گزارش رسانه عبری زبان از تضاد جامعه با رویکرد پادشاه اردن

اقتصاد ایران: یک رسانه عبری زبان از معضل بزرگ حاکم بر اردن سخن گفت و نوشت در حالی که پادشاه اردن با اسرائیل همراهی می‌کند جامعه این کشور با او همراه نیستند.

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه عبری خبرگزاری تسنیم، روزنامه عبری زبان معاریو در گزارشی از اردن خبر داد ساختار حاکم بر اردن در معضل بزرگی گرفتار شده است زیرا عبدالله پادشاه این کشور به دنبال همسویی با اسرائیل اما جامعه این کشور این رویکرد را نمی‌پذیرد.

در مقدمه این گزارش آمده است، با افزاش تنش در خاورمیانه بعد از حمله ایران علیه اسرائیل، شاهد تناقش داخلی حادی در اردن هستیم، زیرا در حالی که عبدالله پادشاه اردن به دنبال حفظ روابط گسترده با ایالات متحده و اسرائیل است، جامعه این کشور و به ویژه گروه‌های اسلامی به حمایت از حزب الله می‌پردازند.

در بخش دیگری از این گزاش آمده است، بعد از حمله صورت گرفته توسط ایران علیه اسرائیل و تهدیدهای اسرائیلی علیه ایران به دلیل اصابت بیش از 180 موشک بالستیک در شامگاه سه شنبه گذشته به اسرائیل، اردن به عنوان یکی از جبهه‌های مقابل اسرائیل با یک معضل داخلی مواجه شده است.

به اعتراف معاریو، مردم حزب الله به شکل گسترده‌ای از حزب الله حمایت می‌کنند اما دولت این کشور که ریاست آن را ملک عبدالله به عهده دارد روابط گسترده‌ای با ایالات متحده و اسرائیل دارد.

این رسانه عبری زبان به نقل از سه شخصیت نزدیک به رهبران کشورهای عربی نوشت: کشورهای عربی از تلاش‌های اسرائیل برای از بین بردن حماس و حزب الله و حتی درگیر شدن با ایران خوشحال هستند اما هرگز نمی‌توانند خشم جوامع خود را در قبال آنچه که در غزه و لبنان رخ می‌دهد را هم نادیده بگیرند.

در بخش دیگری از این گزاش آمده است، عربستان سعود و امارات متحده عربی هم به عنوان مخالفان اسلام سیاسی به شدت از اینکه جریان‌های اسلامگران بتوانند شور و اشتیاق مردم را در قبال مسئله فلسطین را به سوی شعله ور کردن تظاهراتی همانند بهار عربی سوق دهند، نگران هستند.

 انتهای پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ