفی می‌کرد و حتی کارت شناسایی هم به شهروندان نشان می‌داد و اغلب هم یک اسلحه جعلی به همراه داشت، اما سرانجام دستگیر شد.


وکلای کلاهبردار

اخیرا 3نفر از وکلا شامل 2مرد و یک زن که خانواده زندانیان را فریب می‌دادند و از آنها کلاهبرداری می‌کردند، دستگیر شدند. سخنگوی قوه قضاییه جزئیات این پرونده را این طور بازگو می‌کند: 3وکیل دادگستری از خانواده‌های زندانیان پرونده‌های سنگین موادمخدر با ادعای نفوذ در دستگاه قضایی و اینکه می‌توانند رأی را به نفع زندانیان تغییر دهند، مبالغ هنگفتی دریافت می‌کردند.

این باند در بین زندانیان موادمخدر به باند دکتر مشهور بود و آنها با وعده و وعید و ظاهرسازی‌ مدعی نفوذ در دستگاه قضایی و تغییردادن رأی دادگاه بودند که دستگیر شدند و هر سه نفر هم‌اکنون در بازداشت به سر می‌برند. او اضافه می‌کند: وکلای شریفی وجود دارند که کمک‌کار دستگاه قضایی هستند، اما در کنار این افراد اگر کسانی وجود داشته باشند که سوءاستفاده‌هایی کنند، با آنها برخورد می‌شود.



آزادی زندانیان با نامه جعلی

یکی دیگر از پرونده‌هایی که جهانگیر به آن اشاره کرد، موضوع تلاش برای آزادی زندانیان با نامه‌های جعلی بود. او می‌گوید: موردی داریم که در تهران و شهرستان ملارد رخ داده و در آن، افرادی با صدور گواهی‌های فوت جعلی برای جلوگیری از دستگیری، محاکمه یا درصورت محاکمه، فراری‌دادن کسانی که در زمینه پرونده‌های قاچاق موادمخدر تحت تعقیب بودند یا در حال محاکمه بودند یا حتی زندانی بودند، تلاش می‌کردند. در یک مورد اقداماتی برای آزادی ۸نفر از زندانیان جرایم سنگین موادمخدر انجام شده بود که همه اعضای این باند دستگیر شدند.



دستگیری قاضی قلابی

دستگیری قاضی قلابی مورد دیگری بود که جهانگیر به آن اشاره کرد. او دراین‌باره می‌گوید: مدتی قبل شاهد شناسایی و دستگیری فردی بودیم که خود را قاضی معرفی می‌کرد. او به اتهام جعل عنوان و کلاهبرداری تحت تعقیب قرار گرفت و در بازداشت است. بنا به تصمیم مقامات قضایی تصویر نامبرده را در اختیار رسانه‌ها قرار می‌دهیم تا کسانی که توسط وی فریب خورده‌اند، بتوانند او را شناسایی و طرح شکایت کنند تا امکان رسیدگی به تمام جرایم این فرد وجود داشته باشد.


باند کار چاق‌کن‌ها

سخنگوی قوه قضاییه در ادامه نشست خبری خود به دستگیری 15کارچاق‌کن اشاره کرد و گفت: در ماه‌های اخیر ۱۵ کار چاق‌کن که تشکیل باند داده بودند و ادعای نفوذ در دادگستری داشتند و از اصحاب پرونده رشوه دریافت می‌کردند دستگیر شدند. آنها با ادعای اینکه این رشوه‌ها را به قضات یا کارکنان دستگاه قضایی پرداخت می‌کنند طرفین پرونده‌ها را فریب می‌دادند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ