پیروزی خارج از خانه مورایس با تک گل لیموچی

اقتصاد ایران: تیم فوتبال سپاهان با پیروزی خارج از خانه برابر استقلال خوزستان موقتاً به صدر جدول لیگ برتر صعود کرد.

تسنیم: تیم فوتبال سپاهان با پیروزی خارج از خانه برابر استقلال خوزستان موقتاً به صدر جدول لیگ برتر صعود کرد.

 در چارچوب رقابت‌های هفته هفتم لیگ برتر فوتبال ایران، امروز _شنبه چهاردهم مهر_ از ساعت ۱۹ تیم‌های استقلال خوزستان و سپاهان در ورزشگاه غدیر اهواز به مصاف یکدیگر رفتند که این دیدار با پیروزی یک بر صفر سپاهان به پایان رسید.

استقلال خوزستان: احمد گوهری، ابوالفضل کوهی (۸۷- امیر سواعد)، سبحان پسندیده (۶۶- بهروز بارانی)، اسماعیل بابایی، حامد بحیرایی (۸۲- امیر محمد محکم کار)، محمود مطلق‌زاده (۸۲- محمد آبشک)، سیدمحمد حسینی، علی هلیچی، آرام عباسی، تیوی بیفوما کولوسا، کاینا نونس (۸۲- سجاد شهباززاده)

سرمربی: میودراگ بوژوویچ

سپاهان: نیما میرزازاد، محمد دانشگر، محمد امین حزباوی، صالح حردانی (۷۳- وحدت حنانوف)، آریا یوسفی، استیون انزونزی، محمد کریمی، برایان دابو، مهدی لیموچی، ابوبکر کاما را (۷۳- کاوه رضایی) و جواد آقایی‌پور (۴۶- محمد مهدی محبی)

سرمربی: ژوزه مورایس

داور وسط: محمد حسین زاهدی‌فر

شرح بازی:

در یکی از حساس‌ترین دیدارهای هفته هفتم لیگ برتر، سپاهان که چهار روز پیش استقلال تاجیکستان را در رقابت‌های آسیایی شکست داده بود برابر تیمی قرار می‌گرفت که در شش هفته اخیر تنها یک برد کسب کرده بود و سعی داشت با استفاده از امتیاز میزبانی از جدال با تیم مدعی سپاهان هم دست پر خارج شود.

سپاهان که برای اولین بار از سه هافبک برجسته خود یعنی انزونزی، دابو و کریمی به طور همزمان استفاده کرده بود با پنج تغییر نسبت به بازی قبل به مصاف استقلال خوزستان رفته بود. شاگردان مورایس در حالی بازی را آغاز کردند که حریف از همان ابتدا با تجمع در یک سوم دفاعی، سعی در بستن فضاها و گرفتن موقعیت از سپاهان داشت. شاگردان بوژوویچ در استقلال خوزستان به خوبی اجازه خلق موقعیت را از بازیکنان سپاهان گرفته بودند اما تنها روی یک نفوذ در نیمه نخست این مهدی لیموچی بود که از تک موقعیت خطرناک سپاهان استفاده کرد و با شوتی زمینی به زیبایی دروازه احمد گوهری را در آخرین دقایق نیمه نخست باز کرد.

سپاهان مطابق آنچه در بازی‌های قبل هم به نمایش گذاشته بود پس از به ثمر رساندن گل اول کمی عقب‌تر رفت تا با ارائه بازی دفاعی‌تر، فضاها را از حریف بگیرد و در ضد حمله‌ها به دنبال گل‌های بعدی باشد. شاگردان مورایس مانند اکثر بازی‌هایی که گل اول را زده بودند پس از گل با ارائه یک بازی دفاعی اجازه به تساوی کشاندن بازی را از حریف گرفتند، هرچند روی یک دو صحنه استقلال خوزستان تا آستانه زدن گل تساوی پیش رفت. سپاهان هرچه به پایان بازی نزدیک می‌شد تسلط بهتری به بازی پیدا می‌کرد و با حفظ توپ زمان را به نفع خود سپری می‌کرد، سپاهانی‌ها در آخرین دقیقه بازی می‌توانستند روی ضربه پنالتی به گل دوم هم برسند اما ضربه پنالتی کاوه رضایی را گوهری مهار کرد تا همان تک گل لیموچی سرنوشت امتیازات بازی را مشخص کند.

به این ترتیب سپاهان با پیروزی در این دیدار ۱۶ امتیازی شد و قبل از دیدار فردای تراکتور و فولاد که آخرین بازی هفته هفتم خواهد بود به صدر جدول لیگ برتر بازگشت.

شرح گل‌:

۱-۰ (دقیقه ۴۲- سپاهان) - با پاس خوب کامارا توپ در پشت محوطه جریمه به لیموچی رسید که او با کمی پیش روی و ضربه زمینی محکم با پای راست دروازه میزبان را به زیبایی باز کرد.

دقایق حساس:

دقیقه ۲۲- ضربه ایستگاهی سپاهان از فاصله‌ای ۴۰ متری را حزباوی محکم به سمت دروازه میزبان شلیک کرد اما توپ از بالای دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۲۹- شوت محکم کوهی از پشت محوطه جریمه سپاهان با اختلافی کم از بالای دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۶۵- شوت زمینی حامد بحیرایی با اختلافی کم از کنار دروازه سپاهان به بیرون رفت.

دقیقه ۶۸- توپی که از سمت چپ به محوطه جریمه سپاهان ارسال شده بود در تیر دور به عباسی رسید که ارسال بی‌درنگ او می‌رفت تا در چند قدمی دروازه با ضربه بازیکنان استقلال خوزستان به گل تبدیل شود، اما بدون اثری از آنها از سمت دیگر به بیرون رفت.

دقیقه ۸۹- شوت زمینی پای چپ محبی از پشت محوطه جریمه با واکنش گوهری راهی کرنر شد.

دقیقه ۹۰- حرکت ترکیبی بازیکنان سپاهان در محوطه جریمه حریف می‌رفت تا به گل دوم تبدیل شود، اما در آخرین لحظات گوهری با واکنشی خوب توپ را راهی کرنر کرد.

۹۰+۶- با خطای گوهری روی دابو، داور خطای پنالتی گرفت اما ضربه پنالتی کاوه رضایی را گوهری مهار کرد.

اتفاق ویژه:

در لحظه تعویض کامارا در اواسط نیمه دوم، داور به او دستور داد که از سمت دیگر زمین که هواداران استقلال خوزستان حضور داشتند خارج شود که کامارا با کلنجاری که با داور رفت در نهایت از آن سو خارج شد، اما لحظاتی بعد او با در دست داشتن سنگی که به سوی او پرتاب شده بود به زمین بازگشت تا با تعلل و با همراهی داور از سوی دیگر زمین خارج شود که این بار داور او را با کارت زرد جریمه کرد.

بهترین بازیکن:

برایان دابو در کنار استیون انزونزی در نیمه دوم بازی فوق العاده‌ای از خود به نمایش گذاشتند و در حفظ نتیجه بازی تأثیرگذار بودند. به غیر از آن‌ها لیموچی که روی تک موقعیت‌ها توانست گل سه امتیازی بازی را به ثمر برساند دیگر بازیکن برتر این میدان بود.

 

پ

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ