پیشگیری به جای درمان: رویکرد جدید وزارت بهداشت برای حراست از سلامت جامعه

اقتصاد ایران: دکتر محمدرضا ظفرقندی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، در مراسم تکریم و معارفه رییس مرکز حراست وزارت بهداشت، با تأکید بر اهمیت پیشگیری در حوزه سلامت، شعار «پیشگیری مقدم بر درمان است» را به عنوان شعار اصلی حراست وزارت بهداشت مطرح کرد. او این اقدام را لازم و ضروری دانست و گفت: «بر اساس فرمایش امام و مقام معظم رهبری، قانون فصل الخطاب است.»

به گزارش سلامت نیوزبه نقل از ایسنا، وزیر بهداشت بیان کرد که با توجه به ساختار و وظایف گسترده وزارت بهداشت، این وزارتخانه با طیف وسیعی از مردم، دانشجویان، استادان و دانشگاه‌ها در ارتباط است و باید برنامه‌های ملی زیادی را اجرا کند که مورد تأکید مقام معظم رهبری قرار گرفته است.

ظفرقندی افزود: «باید نقاط ضعف و تهدیدها را پیش از بروز و تبدیل شدن به بحران پیش‌بینی و پیشگیری کنیم.» او به تجارب گذشته اشاره کرد و خاطرنشان ساخت که در ابتدای وزارتش با اعتراضات پرستاران مواجه شده و تأکید کرد که باید این مسائل را پیش از تبدیل شدن به اعتراضات، با روش‌های دقیق و علمی حل کرد.

وزیر بهداشت همچنین به پیشرفت‌های ایران در حوزه بهداشت اشاره کرد و گفت: «کاهش مرگ و میر نوزادان و مادران، که در دنیا مثال‌زدنی است، به واسطه توجه به پیشگیری حاصل شده است.» او بر این باور بود که حراست نیز باید با پیشگیری از حوادث، نقش خود را در این راستا ایفا کند.

وی با تأکید بر اهمیت گفتگو و تعامل در حل مشکلات، گفت: «من ۴۰ سال است که با قشر دانشجو در ارتباط هستم و می‌دانم که اگر مشکلات آنها را زودتر با گفتگو حل کنیم، این روش بهتر جواب می‌دهد.» وزیر بهداشت به قانون به عنوان «فصل الخطاب» اشاره کرد و گفت: «ما چیزی در کشور فراتر یا پایین‌تر از قانون نداریم.»

ظفرقندی تصریح کرد که نقش حراست در درجه اول یک نقش علمی است و شناخت نقاط قوت و ضعف و پیش‌بینی بحران‌ها نیازمند دیدگاه علمی و آینده‌نگر است. او افزود: «دوران ورود به بحران‌ها پس از وقوع آن‌ها به سر آمده است.»

وزیر بهداشت در پایان بیان کرد که هدف همه ما رفع مشکلات مردم در حوزه سلامت و رسیدن به اهداف بلند کشور است و ابراز امیدواری کرد که با همکاری همگان و توجه به نگرش پیشگیری و احترام به قانون، مشکلات قبل از بروز شناسایی و مرتفع شوند.

در این مراسم، رئیس سازمان حراست کل کشور نیز به اهمیت تعامل سازنده حراست با مجموعه‌های مختلف وزارت بهداشت اشاره کرد و بر اولویت صیانت از دارایی‌های مادی و معنوی این وزارتخانه تأکید کرد. حسن‌پور به نقش نیروی انسانی در وزارت بهداشت به عنوان یکی از مهم‌ترین دارایی‌های کشور اشاره کرد و گفت: «امروز باید به دنبال اقناع‌سازی و اقدامات ایجابی باشیم.»

در پایان این مراسم، حکم ریاست مرکز حراست وزارت بهداشت به دکتر اسکندری اعطا شد و از تلاش‌های دکتر فرزانه، رئیس سابق این مرکز، قدردانی به عمل آمد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ