ضربه‌ای محکم به بازار قاچاق: پاکسازی داروخانه‌ها و باشگاه‌های ورزشی از محصولات غیرمجاز

اقتصاد ایران: مدیرکل بازرسی سازمان غذا و دارو از اقدام قاطع این سازمان برای پاکسازی داروخانه‌ها و باشگاه‌های ورزشی از اقلام قاچاق و غیرمجاز خبر داد. این حرکت به دنبال دستورات ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز صورت می‌گیرد و هدف آن حفظ سلامت جامعه و مقابله با فروش محصولات غیرمجاز است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر،مدیرکل بازرسی سازمان غذا و دارو، قاسم حیدری، در تازه‌ترین اظهارات خود از اقداماتی جدی برای مقابله با قاچاق کالاهای سلامت‌محور خبر داد. به گفته وی، با توجه به نگرانی‌های موجود در زمینه عرضه اقلام قاچاق در داروخانه‌ها و باشگاه‌های ورزشی، ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز ریاست جمهوری دستورات ویژه‌ای به معاونت‌های غذا و داروی سراسر کشور ابلاغ کرده است.

حیدری با اشاره به اهمیت این موضوع گفت: «به تمامی معاونت‌ها ابلاغ شده است تا به‌سرعت لیست محصولات غیرمجاز را به داروخانه‌های سرپایی و بستری اطلاع‌رسانی کنند و از همکاری‌های لازم با سایر محل‌های عرضه، از جمله باشگاه‌های ورزشی، برای جلوگیری از فروش این محصولات اقدام کنند.»

وی تأکید کرد که اقدامات بازرسی به‌منظور پیشگیری از قاچاق فرآورده‌های سلامت‌محور با جدیت ادامه خواهد یافت. محصولات غیرمجاز شناسایی‌شده شامل اقلام دارویی، مکمل‌ها، شیرخشک و تجهیزات پزشکی هستند که فاقد شناسه رهگیری و برچسب اصالت هستند. همچنین، مکمل‌های خارجی بدون برچسب فارسی و برندهای غیرمجاز مکمل ورزشی که توسط سندیکای مربوطه اعلام شده، در این لیست قرار دارند.

به علاوه، تمامی اقلام آرایشی و بهداشتی و عطریات وارداتی فاقد برچسب اصالت، به‌ویژه محصولات تولیدشده در مناطق آزاد، نیز مشمول این اقدام هستند. برای اطلاعات بیشتر و بررسی دقیق‌تر، کاربران می‌توانند به وب‌سایت رسمی سازمان غذا و دارو مراجعه کنند.

این تصمیمات و اقدامات از سوی سازمان غذا و دارو به‌منظور حفظ سلامت عمومی و جلوگیری از ورود محصولات غیرمجاز به بازار است. به‌نظر می‌رسد با توجه به نگرانی‌های موجود، این حرکت می‌تواند گامی مؤثر در ارتقای سلامت جامعه و ایجاد اطمینان خاطر برای مصرف‌کنندگان باشد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ