پیوند دیپلماسی با میدان در سفر پزشکیان و عراقچی به قطر و لبنان

اقتصاد ایران: کارشناس مسائل بین‌الملل فعالیت‌های دولت چهاردهم در سفر به کشورهای لبنان و سوریه باعث تقویت روحیه جبهه مقاومت دانست و گفت: پیوند دیپلماسی با میدان در سفرهای پزشکیان و عراقچی محقق شد.

حسین کنعانی مقدم کارشناس مسائل بین‌الملل در رابطه با سفرهای رئیس جمهور و وزیر امور خارجه به کشورهای قطر لبنان و سوریه در شرایطی که حملات رژیم صهیونیستی به یمن و لبنان ادامه دارد، بیان کرد: با توجه به توصیه‌های رهبری به دولت چهاردهم مبنی بر اینکه شیوه و راه شهید رئیسی و شهید امیر عبداللهیان را دنبال کنند و خوشبختانه در چند روز گذشته شاهد این بودیم که این اتفاق در جریان است.

وی افزود: اینکه دولت چهاردهم در شرایط بسیار سخت و بحرانی هم رئیس جمهور و هم وزیر امور خارجه با سفر به قطر و لبنان و سوریه، طرح و توطئه اسلام و ایران هراسی صهیونیست‌ها را خنثی کردند و دست دوستی و برادری به سمت کشورهای اسلامی برای ایجاد یک جبهه قدرتمند در مقابل صهیونیست بهم دادند.

این تحلیلگر مسائل بین‌الملل، گفت: آقای عراقچی وزیر امور خارجه در شرایطی که فرودگاه رفیق حریری در بیروت زیر بمباران بود و تهدید شده بود که اگر عراقچی به آنجا بیاید بمباران می‌کنند، این سفر انجام شد و دیدارهای بسیار خوبی با نجیب میقاتی نخست وزیر دولت پیشبرد امور لبنان و در سفر به سوریه با آقای بشار اسد انجام داد.

کنعانی‌مقدم با اشاره به اینکه وزیر امور خارجه کشورمان از نزدیک پیام جمهوری اسلامی ایران را در حمایت از مردم و دولت لبنان به آنها اعلام کرد، افزود: اینکه آقای عراقچی پیام ایران را در حمایت از جبهه مقاومت مستقیم به آنها اعلام کرد، به نظرم یک دهن کجی دیپلماتیک به رژیم صهیونیستی بود و نشان داد که دولت چهاردهم همچنان به مسیر پیوند و وحدت دیپلماسی و میدان اعتقاد دارد بر این اساس عمل می‌کند.

وی بیان کرد: فعالیت‌های دولت چهاردهم در سفر به کشورهای لبنان و سوریه باعث تقویت روحیه جبهه مقاومت شد و امیدوارم مسیری که ولت دنبال می‌کند ادامه پیدا کند و شاهد پیوند دیپلماسی و مقاومت در صحنه‌های مختلف باشیم.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ