خدمات رسانی ۱۳۰ موکب و پردیس فرهنگی در نماز جمعه میلیونی

اقتصاد ایران: معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران از فعالیت موکب محبان الرضا (ع) و ۳۰ پردیس فرهنگی شهرداری در حاشیه برگزاری نماز جمعه تاریخی تهران در مصلای تهران خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد امین توکلی زاده معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران اظهار کرد: اداره کل فرهنگی معاونت امور اجتماعی از ساعات ابتدایی اعلام خبر شهادت سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان ضمن انجام برنامه‌ریزی و تدارک برگزاری مراسمات مختلف جهت ادای احترام به مقام شامخ آن شهید و دیگر یاران شهید ایشان، در جلسه مشترک با کمیسیون فرهنگی و اجتماعی مجمع شهرداری‌های کلانشهرهای کشور و سازمان بسیج و سازمان تبلیغات اسلامی و سازمان صدا و سیما به ارائه برنامه‌های خود پرداخت.

توکلی زاده ادامه داد: پس از تبادل نظر حرکتی مشترک و بزرگ برای آئین‌های گرامیداشت شهید سید حسن نصرالله و شهید نیلفروشان و دیگر شهدای لبنان طراحی شد. همچنین پس از این جلسه یکی از بزرگترین مراسمات تجلیل از شهید سید حسن نصرالله با حضور جمع کثیری از مردم و دانشجویان و دانش آموزان در میدان فلسطین با همکاری سازمان تبلیغات اسلامی شکل گرفت و اقشار مختلف مردم با حضور در میدان فلسطین تهران و اهدای بیش از یک میلیون شاخه گل، به مقام شامخ شهدای مقاومت به ویژه شهید سید حسن نصرالله ادای احترام کردند.

وی همچنین افزود: پس از اعلام خبر اقامه نماز جمعه به امامت رهبر معظم انقلاب تحت عنوان "جمعه نصر" در مصلی تهران و در فاصله‌ی ۴۸ ساعت قبل از برگزاری نماز ضمن بهره‌گیری از مدل برگزاری نماز عید فطر امسال، برنامه‌ریزی‌ها برای خدمت رسانی به خیل عاشقان ولایت و شهادت آغاز شد و بیش از یکصد موکب پذیرایی با مشارکت گروه‌های مردمی در قالب مواکب محبان الرضا (ع) و مواکب مناطق ۲۲ گانه شهرداری تهران ضمن توزیع یک میلیون بطری آب معدنی و پخت و توزیع غذای گرم و بسته صبحانه در مسیرهای منتهی به مصلی و اطراف آن از آغازین ساعات حضور نمازگزاران تا پایان این مراسم به ارائه خدمت و پذیرایی از شهروندان پرداختند.

توکلی زاده گفت: اداره کل فرهنگی با تولید سرود متناسب با رخداد شهادت دبیر کل حزب الله لبنان و همچنین ایجاد پردیس‌های فرهنگی مناطق در اطراف مصلی به ویژه در ضلع شرقی، توانست فضای مطلوبی را ایجاد کند. همچنین در برخی از اماکن مثل چهارراه حضرت ولی عصر (عج) و اماکن دیگر توانست با ایجاد موکب‌ها و ایستگاه‌های صلواتی و پایگاه‌های فرهنگی در کنار مردم حق شناس ایران وظیفه خود را به نحو احسن انجام بدهد.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران افزود: مرکز فعالیت‌های دینی با پای کار آوردن ظرفیت مساجد آرمانی و برپایی مواکب پذیرایی و پردیس فرهنگی به خدمت رسانی و پذیرایی از نمازگزاران پرداخت و همچنین در اجرای برنامه‌های مختلف فرهنگی در استیج‌های مسیرهای منتهی به مصلی تهران نقش برجسته ای داشت. هماهنگی و حضور بیش از ۱۵ هزار نفر از نوجوانان آرمانی از مساجد طرح آرمان در آئین عبادی سیاسی این هفته و برپایی ۱۲ موکب از مجموع ۱۰۰ موکب مردمی محبان الرضا و مواکب مناطق شهرداری تهران که نوجوانان آرمانی این مواکب را اداره می‌کردند و همچنین توزیع اقلام فرهنگی از قبیل پرچم و پوستر و سربند و… از دیگر اقدامات مرکز فعالیت‌های دینی بود.

وی با تاکید بر اینکه نماز جمعه این هفته تهران، نمازجمعه‌ای تاریخی، حماسی و دارای ابعاد مختلف سیاسی، اجتماعی و فرهنگی بود، اظهار داشت: با توجه به اهمیت این موضوع، پردیس‌های فرهنگی شهرداری با همکاری گروه‌های مردمی، هیأت مذهبی و برخی ثمن‌های فرهنگی با اجرای سرود و برپایی ایستگاه‌های نقاشی برای کودکان، پخش نماهنگ و تولید برنامه زنده تلویزیونی فضایی متنوع را برای حضور خانواده‌ها در آئین عبادی و سیاسی نماز جمعه ایجاد کردند.

توکلی زاده با اشاره به استقبال بالای شهروندان از برنامه‌های مدیریت شهری در حاشیه نمازجمعه اشاره کرد و گفت: سازمان زیباسازی شهرداری تهران در موضوع شهادت شهید سید حسن نصرالله خوش درخشید و توانست با ایجاد کمپین‌های حزب الله زنده است، آغاز نصرالله و در ادامه آن اکران موضوع ۱۰ کیلومتر تا تل‌آویو و بعد از آن «جمعه نصر»، فضاسازی بسیار خوبی را در شهر تهران انجام دهد.

وی افزود: ابتکار عمل سازمان زیباسازی شهرداری تهران مورد توجه نخبگان و رسانه‌ها قرار گرفت و بازخورد رسانه‌های خارجی بیانگر اثرگذاری این کمپین در رسانه‌های بین‌المللی بود. همچنین این سازمان با کمک هنرمندان و طراحان توانست با المان‌های حجمی و نصب آنها در میادین شهر به ویژه میدان انقلاب و دیگر میادین، فضاهای شهری متناسبی را به این مناسبت بزرگ ایجاد کند و با محیط آرایی که انجام داد دین خود را به این شهدا ادا کند.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران افزود: در جمعه نصر هم سازمان زیباسازی در محیط‌آرایی مصلای اقامه نماز جمعه به امامت رهبر معظم انقلاب و در اطراف آن کمک شایانی کرد و با تأمین اقلام فرهنگی از قبیل پرچم‌ها و پوسترها هم وارد عمل شد.

توکلی زاده اظهار کرد: با کمک معاونت‌های اجتماعی مناطق ۲۲ گانه و طراحی انجام شده در اداره کل فرهنگی و نیز با تلاش مساجد آرمانی و هیئت‌های محبان الرضا و گروه‌های جهادی و موکب مردمی سعی شد که در ضلع شرقی مصلی تهران فضای مطلوبی شکل بگیرد که الحمدلله مورد استقبال مخاطبان هم قرار گرفت.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران در پایان گفت: همکاری معاونت اجتماعی با گروه‌های مردمی و مواکب مردمی در مناسبت‌های مختلف سرمایه‌ای را پدید آورده که در همه مواقف، قابل استفاده است و با مدد الهی این اتفاق افتاد و در جلسه‌ای که در مجمع کلان شهرهای شهرداری‌های کل کشور برگزار شد و نیز با همکاری دستگاه‌هایی نظیر صدا و سیما، سازمان تبلیغات اسلامی، سپاه و شهرداری‌ها این طراحی انجام شده برای شهادت سید حسن نصرالله در کلان شهرها هم در واقع تکرار شد و باعث شد که یک فضای ملی برای این موضوع شکل بگیرد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ