استان بوشهر نیازمند تحول بنیادین در حوزه زیرساختی است

اقتصاد ایران: بوشهر- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: بوشهر از استان‌های مهم و راهبردی ایران است، اما در عرصه پیشرفت و توسعه زیرساخت‌ها نیاز به یک تحول فوق‌العاده بنیادین دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری صبح یکشنبه در آئین آغاز احداث پروژه‌های عمرانی در شمال استان بوشهر اظهار کرد: پیروزی‌های بزرگ جبهه مقاومت و تحقق وعده صادق ۲ بیانگر اقتدار و عزت ایران اسلامی است.

وی بیان کرد: اگر کوچک‌ترین تعرضی به ایران صورت گیرد، اقدامات لازم انجام خواهد شد و آن وعده صادق ۳ نیز خواهد بود. ما باید در برابر این تهدیدها، با برخورد کوبنده‌تری اقدام کنیم.

امام جمعه بوشهر با تقدیر از از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و نیروهای مسلح که در این راستا تلاش می‌کنند گفت: امید دارم که این پیروزی‌ها مقدمه‌ای باشد برای پیروزی نهایی که ظهور مهدی آل محمد (ص) را به همراه خواهد داشت.

وی اضافه کرد: استان بوشهر یکی از استان‌های مهم و راهبردی و استراتژیک ایران است، اما در عرصه پیشرفت و توسعه زیرساخت‌ها نیاز به یک تحول فوق‌العاده بنیادین دارد. الحمدالله در سال‌های اخیر شاهد حرکت‌های جهادی بر اساس دانش آمایشی هستیم. پروژه‌هایی که امروز در شهرستان گناوه افتتاح می‌شود، گام‌های مهمی در این راستا خواهد بود.

توسعه متوازن در استان وجود ندارد

آیت الله صفایی بوشهری با بیان اینکه توسعه متوازن جغرافیایی در استان متأسفانه وجود ندارد گفت: جنوب استان به خاطر وجود منابع نفت و گاز و پتروشیمی، به شکل متراکم پیشرفت کرده است، اما شمال استان همچنان نیازمند پیشرفت‌های لازم در جغرافیا است.

وی ادامه داد: با توجه به تلاش‌های دولت آیت‌الله رئیسی و تلاش‌های استاندار و دیگران، زیرساخت‌های لازم برای پیشرفت متوازن در شمال استان در حال فراهم شدن است.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر تاکید کرد: این پیشرفت‌ها به همسان و همپایه توسعه در جنوب استان در عسلویه و کنگان منجر شود و تلاش‌های ما در دیلم و امام حسن، گناوه و ریگ به تحقق توازن منتهی شود و استان در یک جغرافیای متوازن رشد کند.

وی با اشاره به مساله سرمایه‌گذاری‌ها در استان افزود: امید است که این سرمایه‌گذاری‌های زیرساختی در عرصه توسعه شهرستان به شکل فردی یا جمعی توسط خود مردم انجام گیرد. سرمایه‌گذاری از سوی سرمایه‌گذاران بومی و بهره‌برداری از سود آن‌ها می‌تواند به توسعه عمران شهری با مبلمانی شرعی منجر شود و این اقدام باید به صورت جدی در دستور کار قرار گیرد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ